Η μεταφυσική βυθισμένη στην ίντριγκα
Το υπερφυσικό είναι το φυσικό που ακόμα βρίσκεται στο σκοτάδι που ακόμα δεν έχει
φωτιστεί από το άπλετο και σκληρό φως της γνώσης. Γύρω μας στροβιλίζονται πράγματα
γνωστά και πράγματα άγνωστα και μεις ανάμεσά τους ανοιγοκλείνουμε τα κουτιά της
γνώσης και της άγνοιας προσπαθώντας να εγκλωβίσουμε εντός τους όσα περισσότερα
μπορούμε ελπίζοντας στην προσπάθεια μας αυτή να μην εγκλωβίσουμε και συντρίψουμε
τα δάχτυλα της αντίληψης και του ορθολογισμού.
Στο «Μυστήριο στη Βενετία» ο Ηρακλής Πουαρό απολαμβάνει τη σύνταξή του
φυλλομετρώντας τις μέρες του, ικανοποιημένος και ευχαριστημένος, καθώς φροντίζει τις
αναμνήσεις και τον κήπο του και απολαμβάνει θύμησες και εκλεκτές βελγικές σοκολάτες.
Ωστόσο, ο ειρηνικός του βίος διαταράσσεται όταν δέχεται την επίσκεψη της διάσημης
συγγραφέως και φίλης του Αριάντνι Όλιβερ (Τίνα Φέι). Η φίλη του Πουαρό τον παρακαλεί
να παραστεί σε μια συνεδρία σεάνς με το ακριβοπληρωμένο μέντιουμ (Μισέλ Γέο) που
διοργανώνει στο στοιχειωμένο παλάτσο μιας τραγουδίστριας στη Βενετία, υποσχόμενη του
μια εμπειρία που δεν μοιάζει με καμία άλλη.
Η αινιγματική πρόσκληση, κεντρίζει το ενδιαφέρον του Πουαρό ο οποίος διασχίζει τη
γοητευτική Βενετία, μια πόλη φορτωμένη με ιστορία και μυστικά, που αποτελεί ένα
συναρπαστικό σκηνικό για την εξέλιξη του μυστηρίου. Η συνεδρία εκτυλίσσεται μέσα στο
περίτεχνο και παρηκμασμένο παλάτσο, περιτριγυρισμένη από το φως των κεριών και τους
απόκοσμους ψιθύρους του παρελθόντος. Καθώς η σεάνς φτάνει στο ζενίθ της, συμβαίνει
ένας απροσδόκητος και ανατριχιαστικός φόνος, προκαλώντας σοκ στους συμμετέχοντες.
Το παλάτσο κλειδαμπαρώνεται και ο Βέλγος ερευνητής δηλώνει λακωνικά και καθαρά.
-Κάποιος πέθανε. Κανείς δεν θα φύγει ώσπου να μάθω ποιος το έκανε
Ο Πουαρό, που τώρα απρόθυμα αναλαμβάνει δράση, αρχίζει τη σχολαστική του έρευνα.
Πρέπει να περιηγηθεί στον μπερδεμένο ιστό των σχέσεων μεταξύ των συμμετεχόντων στη
σεάνς, ο καθένας από τους οποίους κρύβει τα δικά του μυστικά και κίνητρα. Με τις άψογες
ικανότητές του στην εξαγωγή συμπερασμάτων και τη χαρακτηριστική του σχολαστικότητα,
ο Πουαρό ξετυλίγει τα στρώματα της απάτης και φέρνει στο φως θαμμένες αλήθειες.
Η αγωνία κορυφώνεται καθώς ο Πουαρό ανακαλύπτει στοιχεία στους δαιδαλώδεις
δρόμους της Βενετίας, τα πλούσια παλάτια και τα σκοτεινά κανάλια. Καθώς ο χρόνος
περνάει, πρέπει να εξιχνιάσει τη δολοφονία πριν ο δολοφόνος χτυπήσει ξανά, ενώ
παράλληλα θα εμβαθύνει στην απόκοσμη παράδοση του στοιχειωμένου παλατιού.
