flamis.gr
Ενημερωτικό Portal, Πάτρα, Αχαΐα

Κώστας Γεωργιόπουλος: Αγοράζει κανείς σαλόνι με click away;

Τη δυνατότητα αγορών εντός καταστήματος με ραντεβού (click in shop) ζητάει η αγορά επίπλου, που έχει υποστεί μεγάλη οικονομική ζημιά λόγω των μέτρων και υποστηρίζει ότι έχει αδικηθεί σε σχέση με άλλες κατηγορίες επιχειρήσεων.

 

Γνωστοί επιχειρηματίες του κλάδου υποστηρίζουν ότι οι συναλλαγές με παράδοση εκτός, δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστούν στον χώρο του επίπλου, δεδομένου ότι αυτές αφορούν ευμεγέθη διαρκή καταναλωτικά αγαθά, δηλαδή έπιπλα και στρώματα. Οι εταιρείες του συγκεκριμένου κλάδου παραμένουν κλειστές από τον περασμένο Νοέμβριο και ως αποτέλεσμα αναγκάζονται να περιορίζονται στις συναλλαγές που πραγματοποιούνται μέσω διαδικτύου, οι οποίες αντιστοιχούν μόλις σε ένα πολύ μικρό ποσοστό του συνολικού τζίρου.

 

Είναι χαρακτηριστικό ότι τη διαμαρτυρία του κλάδου, προσυπογράφει ο γνωστός επιχειρηματίας Κώστας Γεωργιόπουλος, που θεωρεί αδιανόητο τον αποκλεισμό των εταιρειών επίπλου, από τις πωλήσεις εντός καταστήματος.

 

Οπως εξήγησε στην «Π» ο κ. Γεωργιόπουλος, είναι αδύνατον ένας πελάτης να επιλέξει έπιπλα, μόνο μέσα από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Οι εκθέσεις επίπλου, είναι χώροι εμβαδού εκατοντάδων τετραγωνικών μέτρων, γεγονός που επιτρέπει την παρουσία πελατών εντός, χωρίς να υπάρχει ουσιαστικός κίνδυνος διασποράς του κορονοϊού, εφόσον τηρούνται τα μέτρα προστασίας.

 

Αλλωστε, όπως τόνισε ο γνωστός επιχειρηματίας, λίγοι είναι οι καταναλωτές που θα μπουν σε μια ημέρα μέσα σε ένα κατάστημα πώλησης επίπλων, καθώς δεν πρόκειται για είδη καθημερινής χρήσης.

 

ΔΙΑΒΗΜΑ ΣΤΟΝ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ
Ο κλάδος, όπως τόνισε ο κ. Γεωργιόπουλος έχει ήδη κινηθεί συλλογικά για να διεκδικήσει τη λειτουργία του με αγορές εντός καταστήματος. Σε επιστολή τους προς τον υπουργό Ανάπτυξης Αδωνι Γεωργιάδη, φορείς του κλάδου που ζητούν την επαναλειτουργία των καταστημάτων επίπλων με ραντεβού. Επειτα από δυόμισι μήνες απραξίας το φθινόπωρο και πέντε μήνες συνολικά των τελευταίων lockdowns, «οι αντοχές του κλάδου, των καταστημάτων λιανικής και των παραγωγικών επιχειρήσεων, έχουν φτάσει στα όριά τους».

 

Οπως σημειώνουν, η μέθοδος click away είναι μη λειτουργική για τα συγκεκριμένα καταστήματα, όπου οι καταναλωτές αγοράζουν κατά κανόνα ευμεγέθη διαρκή καταναλωτικά αγαθά, τα οποία και παραδίδονται εν συνεχεία με ίδια μεταφορικά μέσα των καταστημάτων λιανικής στον χώρο του πελάτη.
Εκτός από τη δραστηριότητα λιανικής του κλάδου επίπλων, το lockdown έχει προκαλέσει πλήγμα και στις βιομηχανικές και βιοτεχνικές παραγωγικές επιχειρήσεις, καθώς το απόθεμα των προϊόντων δεν είναι δυνατόν να απορροφηθεί.

 

Ολα αυτά, δεδομένου ότι τα καταστήματα λιανικής, όπως και όλη η αγορά, πραγματοποιούν σημαντικές πωλήσεις κατά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, με τις παραγωγικές επιχειρήσεις να διατηρούν στο απόθεμά τους πρώτες ύλες από το προηγούμενο έτος για να ικανοποιήσουν την προσδοκώμενη ζήτηση, οι πληρωμές των οποίων έχουν καταστεί απαιτητές. Πριν εκδηλωθεί η πανδημία και λόγω της άνθησης των βραχυπρόθεσμων μισθώσεων ο κλάδος επίπλων οικιακής χρήσης ανέκαμπτε, ενώ οι προβλέψεις ειδικών έκαναν λόγο για ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης 2%-3% με ορίζοντα τη φετινή χρονιά.

Πελοποννησος