Από τη βαθιά «κατάψυξη» αναμένεται να βγουν το επόμενο διάστημα οι προτάσεις που έχουν υποβληθεί από τους μεγάλους τεχνικούς ομίλους για μεγάλα και κρίσιμα έργα στην Αττική. Τον δρόμο στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανοίγει το μοντέλο των Πρότυπων Προτάσεων που αποτελούν ένα εναλλακτικό εργαλείο χρηματοδότησης έργων ελλείψει εθνικών και ευρωπαϊκών πόρων. Η κυβέρνηση έχει προχωρήσει στην αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου για τις Πρότυπες Προτάσεις και τις σχετικές ρυθμίσεις παρουσίασε στο υπουργικό συμβούλιο την περασμένη Πέμπτη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας. Τον νέο θεσμό που είχε ψηφίσει από το 2022 η προηγούμενη κυβέρνηση, περιμένει εδώ και μήνες η κατασκευαστική αγορά και κυρίως οι μεγάλες εργοληπτικές επιχειρήσεις οι οποίες έχουν καταθέσει ήδη σημαντικές προτάσεις για τις επεκτάσεις της Αττικής οδού (πρόταση την οποία έχουν υποβάλει από κοινού ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις) αλλά και τη δημιουργία ενός νέου αυτοκινητόδρομου που θα συνδέει την Ελευσίνα με τα Οινόφυτα (σχέδιο που έχει προτείνει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) συνολικής αξίας περί τα 2 δισ. Με τις πρότυπες προτάσεις που θα επικεντρωθούν σε έργα ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεις, ένας ιδιώτης υποβάλλει την πρόταση για ένα έργο, το οποίο μελετά και ωριμάζει. Στη συνέχεια, ακολουθεί διαγωνισμός και στην περίπτωση που οριστικός ανάδοχος της σύμβασης δεν είναι ο εκείνος που ωρίμασε τεχνικά το έργο, ο νικητής είναι υποχρεωμένος να καταβάλει στον προτείνοντα τα έξοδα προετοιμασίας της πρότυπης πρότασης.
Kρίσιμα έργα στην Αττική βγαίνουν από την «κατάψυξη»
Ημερομηνία: