Το πρόσφατο περιστατικό ακινητοποίησης συρμού του Προαστιακού της Πάτρας, λόγω μηχανικής βλάβης με τους επιβάτες να παραμένουν εγκλωβισμένοι επί ώρα, επαναφέρει στο πρόσκήνιο η Κοινο_Τοπία. Σε ανακοίνωση που εξέδωσε θέτει σειρά ερωτήματων για τη σωστή και γρήγορη διαχείριση των καταστάσεων και η ενημέρωση των επιβατών στις στάσεις.
Στις 15 Μαΐου λίγο πριν τις 5μμ ο συρμός που κατευθυνόταν προς Ρίο ακινητοποιήθηκε πριν τη στάση των Μποζαϊτίκων λόγω βλάβης σε μία πόρτα με αποτέλεσμα να ταλαιπωρηθούν οι επιβάτες εντός του τραίνου αλλά και όσοι περίμεναν στις αποβάθρες. Χρειάστηκαν 2 ώρες για να αποκατασταθεί η κυκλοφορία παρόλο που το μηχανοστάσιο με τον εφεδρικό συρμό στον Άγιο Διονύσιο είναι σε μικρή απόσταση από το σημείο που ακινητοποιήθηκε ο συρμός.
Το βασικό ερώτημα είναι τι έπραξε ή τι δεν έπραξε το προσωπικό της Hellenic Train; Ήταν εφικτή η επί τόπου αποκατάσταση της βλάβης; Υπήρχε προσωπικό εφεδρείας και μέσω άλλου οχήματος να οδηγήσει το συρμό στο μηχανοστάσιο και να αντικατασταθεί από άλλον; Μήπως το όλο περιστατικό ήταν ακόμα μία κακή διαχείριση από τα τόσα που έχουν συμβεί Πανελλαδικά; Τα παραπάνω ερωτήματα θα πρέπει να απαντηθούν γιατί βλάβες πάντα θα υπάρχουν και θα πρέπει να δίνονται άμεσα λύσεις.
Κατά το παρελθόν συρμός με βλάβη στην πόρτα συνέχισε το δρομολόγιο έως στην αφετηρία δηλαδή στον Άγιο Ανδρέα και έγινε αντικατάσταση από άλλον στο σταθμό της Πάτρας. Υπήρχαν καθυστερήσεις αλλά όχι διακοπή δρομολογίων. Σε άλλες πάλι περιπτώσεις το προσωπικό του τραίνου αποκαθιστούσε τις βλάβες και σε άλλες όχι οπότε σε αυτή την περίπτωση ερχόταν ο συρμός βοηθείας όπως θα έπρεπε να είχε συμβεί και προχτές.
Καταλήγουμε λοιπόν ότι τα βασικά προβλήματα είναι η σωστή και γρήγορη διαχείριση των καταστάσεων και η ενημέρωση των επιβατών στις στάσεις. Κρίνουμε λοιπόν απαραίτητη την εγκατάσταση της εφαρμογής telegram στα κινητά μας τηλέφωνα όπου μέσω του καναλιού της η Hellenic Train ενημερώνει τους επιβάτες για τυχόν καθυστερήσεις.