“Καμπανάκι” για τις ηλεκτρονικές αγορές μέσω social media

    Ημερομηνία:

    Mavropoulis

    ΄Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, «Οι περιορισμοί στη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων, προκειμένου να συγκρατηθεί η διάδοση της πανδημίας COVID-19 προκάλεσαν σημαντική αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων, με αποτέλεσμα την αύξηση των καταγγελιών για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, όσον αφορά ειδικότερα στις  πωλήσεις μέσω των social media.

    Συγκεκριμένα διαπιστώνονται:

    • Πωλήσεις απομιμητικών αγαθών («μαϊμού» προϊόντα σε πολύ χαμηλές τιμές).
    • Αποστολή αγαθών, μέσω πολλών εταιρειών ταχυμεταφορών, προκειμένου να  δυσχεραίνεται ο εντοπισμός  των προμηθευτών.
    • Συνοδευτικά δελτία των αποστολών, χωρίς να αναφέρονται τα στοιχεία του αποστολέα και κυρίως η ταχυδρομική διεύθυνση ή με ελλιπή στοιχεία ή ψευδή στοιχεία.
    • «ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ» πρόσβασης του καταναλωτή στο λογαριασμό του στη σελίδα στα social media, μετά την ολοκλήρωση και παραλαβή της παραγγελίας.
    • «ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ» της επικοινωνίας του καταναλωτή με τις προβαλλόμενες στη σελίδα τηλεφωνικές γραμμές και στις φόρμες επικοινωνίας (συνήθως σε κινητά τηλέφωνα).
    • Παραλαβή αγαθών χωρίς παραστατικά διακίνησης και εμπορίας.

    Προκειμένου ο καταναλωτής να προστατευτεί όταν πραγματοποιεί αγορές αγαθών μέσω των σελίδων στα social media, συστήνεται, πριν από κάθε παραγγελία και πληρωμή να ενημερώνεται για τα κάτωθι:

    • Τα πλήρη στοιχεία του προμηθευτή: εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας (όχι μόνο κινητό), url shop online (αν υφίσταται), email, ταχ. διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ επιχείρησης.
    • Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.
    • Τη συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, εξόδων αποστολής, κλπ.).
    • Τον τρόπο πληρωμής, αποστολής και τη διαθεσιμότητα του προϊόντος.
    • Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής της επιχείρησης .

    Επιπρόσθετα συστήνονται:

    GYMALL
    • Έλεγχος πριν από την πληρωμή ότι ο ιστότοπος παρέχει ασφαλή σύνδεση για τη μετάδοση ευαίσθητων δεδομένων, όπως στοιχείων πιστωτικών καρτών (κλειδαριά στον browser).
    • Αγνόηση  των προσφορών που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία.
    • Εντοπισμός στο διαδίκτυο τυχόν σχολίων, εμπειριών ή συστάσεων άλλων καταναλωτών που έχουν κάνει ήδη συναλλαγές με το κατάστημα, έχοντας βεβαίως υπόψη ότι μπορεί να είναι παραπλανητικές ή κατασκευασμένες,.
    • Λήψη επιβεβαίωση της παραγγελίας.

    Ισχυρή σύσταση:

    • Μη παραλαβή δεμάτων, όταν η χρέωση γίνεται με αντικαταβολή, χωρίς τα πλήρη στοιχεία αποστολέα στο συνοδευτικό δελτίο των αποστολών (τα στοιχεία προβλέπονται στην απόφαση 686/064/10-7-2013 του Προέδρου της ΕΕΤΤ (Β’1700)).
    • Υποβολή  καταγγελιών στην τηλ. γραμμή καταναλωτών 1520 ή μέσω  email  στις διευθύνσεις  [email protected]  και [email protected]  ή  μέσω της σελίδας της ΔΙΜΕΑ στο Facebook:  @dimea.ypanep».

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    ΛΥΚΕΙΟ ΒΡΑΧΝΕΪΚΩΝ: Εδωσαν μάχη και τελικά έγινε η εκδρομή

    Δεύτερο περιστατικό με τουριστικό πρακτορείο της Ζακύνθου που είχε...

    Καρκίνος: Αύξηση περιστατικών σε νέες ηλικίες ειδικά στο γαστρεντερικό

    Δισεπίλυτο γρίφο αποτελεί για τους επιστήμονες η αύξηση της...

    Δυτική Ελλάδα: 15χρονη ξυλοκόπησε τη μεγαλύτερη αδελφή της και την έστειλε στο νοσοκομείο

    Εκτός εαυτού βγήκε, για λόγο που δεν έχει διευκρινιστεί,...

    Χριστίνα Αλεξοπούλου: Ο δρόμος για τη συμπερίληψη και την πλήρη προσβασιμότητα είναι ανηφορικός

    Για την προσβασιμότητα και την συμπερίληψη μίλησε η Υφυπουργός...