Όταν το πρώτο επίσημο πορτρέτο της πριγκίπισσας της Ουαλίας αποκαλύφθηκε στο κοινό πριν από μια δεκαετία, η Κέιτ Μίντλετον φαίνεται να μην ενθουσιάστηκε ιδιαίτερα. Παρόλα αυτά υπήρξε τυπικά ευγενική, περιγράφοντας τις προσπάθειες του ζωγράφου Paul Emsley ως «λαμπρές, απολύτως εκπληκτικές».
Οι κριτικοί από μέρους τους ήταν λιγότερο ευγενικοί κάνοντας λόγο για ένα αποτυχημένο πορτρέτο. Με άρθρο της η Daily Mail αποκαλύπτει ότι το έργο έχει αποσυρθεί σε μια αποθήκη στην Εθνική Πινακοθήκη Πορτρέτων, παρόλο που είναι ο μοναδικός πίνακας του ιδρύματος του Λονδίνου για τη μελλοντική βασίλισσα.
Η ιστορία του πίνακα
Η ελαιογραφία έλαβε εξέχουσα θέση από την αποκάλυψή της το 2013 έως το 2018. Στη συνέχεια δανείστηκε για μια περιοδεύουσα έκθεση σε όλο τον κόσμο έως ότου η γκαλερί έκλεισε για εργασίες ανακαίνισης ύψους 35 εκατομμυρίων λιρών το 2020.
Όταν η γκαλερί άνοιξε ξανά τον περασμένο μήνα από την Πριγκίπισσα, είχαν μείνει εκτεθειμένα μόνο δύο έργα με την εικόνα της: ένας πίνακας της Jamie Coreth δίπλα στον σύζυγό της, πρίγκιπα Ουίλιαμ και μια φωτογραφία του Paolo Roversi, ενός Ιταλού φωτογράφου μόδας, για τον εορτασμό των 40ων γενεθλίων της το 2022.
Ο πίνακας του Emsley με τα «άψυχα μάτια», που πυροδότησε παγκόσμια διαμάχη για το ότι έκανε την πριγκίπισσα να φαίνεται μεγαλύτερη, δεν ήταν το μόνο βασιλικό πορτρέτο που… εξαφανίστηκε όταν άνοιξε ξανά η γκαλερί.
Η ελαιογραφία έλαβε εξέχουσα θέση από την αποκάλυψή της το 2013 έως το 2018. Στη συνέχεια δανείστηκε για μια περιοδεύουσα έκθεση σε όλο τον κόσμο έως ότου η γκαλερί έκλεισε για εργασίες ανακαίνισης ύψους 35 εκατομμυρίων λιρών το 2020.
Ο πίνακας με «τα άψυχα μάτια»
Όταν η γκαλερί άνοιξε ξανά τον περασμένο μήνα από την Πριγκίπισσα, είχαν μείνει εκτεθειμένα μόνο δύο έργα με την εικόνα της: ένας πίνακας της Jamie Coreth δίπλα στον σύζυγό της, πρίγκιπας Ουίλιαμ, και μια φωτογραφία του Paolo Roversi, ενός Ιταλού φωτογράφου μόδας, που τραβήχτηκε για τον εορτασμό των 40ων γενεθλίων της το 2022.
Ο πίνακας του Emsley με τα «άψυχα μάτια», που πυροδότησε παγκόσμια διαμάχη για το ότι έκανε την πριγκίπισσα να φαίνεται μεγαλύτερη, δεν ήταν το μόνο βασιλικό πορτρέτο που… εξαφανίστηκε όταν άνοιξε ξανά η γκαλερί.
Ο πίνακας του Nicky Philipps του 2010 με τους πρίγκιπες Ουίλιαμ και Χάρι με τη στολή του Household Cavalry αφαιρέθηκε επίσης από τη δημόσια έκθεση.
Να σημειωθεί ότι η γκαλερί επιμένει ότι η Πριγκίπισσα δεν έχει καμία επιρροή στην επιλογή των έργων της. «Οι αποφάσεις σχετικά με τα πορτρέτα που εμφανίζονται λαμβάνονται από την επιμελητική ομάδα», λέει ο εκπρόσωπος.
Τέλος, η πινακοθήκη ενημερώνει ότι όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να το δει «κατόπιν ραντεβού στο αρχείο μας», χωρίς όμως να εξηγεί τους λόγους που το πορτρέτο αφαιρέθηκε από την συλλογή.
Η πριγκίπισα Κάθριν είναι η βασιλική προστάτιδα της γκαλερί στην πλατεία Τραφάλγκαρ και πρόσφατα αποκαλύφθηκε το πρώτο επίσημο κοινό πορτρέτο με τον πρίγκιπα Ουίλιαμ.