Η ταινία συνδυάζει τα κλασικά στοιχεία ενός μυστηρίου του αστυνομικού θεατρικού έργου
με μια πινελιά υπερφυσικού, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα αναμονής και αγωνίας. Η
ερμηνεία του Ηρακλή Πουαρό από τον Κένεθ Μπράνα είναι αυτή που με δικό του τρόπο
μας έχει επανειλημμένα καθαρά διατυπώσει ιχνογραφώντας την ιδιοσυγκρασία και τη
νοημοσύνη του χαρακτήρα.
Η ταινία “Μυστήριο στη Βενετία” είναι ένα φιλμ που συνδυάζει τη γοητεία του
βενετσιάνικου σκηνικού με την ίντριγκα και το μυστήριο μιας σεάνς και την ευφυΐα του
ντετέκτιβ Ηρακλή Πουαρό.
Πρωταγωνιστεί ο Μπράνα ως ο Ηρακλής Πουαρό, μαζί με τους Κάιλ Άλεν, Καμίλ Κοτέν,
Τζέιμι Ντόρναν, Τίνα Φέι, Τζουντ Χιλ, Έμμα Λερντ, Κέλι Ράιλι, Ρικάρντο Σκαμάρτσιο, και
Μισέλ Γιο
Η ταινία “Μυστήριο στη Βενετία” είναι μια προσθήκη στην κινηματογραφική αρμαθιά του
Ηρακλή Πουαρό, προσφέροντας ένα ενδιαφέρον μείγμα κλασικού μυστηρίου και
υπερφυσικής ίντριγκας. Η επιστροφή του Κένεθ Μπράνα ως Ηρακλής Πουαρώ είναι
αναμενόμενη, καθώς ο ηθοποιός ξαναμπαίνει αβίαστα στα γνώριμα παπούτσια του
χαρακτήρα, προσδίδοντάς του το ίδιο πνεύμα και τη γοητεία που τον έκαναν εξαρχής
αγαπημένο ντετέκτιβ.
Η πλοκή της ταινίας είναι ένα μωσαϊκό αγωνίας και μυστηρίου, στην οποία όμως βρίθουν οι
συμπτώσεις και οι αναπάντεχες ταυτίσεις. Η Βενετία χρησιμεύει ως το ιδανικό σκηνικό,
ρίχνοντας τα ρομαντικά και αινιγματικά της μάγια πάνω στην αφήγηση. Η σκηνή της
συνεδρίασης είναι ιδιαίτερα γοητευτική, με την αιθέρια ατμόσφαιρα και τους απόκοσμους
υπαινιγμούς να προετοιμάζουν το σκηνικό για την εξέλιξη του μυστηρίου.
Αυτό που κάνει το "Μυστήριο στη Βενετία " να ξεχωρίζει είναι η ενσωμάτωση του
υπερφυσικού στοιχείου. Το στοιχειωμένο παλάτσο προσθέτει ένα επιπλέον επίπεδο
ίντριγκας και αγωνίας, θολώνοντας τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και παραφυσικού.
Είναι μια επιλογή που αποδίδει, προσθέτοντας μια απόκοσμη και στοιχειωμένη διάσταση
στην πλοκή.
Η σκηνοθεσία, πάντως, του Μπράνα είναι γραμμική, χωρίς έμπνευση και δύναμη. Η
συνολική κινηματογράφηση όμως αποτυπώνει την ομορφιά και το μυστήριο της πόλης,
ενώ η μουσική ενισχύει την ένταση και την ατμόσφαιρα της ταινίας.
Συνολικά, το "Μυστήριο στη Βενετία " είναι μια ενδιαφέρουσα προσθήκη για τους λάτρεις
τους είδους, των κλασικών μυστηρίων και της σειράς Ηρακλής Πουαρό. Συνδυάζει με
επιτυχία τα γνωστά στοιχεία της επαγωγικής ιδιοφυΐας του Πουαρό με μια στοιχειωτική
ανατροπή.
Η ταινία μας υπενθυμίζει ότι οι υπερφυσικές υποθέσεις καλό είναι να βρίσκονται στην
«περιφερειακή όραση» των δραστηριοτήτων μας, προσφέρουν, πώς να το κάνουμε, μια
ποιητικότητα στην αντίληψή μας, αλλά ποτέ δεν πρέπει να βρίσκονται στο κέντρο της
οπτική μας, γιατί το εκτυφλωτικό τους φως δεν αφήνει να δούμε ούτε λίγο από τον
πραγματικό κόσμο που μας περιβάλλει.