Οικονομική «ανάσα» για χιλιάδες πληττόμενες επιχειρήσεις από τον κορωνοϊό αποτελεί η απόφαση απαλλαγής τους από τα τέλη, η οποία τίθεται σε εφαρμογή.
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Διοίκησης και Οικονομικών, Διονύση Πλέσσα στα πλαίσια της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου για απαλλαγές από δημοτικά τέλη κατά τη διάρκεια που οι επιχειρήσεις τους ήταν κλειστές κατά το πρώτο lockdown λόγω της πανδημίας του Covid-19, ξεκινά η υποβολή των αιτήσεων.
Συγκεκριμένα, όπως τόνισε ο κ. Πλέσσας «ολοκληρώθηκε πρόσφατα η εφαρμογή μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας της ΚΕΔΕ, στην οποία ο κάθε επαγγελματίας μπορεί να μπαίνει με τους κωδικούς Taxis και να δηλώνει τα ζητούμενα στοιχεία μέσω της πλοήγησης στην πλατφόρμα.
Για το σκοπό αυτό έχουμε διαβιβάσει την απόφαση του Δ.Σ. στην ΚΕΔΕ και έχουν ανοίξει τα δικαιώματα για τους επαγγελματίες του Δήμου μας.
Η υπ΄όψη πλατφόρμα είναι η dt.govapp.gr .
Μέσω της εισαγωγής αυτής οι αιτούντες θα λάβουν τον Μοναδικό Αριθμό Δήλωσης (ΜΑΔ) και εκτυπωμένο θα τον καταθέσουν στον Δήμο μαζί με τους εξοφλημένους λογαριασμούς της ΔΕΔΗΕ ή άλλου παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας για το χρονικό διάστημα Μαρτίου-Μαΐου 2020, καθώς και τους Κωδικoύς Αριθμούς Δραστηριότητας (ΚΑΔ) της επιχείρησής τους εκτυπωμένους από τη σχετική καρτέλα του taxisnet.
Στη συνέχεια οι Υπηρεσίες μας θα επεξεργαστούν την κάθε υποβληθείσα αίτηση στην πλατφόρμα μαζί με τα παραπάνω υποβληθέντα στοιχεία στον Δήμο και θα απαλλάξουν τους υπ΄όψη επαγγελματίες με επιστροφή στους ίδιους ως αχρεωστήτως καταβληθέντα τα τέλη του χρονικού διαστήματος αυτού».
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την απόφαση οι απαλλαγές για το διάστημα κατά το οποίο ήταν κλειστές οι επιχειρήσεις λόγω Covid-19 είναι:
1) Από τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού για τους επαγγελματίες που ανήκουν στον επαγγελματικό συντελεστή 3,40-1,80-1,20-0,90 καθώς και των ξενοδοχείων που ήταν κλειστά και ανήκουν στο συντελεστή 4,5.
2) Από τέλη παραχωρημένων κοινόχρηστων χώρων (τέλος κατάληψης τραπεζοκαθισμάτων) έτους 2020 σε επιχειρήσεις κλειστές για τους ίδιους λόγους.
3) Από το τέλος διαμονής παρεπιδημούντων 0,5%.
4) Από το τέλος των ακαθάριστων εσόδων των καταστημάτων 0,5%.
5) Από το τέλος των ακαθαρίστων εσόδων των κέντρων διασκέδασης ζωντανής μουσικής 5%.
Να σημειωθεί, πως τα συμπληρωματικά δικαιολογητικά προς τον Δήμο θα κατατεθούν στο Κεντρικό Πρωτόκολλο είτε με φυσική παρουσία (κατόπιν ραντεβού κατά τη διάρκεια του lockdown στα τηλέφωνα 2613610221-231) είτε ηλεκτρονικά στη διεύθυνση [email protected], ενώ υπόδειγμα αιτήσεων (για τον Δήμο) στο Κεντρικό Πρωτόκολλο και στο site του Δήμου www.e-patras.gr.
Οι αιτήσεις με τα συμπληρωματικά δικαιολογητικά θα πρέπει να έχουν κατατεθεί μέχρι 31-1-2021.