Κέρδη 34,1 εκατ. για «Αθηναϊκή Ζυθοποιία» το 2021

    Ημερομηνία:

    Με αύξηση πωλήσεων και κερδών έκλεισε το 2021 για την «Αθηναϊκή Ζυθοποιία», εξέλιξη που σχετίζεται αφενός με την επανέναρξη της δραστηριότητας της εστίασης τον Μάιο του 2021 και την αύξηση του τουρισμού και αφετέρου με την ανάληψη από την εταιρεία της διανομής των προϊόντων Bacardi. Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα χρήση, η «Αθηναϊκή Ζυθοποιία» δεν μένει ανεπηρέαστη από τις αυξήσεις στην ενέργεια και σε σειρά πρώτων και δεύτερων υλών, από την τιμή του κριθαριού έως την τιμή του γυαλιού και του αλουμινίου. Αν και εκτιμά ότι το αποτέλεσμα του α΄ εξαμήνου του 2022 θα είναι επαρκώς κερδοφόρο για την εταιρεία, επισημαίνει στην οικονομική της έκθεση ότι οι επιπτώσεις του πολέμου δύναται να επηρεάσουν έμμεσα και τη δραστηριότητα της εταιρείας, αλλά δεν μπορούν να εκτιμηθούν πλήρως και με αξιοπιστία στην παρούσα χρονική στιγμή. Ηδη από το 2021, όταν οι τιμές της ενέργειας ξεκίνησαν να αυξάνονται από το β΄ εξάμηνο του έτους, η εταιρεία είχε αυξημένες δαπάνες μόνο για την ενέργεια κατά 1 εκατ. ευρώ.

    Σύμφωνα λοιπόν με όσα περιλαμβάνονται στην οικονομική έκθεση της «Αθηναϊκής Ζυθοποιίας» για τη χρήση του 2021, οι καθαρές πωλήσεις της, μη συμπεριλαμβανομένου δηλαδή του ειδικού φόρου κατανάλωσης, ανήλθαν πέρυσι σε 225,63 εκατ. ευρώ έναντι 179,13 εκατ. ευρώ το 2020, καταγράφοντας αύξηση 24,86%. Οι συνολικές πωλήσεις, συμπεριλαμβανομένου του ΕΦΚ, ήταν το 2021 342,67 εκατ. ευρώ (ΕΦΚ 117,04 εκατ. ευρώ) έναντι 274,44 εκατ. ευρώ το 2020 (εκ των οποίων τα 95,30 εκατ. ευρώ ο ΕΦΚ).

    Τα προ φόρων κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε 34,1 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 285,49% σε σύγκριση με το 2020, επίδοση που αποδίδεται από την εταιρεία στη διανομή των προϊόντων Bacardi. Υπενθυμίζεται ότι η ισχύς της σύμβασης διανομής των προϊόντων Bacardi έχει διάρκεια μέχρι την 31η Μαρτίου 2026 με δυνατότητα ανανέωσης. Τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν το 2021 σε 26,69 εκατ. ευρώ έναντι 6,05 εκατ. ευρώ το 2020.

    Η αγορά μπίρας

    Συνολικά, η αγορά μπίρας στην Ελλάδα και στην Ευρώπη ήταν το 2021 καλύτερη σε σύγκριση με το 2020, χωρίς ωστόσο να επιστρέψει στα επίπεδα του 2019. Σύμφωνα με μελέτη της ευρωπαϊκής ομοσπονδίας ζυθοποιών «Brewers of Europe», οι πωλήσεις μπίρας το 2021 στο κανάλι της εστίασης στις χώρες της Ευρωζώνης ήταν χαμηλότερες κατά 35% σε σύγκριση με το 2019. Συνολικά, οι πωλήσεις μπίρας το 2021, συμπεριλαμβανομένων δηλαδή και αυτών που έγιναν στη λεγόμενη «ζεστή αγορά», στο κανάλι του σούπερ μάρκετ και της μικρής λιανικής, ήταν χαμηλότερες κατά 7% σε σύγκριση με το 2019, ενώ και η παραγωγή μπίρας ήταν μειωμένη κατά 11% σε σύγκριση με το 2019. Το 2021 οι θέσεις εργασίας που σχετίζονται με τον κλάδο της μπίρας ήταν λιγότερες κατά 250.000 σε σύγκριση με το 2019, η προστιθέμενη αξία του κλάδου μειωμένη κατά 10%, ενώ τα κρατικά έσοδα μειωμένα κατά 13%, κυρίως λόγω των απωλειών ύψους 5,2 δισ. ευρώ από τη μη είσπραξη ΦΠΑ στην εστίαση.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Ναν: «Με χτυπούν, με χαστουκίζουν, δεν είμαι τύπος που κάνει flopping»

    Ο Κέντρικ Ναν έφαγε μπόλικο μπασκετικό… ξύλο και στο παιχνίδι του Παναθηναϊκού με...

    H Λουπίτα Νιόνγκο στη νέα ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν δίπλα στους Ματ Ντέιμον και Αν Χάθαγουεϊ

    Ο Κρίστοφερ Νόλαν ετοιμάζει ταινία που δημιουργεί υψηλές προσδοκίες. Στο καστ των ηθοποιών...

    Ο Φώτης Σεργουλόπουλος επέστρεψε μετά τη μικρή αδιαθεσία – Η ατάκα στην Τζένη Μελιτά

    “4ήμερη εργασία, το προτείνω σε όλους, είναι θαυματουργή» είπε...
    Best Shop