Η Κίνα είναι έτοιμη να γίνει ο παγκόσμιος ηγέτης στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. Αυτό είναι το συμπέρασμα μιας νέας πρόβλεψης της αγοράς που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα από την S&P Global Mobility. Η εταιρεία συμβούλων αναμένει ότι η Κίνα θα προσελκύσει μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων από οποιαδήποτε άλλη περιοχή έως το 2035 τόσο στις προηγμένες υπηρεσίες υποβοήθησης οδηγού όσο και στις αγορές robotaxi.
«Έχουμε δει τόσο μεγάλη δραστηριότητα και τόση δέσμευση από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που αρχίζει να σηματοδοτεί ένα επίπεδο ωριμότητας προς το τελικό αποτέλεσμα», δήλωσε στο Automotive News ο Jeremy Carlson, αναπληρωτής διευθυντής για την αυτόνομη οδήγηση στην S&P Global Mobility.
Η άνοδος της Κίνας έρχεται σε αντίθεση με μια πιο χλιαρή παγκόσμια προσέγγιση. Η μέχρι πρότινος επικρατούσα αισιοδοξία για μια γρήγορη πορεία προς την πλήρη αυτονομία έχει εξαφανιστεί, ανέφερε η έκθεση, και η δυνατότητα ιδιόκτητων αυτόνομων οχημάτων παραμένει περισσότερο από μια δεκαετία μακριά.
Σύμφωνα με την ίδια έκθεση, προς το παρόν, τα αυτόνομα οχήματα θα παραμείνουν στη σφαίρα των robotaxi που θα λειτουργούν σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές. Η S&P Global Mobility εκτιμά ότι λιγότερα από 800.000 robotaxi θα πωληθούν και θα λειτουργούν σε παγκόσμιους δρόμους μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας. Η πλειονότητα, περίπου το 57%, θα βρίσκεται στην ηπειρωτική Κίνα.
Η Κίνα έχει αναπτύξει μια συνεκτική εθνική στρατηγική που υποστηρίζει την ανάπτυξη της τεχνολογίας της αυτόνομης οδήγησης, όπως για παράδειγμα τη συνεργασία πολλών εταιρειών με τις κυβερνήσεις των πόλεων και των περιφερειών σε συγκεκριμένους τομείς προκειμένου να επιταχυνθούν εμπορικές δραστηριότητες βασισμένες στην αυτονομία.
Ο κινεζικός πάροχος robotaxi Baidu, για παράδειγμα, έχει κλιμακώσει γρήγορα την παρουσία του στην πόλη Γουχάν. Η εταιρεία ξεκίνησε με τη λειτουργία πέντε robotaxi εκεί τον Αύγουστο του 2022 και τα έχει αυξήσει σε περίπου 300 σήμερα. Η Γουχάν είναι μία από τις τέσσερις κινεζικές πόλεις όπου λειτουργεί τώρα η Baidu.
Η S&P Global Mobility δήλωσε ότι οι προκλήσεις στην ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης σε τεχνολογικό επίπεδο καθώς και σε επίπεδο υποδομών παραμένουν μεγάλες σε όλο τον κόσμο, αλλά σε αντίθεση με τον σκεπτικισμό που επικρατεί αλλού, δεν υπάρχει κανένα σημάδι αγωνίας ή περιχαράκωσης από την Κίνα.
Αυτό ισχύει ιδιαίτερα σε χαμηλότερα επίπεδα αυτοματισμού -αυτά που ορίζονται ως Επίπεδο 2 ή Επίπεδο 3 από τον οργανισμό τεχνικών προτύπων SAE. Τα αυτοκίνητα με αυτά τα επίπεδα αυτοματισμού εξακολουθούν να βρίσκονται στο επίκεντρο της ανάπτυξης της βιομηχανίας παγκοσμίως, ανέφερε η έκθεση της S&P.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ωστόσο, είναι σε θέση να προσθέσουν αυτοματοποιημένα χαρακτηριστικά σε μεγαλύτερο αριθμό, εν μέρει επειδή πολλές έχουν σχεδιάσει νεότερα μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων από το μηδέν. Οι νεότερες ηλεκτρονικές αρχιτεκτονικές διευκολύνουν την προσθήκη πιο εξελιγμένων αυτοματοποιημένων συστημάτων. Αυτό έχει προετοιμάσει την αλυσίδα εφοδιασμού της χώρας για μια νέα γενιά αυτοματοποιημένης οδήγησης.
Ο Carlson αναφέρει χαρακτηριστικά: «Η εφοδιαστική αλυσίδα στην Κίνα αναπτύσσεται ραγδαία. Δεν είναι μόνο οι εταιρείες ημιαγωγών, είναι οι προμηθευτές αισθητήρων και οι εταιρείες που έχουν λογισμικό που τρέχει σε αυτά. Έχουν δημιουργήσει μια ισχυρή, ευρεία αλυσίδα εφοδιασμού».
Βέβαια, τόσο στην Κίνα όσο και στον υπόλοιπο κόσμο, εξακολουθούν να υπάρχουν ορισμένα θολά σημεία. Η τεχνολογία υποβοήθησης οδηγού εξακολουθεί να είναι δαπανηρή και το 63% των παγκόσμιων πωλήσεων οχημάτων το 2035 δεν θα περιέχει τέτοια τεχνολογία ή θα ενσωματώνει μόνο βασικές λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού.
Στον αντίποδα ωστόσο, την ίδια χρονιά, το 2035 δηλαδή, τα πιο εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού – αυτά που επιτρέπουν την οδήγηση χωρίς την επέμβαση του οδηγού– θα φτάσουν περίπου το 31%.