Η Κινηματογραφική Λέσχη Πάτρας με χαρά σας προσκαλεί στις προβολές της, έχοντας ετοιμάσει ένα ωραίο πρόγραμμα με 25 ταινίες για την περίοδο 2022-2023. Ο Α! Κύκλος προβολών περιλαμβάνει 13 σπουδαίες και σπάνιες ταινίες, όλες για πρώτη φορά στην Πάτρα. Ο Β! Κύκλος αρχίζει αμέσως μετά και τελειώνει τον Απρίλη 2023. Οι 12 ταινίες του Β! Κύκλου θα ανακοινωθούν στην αρχή του νέου έτους.
Μπορείτε να εγγραφείτε συνδρομητές στο Πρόγραμμα για τον πρώτο κύκλο, ή και για τους δύο κύκλους (τις ταινίες του Β! Κύκλου θα τις ξέρετε στις αρχές του νέου χρόνου) ή για τις προβολές του μήνα. Εγγραφές μελών γίνονται σε κάθε προβολή πριν από την έναρξη της ταινίας, αφού μας δίνετε τα στοιχεία σας (επώνυμο, όνομα, διεύθυνση) μαζί με το αντίτιμο της εγγραφής. Η κάρτα-μέλους, παραδίδεται την αμέσως επόμενη Δευτέρα. Στις πρώτες δύο προβολές (10.10.2022 και 17.10.2022), οι εγγραφές θα αρχίσουν στις 18.00.
Για οσους επιθυμούν να παραλάβουν την κάρτα τους από την πρώτη ημέρα 10.10.2022 χωρίς καθυστέρηση για εγγραφή στο ταμείο, μπορούν με αναφορά του ονόματός τους, να καταθέσουν το ποσό της συνδρομής που επιθυμούν (ετήσια, εξάμηνη, μηνιαία) στο λογαριασμό της λέσχης στην Εθνική Τράπεζα, Νο. ΙΒΑΝ: GR41 0110 2250 0000 2250 0287 978.
Ναι στην κανονικότητα με προσοχή. Υπάρχουμε και στα δύσκολα.
Πιστεύουμε στη δύναμη του σινεμά. Δίνουμε το έναυσμα και μοιραζόμαστε εμπειρίες. Για όλα αυτά σας χρειαζόμαστε δίπλα μας.
“Οι Έρωτες της Αναϊς”
ΟΙ ΕΡΩΤΕΣ ΤΗΣ ΑΝΑΪΣ – LES AMOURS D’ANAIS
· Σκηνοθεσία – Σενάριο: Σαρλίν Μπουρζουά-Τακέτ
· Ηθοποιοί: Αναϊς Ντεμουστιέ, Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι, Ντενί Πονταλιντές.
· Φωτογραφία: Νόε Μπαχ
· Μοντάζ: Σαντάλ Ιμάν
· Μουσική: Νικόλα Πιοβάνι
· Χώρα: Γαλλία, Βέλγιο (Έγχρωμη)
· Διάρκεια: 98΄
Πρώτη προβολή: 7.00 μμ.
Δεύτερη προβολή: 9.30 μμ.
Διακρίσεις: 1 Βραβείο και 3 Υποψηφιότητες
Cannes Film Festival 2021, 2 Υποψηφιότητες, για τη Σκηνοθέτη, Χρυσή Κάμερα και Queer Palm.
Melbourne Queer Film Festival 2021 Βραβείο Κριτικής Επιτροπής καλύτερης ταινίαςa
Miami Film Festival 2022. Υποψηφιότητα καλύτερης ταινίας
Η Αναΐς Ντεμουστιέ ενσαρκώνει με αέρινη χάρη μια νεαρή γυναίκα που αναζητά προσανατολισμό ζωής μέσα σε μια διασκεδαστικά… γαλλική ρομαντική κομεντί.
Στο δρόμο που χάραξε ο Ερίκ Ρομέρ, ακόμα κι ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ στα πιο «εμπορικά» βήματά του, πορεύεται η Σαρλίν Μπουρζουά-Τακέ στο σκηνοθετικό ντεμπούτο της, επενδύοντας από τη μια στη γαλλική έφεση στο αεράτο ρομάντζο, από την άλλη στην ακαταμάχητα ελκυστική συνονόματη της ηρωίδας, Αναΐς Ντεμουστιέ.
Η Αναΐς είναι μια χειμαρρώδης 30χρονη γυναίκα, ελαφριά σαν τον άνεμο, ανεξάρτητη, ατίθαση: όλα τα γνωρίσματα που σχηματίζουν έναν απόλυτα εγωκεντρικό χαρακτήρα. Σκανταλιάρικα θα ξεκινήσει μια σχέση με τον αρκετά μεγαλύτερό της και παντρεμένο Ντανιέλ, μόνο που, στην πορεία, θα γοητευτεί ακόμα περισσότερο από τη μαγνητική σύζυγό του, την Εμιλί.
