Κώστας Σβόλης για το κυκλοφοριακό: «Άποψη και ευθύνη να έχουν οι ειδικοί»

    Ημερομηνία:

    Το κυκλοφοριακό πρόβλημα ταλανίζει τους κατοίκους πολλών πόλεων και ιδιαίτερα των μεγάλων. Οφείλουν οι Δημοτικές Αρχές να προσπαθούν να αμβλύνουν τα προβλήματα αναζητώντας τις κατάλληλες λύσεις.

    Στην πόλη μας θα έπρεπε η Δημοτική Αρχή να έχει θέσει ως προτεραιότητα το κυκλοφοριακό και να έχει προτείνει λύσεις σε τέσσερις άξονες: Κυκλοφοριακές οδικές ρυθμίσεις, εύρεση μεγάλων φυλασσόμενων χώρων στάθμευσης πέριξ του αστικού κέντρου με συχνή συγκοινωνία με το κέντρο, ενθάρρυνση χρήσης μέσων μαζικής μεταφοράς και έλεγχος παράνομης στάσης και στάθμευσης από τη Δημοτική Αστυνομία που, δυστυχώς, στην πόλη μας θεωρείται (από τη Δημοτική Αρχή) φοροεισπρακτικός μηχανισμός και μέσο καταστολής. Είναι γνωστό ότι η Δημοτική Αρχή προκρίνει και επιθυμεί να υλοποιήσει την αντιδρόμηση της οδού Κανακάρη (μαζί με πολλές άλλες αντίστοιχες αλλαγές) στοχεύοντας στην επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος στηριζόμενη, κυρίως, στη μελέτη Δοξιάδη (1993-1999).

    Εμείς ως παράταξη ισχυριζόμαστε ότι άποψη (αλλά και ευθύνη) πρέπει, πρωτίστως, να έχουν οι ειδικοί. Όμως ως μη ειδικοί έχουμε τη δυνατότητα να αξιολογούμε και να κρίνουμε. Οφείλουμε, λοιπόν, να καταθέσουμε τις εξής σκέψεις και ενστάσεις μας περί της αντιδρόμησης της οδού Κανακάρη.

    1. Η μελέτη Δοξιάδη εμπεριέχει σημαντικά στοιχεία και παραδοχές που δεν υφίστανται εν έτει 2024. Συγκεκριμένα στη μελέτη Δοξιάδη: α) η οδός Ρήγα Φεραίου θεωρείται λεωφορειόδρομος και όχι πεζόδρομος, β) η οδός  Όθωνος Αμαλίας θεωρείται οδός κύριας κυκλοφορίας σε αντίθεση με την τωρινή κατάσταση (μία λωρίδα κυκλοφορίας αχρηστεύεται ως ποδηλατόδρομος), γ) υπάρχει πρόβλεψη εκατοντάδων υπόγειων και υπέργειων θέσεων στάθμευσης (πλατεία Γεωργίου, πλατεία Υψηλών Αλωνίων και λιμενική ζώνη) που σήμερα δεν υπάρχουν και δ) στην οδό Κανακάρη δεν προβλέπεται στάθμευση και από τις δύο πλευρές ενώ η Δημοτική Αρχή προτείνει τη στάθμευση στην ανατολική πλευρά.

    Τα στοιχεία αυτά απουσιάζουν από τα τωρινά δεδομένα, οπότε αυτομάτως καθίσταται προβληματική η χρήση της συγκεκριμένης μελέτης. Να σημειωθεί δε ότι η μελέτη Δοξιάδη εκπονήθηκε πριν 25 τουλάχιστον χρόνια όταν τα αυτοκίνητα ήταν  δεκάδες χιλιάδες λιγότερα.

    2. Η οδός Κανακάρη στενεύει σημαντικά μεταξύ Καρόλου και Άστιγγος. Αν μελλοντικά είναι η κύρια οδός εξόδου τότε υπάρχει ο κίνδυνος της εμφάνισης του φαινομένου «λαιμός της μπουκάλας». Αυτή τη στιγμή δεν παρατηρείται το φαινόμενο αυτό γιατί δεν είναι η κύρια οδός εισόδου και δεν φέρει μεγάλο κυκλοφοριακό φορτίο. 3. Οποιαδήποτε αλλαγή και μάλιστα μεγάλης κλίμακας όπως η συγκεκριμένη αντιδρόμηση θα επηρεάσει πρωτίστως τη βόρεια είσοδο και έξοδο της πόλης. Σημειώνουμε ότι μετά την κατασκευή της mini περιμετρικής, αυτή τη στιγμή ευκόλως κάποιος εισέρχεται στην πόλη από τη βόρεια είσοδο και ευκόλως εξέρχεται. Αντίθετα προβλήματα υπάρχουν στην ανατολική και νότια είσοδο της πόλης.

    Οφείλει να γνωρίζει η Δημοτική Αρχή ότι αν το εγχείρημα της αντιδρόμησης της οδού Κανακάρη δεν συνοδεύεται με σύγχρονα και πειστικά επιστημονικά δεδομένα και έχοντας ως δεδομένο την επικείμενη πεζοδρόμηση της οδού Μαιζώνος, εγκυμονεί ο κίνδυνος της αποτυχίας που μάλιστα θα είναι και μη αναστρέψιμη.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Βουλή – Φράνκεσταϊν μετά τις ανεξαρτητοποιήσεις και τα νέα κόμματα: Πώς διαμορφώνεται το νέο πολιτικό σκηνικό

    Συνθήκες ακραίας ρευστοποίησης αναπτύσσονται στο πολιτικό σκηνικό αλλοιώνοντας σημαντικά...

    ΣΟΚ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑΡΧΗ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ: Βρήκε άνδρα νεκρό… σε καρέκλα του μαγαζιού του

    Σοκ για περαστικούς αλλά και για ιδιοκτήτη καταστήματος στην...

    Δήλωση του πολιτευτή Αχαΐας, Θέμη Μπάκα: «Αυτονόητη η ένταξή μου στο Κίνημα Δημοκρατίας» 

    Ο πολιτευτής Αχαΐας, Θέμης Μπάκας, ο οποίος προσυπέγραψε την...

    Ανατροπή: Τι αλλάζει στις κληρονομιές – Οι έξι αλλαγές

    Τα «πάνω- κάτω» αναμένεται να φέρουν οι αλλαγές στο Κληρονομικό...
    Best Shop