Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα οικιακά κλιματιστικά, η συχνή και σωστή συντήρηση του air condition στο αυτοκίνητό μας, είναι καθοριστικής σημασίας.
Δυστυχώς, έχει παρατηρηθεί ότι αρκετοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, θέλοντας να περιορίσουν το κόστος συντήρησης του οχήματος, αναστέλλουν (ενίοτε επ’ αόριστον) το service του κλιματιστικού τους. Μεγάλο λάθος!
Κάθε πότε πρέπει να γίνεται συντήρηση
Διανύοντας, λοιπόν, τις πρώτες ημέρες του καλοκαιριού, είναι σίγουρα το κατάλληλο timing, για ένα καλό service στο κλιματιστικό του αυτοκινήτου. Ο έλεγχος θα πρέπει να γίνεται σε ετήσια βάση (ιδίως σε παλαιότερα οχήματα) και ανάλογα με τις προδιαγραφές που ορίζει ο κατασκευαστής.
-Έλεγχος λειτουργίας και καθαρισμός του κλειστού κυκλώματος κλιματισμού.
-Καθαρισμός ή ακόμα πιο ενδεδειγμένα αντικατάσταση του φίλτρου καμπίνας, που βρίσκεται στην εισαγωγή του αέρα και αποτελεί την… πρώτη γραμμή άμυνας για τις βλαβερές ουσίες, πριν εισέλθουν στην καμπίνα.
-Απολύμανση των αεραγωγών στην καμπίνα, όπου αναπτύσσονται μύκητες, βακτήρια και άλλοι επιβλαβείς μικροοργανισμοί. Οι οποίοι μπορεί να μην γίνονται αντιληπτοί απ’ το ανθρώπινο μάτι, αλλά από την αίσθηση της όσφρησης, εάν το κλιματιστικό δεν συντηρείται τακτικά ή καθόλου. Οι έντονες και δυσάρεστες οσμές, κάθε φορά που ενεργοποιείται το air condition, αποτελούν αδιάψευστο μάρτυρα.
-Αντικατάσταση ή συμπλήρωμα του ψυκτικού μέσου (φρέον) και έλεγχος του ψυγείου του κλιματιστικού, ειδικότερα σε παλαιότερα οχήματα. Η εμφάνιση υδρατμών στο παρμπρίζ και πολύ περισσότερο λευκού καπνού στο εσωτερικό της καμπίνας, σημαίνει ότι θα πρέπει ν’ απενεργοποιηθεί άμεσο το κλιματιστικό και να ελεγχθεί η σοβαρή πιθανότητα διαρροής από κάποιο σωλήνα ή και τρύπας στο ψυγείο του κλιματιστικού.
– Η σωστή συντήρηση και χρήση (συμβουλευόμαστε πάντοτε τις οδηγίες του κατασκευαστή και των εξουσιοδοτημένων μηχανικών) του air condition, διασφαλίζουν τη σωστή λειτουργία του αυτοκινήτου. Μειώνει αισθητά τους κινδύνους για την υγεία και την ασφάλεια οδηγού-επιβατών και σίγουρα κάνει τον οδυνηρό συνδυασμό μποτιλιαρίσματος και ζέστης, περισσότερο υποφερτό.