Μ’ ένα θαυμάσιο χειρισμό της πραγματικότητας, της φαντασίας και της συνύπαρξής τους, η Μπουρζουά-Τακέ σκηνοθετεί με ιδανικό ρυθμό, μια ιστορία (ρομαντικών, αν όχι ερωτικών), σχέσεων βγαλμένη από την καρδιά της γαλλικής παράδοσης του… laissez faire. Τόσο θυελλώδης όσο και η μπερδεμένη σκέψη της ηρωίδας της, η ταινία δεν καταφέρνει ως το τέλος να κρατήσει τα ηνία μας στιβαρής ιστορίας, έχει όμως μια μαγευτικά ελεύθερη ψυχή: είναι ένα φιλμ που εστιάζει σε μια γυναίκα αντισυμβατική, χωρίς ούτε να την κρίνει, ούτε να την εξωραΐζει, κεντώντας με ευαισθησία πάνω στη σκληρότητα, το ανεκπλήρωτο και την αυτογνωσία της.
Λήδα Γαλανού
Απόλυτα σύγχρονη κινηματογραφική ηρωίδα (στο νου έρχεται η Τζούλι από τον “Χειρότερο Άνθρωπο στον Κόσμο”), η Αναΐς είναι μια άνεργη 30χρονη που προσπαθεί να ολοκληρώσει την πανεπιστημιακή διατριβή της. Εξωστρεφής, επιπόλαια και σε διαρκή κίνηση, προσπαθεί να τα βγάλει πέρα οικονομικά και να προσανατολισθεί μέσα σε μια παριζιάνικη καθημερινότητα η οποία μεταφέρει το αστικό χάος της στην ψυχολογία και τη συμπεριφορά των κατοίκων της.
Στο σκηνοθετικό και σεναριακό ντεμπούτο της η Σαρλίν Μπουρζουά – Τακέ ακολουθεί τη δαιδαλώδη διαδρομή της Αναΐς προς την ωριμότητα μέσα από τις συναισθηματικές περιπέτειές της, οι οποίες ξεκινούν με το χωρισμό της από τον νεαρό εραστή της Ραούλ, τον οποίο ποτέ δεν θα μάθει αν αγάπησε πραγματικά. Στο μεταξύ έχει ερωτευτεί τον μεγαλύτερό της σε ηλικία και παντρεμένο εκδότη Ντανιέλ, με τον οποίο ξεκινάει μια κρυφή σχέση. Όταν όμως γνωρίσει τη σύζυγό του Εμιλί, πετυχημένη συγγραφέα, θα παθιαστεί ακόμα περισσότερο μαζί της.
Η διασκεδαστικά… γαλλική ρομαντική κομεντί της Μπουρζουά – Τακέ διασταυρώνει διαρκώς τις έννοιες της ευθύνης και της ανευθυνότητας, αποκαλύπτοντας τη διπλή όψη καταστάσεων και χαρακτήρων. Χιουμοριστικές στιγμές (οι Κορεάτες στο Airbnb, ο λιπόθυμος λεμούριος) εναλλάσσονται με δραματικότερους τόνους (η άρρωστη μητέρα της Αναΐς), οι απρόβλεπτες ερωτικές παρορμήσεις της ηρωίδας είναι ταυτόχρονα συγκινητικές και απερίσκεπτες, μια ανάλαφρη, δροσερή αφήγηση αναδεικνύει από τις ρωγμές της μια βαθιά υπαρξιακή ανησυχία. Η φουριόζα Αναΐς Ντεμουστιέ ενσαρκώνει με αέρινη χάρη μια νεαρή γυναίκα η οποία αναζητά προσανατολισμό ζωής και η κάμερα αποτυπώνει χωρίς διδακτικές κρίσεις τον νεανικό αμοραλισμό της, προϊόν ασυγκράτητης ενέργειας, πολλαπλών ανασφαλειών, ζωντανού πάθους και πολιτισμικής σύγχυσης. Γι’ αυτό και η Μπουρζουά – Τακέ μεταφέρει όλη την τελευταία και δραματικά καθοριστική ερωτική περιπέτειά της στην ηλιόλουστη εξοχή, ολοκληρώνοντάς την όμως με μια “σοβαρή” σκηνή αποχωρισμού σε κλειστό χώρο. Όπου το ειρωνικό πλάνο του φινάλε παίρνει μαζί του κι όλες τις ετοιμοπαράδοτες απαντήσεις.
Χρήστος Μήτσης
Charline Bourgeois-Tacquet
Σκηνοθέτης, Σεναριογράφος και Ηθοποιός. Φιλμογραφία: 2021 Οι έρωτες της Αναΐς, 2018 Pauline asservie (Short), 2016 Joujou (Short).