Το 2022 αποδείχτηκε η χρονιά επιστροφής στην κανονικότητα για τον τουρισμό. Με αυτό ως δεδομένο επανέρχεται στο προσκήνιο ένα κρίσιμης σημασίας ζήτημα: Πώς η Ηλεία θα καταφέρει να γίνει ένας τουριστικός προορισμός και για τους 12 μήνες του έτους;
Το μεγάλο ζητούμενο για τον τόπο μας είναι να αποδείξει ότι δεν είναι ένας προορισμός μονάχα για ήλιο και θάλασσα. Στόχος εφικτός, λόγω της πολυμορφίας του φυσικού τοπίου του Νομού μας και της πλούσιας ιστορίας και πολιτιστικής κληρονομιάς. Η Ηλεία διαθέτει πανέμορφα χωριά που θα μπορούσαν σταδιακά να εξελιχθούν σε δημοφιλείς χειμερινούς τουριστικούς προορισμούς για Έλληνες και ξένους τουρίστες.
Η πολιτιστική μας κληρονομιά (και δεν μιλώ μόνο για την Αρχαία Ολυμπία) και η φυσική ομορφιά περιοχών αναξιοποίητων τουριστικά μπορούν να δώσουν την ώθηση που χρειαζόμαστε για να αλλάξει το τουριστικό μοντέλο της Ηλείας. Έχουμε δηλαδή την φυσική υποδομή για να υποδεχτεί όλα τα είδη τουρισμού, αρκεί να αντιληφθούμε ότι οι συνθήκες και οι απαιτήσεις στην αγορά του τουρισμού έχουν πια αλλάξει. Στην θέση του παραδοσιακού τουριστικού προϊόντος προστέθηκε ο εναλλακτικός τουρισμός. Ως εκ τούτου προτεραιότητά μας θα πρέπει να είναι η δημιουργία ενός μοναδικού τουριστικού προϊόντος, το οποίο θα δώσει νέα πνοή και σε λιγότερο επισκέψιμους προορισμούς.
Η προώθηση του θεματικού τουρισμού, με έμφαση στη γαστρονομία, τον οινοτουρισμό, τον συνεδριακό τουρισμό, τον θαλάσσιο τουρισμό, τον τουρισμό ευεξίας, την ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού με τη διεξαγωγή αρχαίων ολυμπιακών αθλημάτων και τη συμμετοχή ξένων τουριστών, την ανάδειξη του θρησκευτικού και προσκυνηματικού τουρισμού – καθώς υπάρχουν στον τόπο μας σημαντικές δυνατότητες – είναι κάποιες από τις προτάσεις που οφείλουμε να βάλουμε στο τραπέζι. Οι ευκαιρίες είναι απεριόριστες, και μπορούν να καλύψουν και τον πιο απαιτητικό τουρίστα.
Έχουμε όλες τις προϋποθέσεις, ώστε ο επισκέπτης να μπορεί να απολαύσει μια μεγάλη ποικιλία δράσεων μέσα σε πολύ μικρές αποστάσεις. Με διάθεση συνεργασίας οφείλουμε να διαμορφώσουμε το δικό μας πρότυπο στον τουρισμό, με έμφαση στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του τόπου μας. Ένα τουριστικό μοντέλο με προστιθέμενη αξία και οφέλη για τον κλάδο των επαγγελματιών και την τοπική οικονομία. Στο πλαίσιο του τουρισμού μπορεί να υποστηριχθεί και ο πρωτογενής τομέας με την απορρόφηση των τοπικών προϊόντων από ξενοδοχειακές μονάδες – καταλύματα. Κι αυτό είναι πολύ σημαντικό. Θεωρώ αυτονόητο πως για να επιτύχουμε αυτόν τον στόχο πρέπει να γίνουν πολλά.
Τόσο σε επίπεδο υποδομών όσο και σε επίπεδο κουλτούρας και νοοτροπίας. Γιατί δεν μπορούμε να έχουμε την απαίτηση να προσελκύσουμε τουρίστες τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο, αν δεν μπορούμε να καλύψουμε βασικές ανάγκες τους, συμπεριλαμβανομένης και της ψυχαγωγίας. Θέλω να πιστεύω ότι τη νέα χρονιά μπορούμε να προτάξουμε τον στόχο αυτό, ώστε να αδράξουμε θετικά αποτελέσματα.