Ιδιαίτερα αποκαλυπτική είναι η κατάθεση του Ιωάννη Κολλάτου, πρωην σταθμάρχη του ΟΣΕ ο οποίος βρέθηκε ενώπιον της δικαστικής λειτουργού στις 7 Μαρτίου.
Αναφερόμενος στο σύστημα τηλεδιοίκησης επεσήμανε ότι «υπήρχε από το Νοέμβριο του 2007 μέχρι και το καλοκαίρι του 2019» με αποτέλεσμα να ρυθμίζεται μόνη της η κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών.
Η τηλεδιοικηση στεγαζόταν στον σταθμό της Λάρισας σε συγκεκριμένο απομονωμένο χώρο και μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών ρυθμιζόταν η κυκλοφορία και βλέπαμε αποτύπωμα κάθε αμαξοστοιχίας στον κεντρικό πίνακα μέσω των λυχνιών οι οποίες γίνονταν κόκκινες κατά τη στιγμή διέλευσης της αμαξοστοιχίας, ενώ βλέπαμε την κυκλοφορία και μέσω των ηλεκτρονικών υπολογιστών».
- – Ανακρίτρια: Γνωριζετε για ποιο λόγο σταματησε να λειτουργεί η τηλεδιοικηση;
- – Ο κυριότερος λόγος ήταν η έλλειψη προσωπικού σταθμαρχών που στελέχωναν την τηλεδιοικηση και του προσωπικού συντήρησης των μηχανημάτων τηλεδιοίκησης και της σιδηροδρομικής γραμμής.
Δεύτερος λόγος ήταν μια πυρκαγιά έξω από τη Λάρισα κατέστρεψε έναν υποσταθμό ο οποίος δεν αντικαταστάθηκε ποτε. Στη συνεχεια της κατάθεσης του ο κ Κολλάτος ανάφερε ότι έκτοτε η κυκλοφορία διεξαγόταν μέσω των σταθμαρχων. Δείτε την κατάθεση ντοκουμέντο