Λακκούβες στην Πάτρα: Απαιτούνται 91 εκατ. ευρώ για να κλείσουν όλες

    Ημερομηνία:

    Οι δρόµοι της Πάτρας θυµίζουν εικόνες «βοµβαρδισµένης» πόλης, καθώς λακκούβες έχουν ανοίξει σε πολλά σηµεία του Οδικού Δικτύου, δηµιουργώντας σοβαρά ζητήµατα ασφάλειας, κυρίως για τους δικυκλιστές. Με τις τελευταίες κακοκαιρίες, ακόµη και κεντρικές αρτηρίες βρίσκονται σε κακή κατάσταση, αναγκάζοντας οδηγούς Μοτοσυκλετών και Αυτοκινήτων να κάνουν επικίνδυνους ελιγµούς για να αποφύγουν βαθιές τρύπες, µε τον κίνδυνο ατυχηµάτων να είναι µεγάλος.

    Κέντρο και συνοικίες

    Συνεργεία του Δήµου Πατρέων πραγµατοποιούν περιοδικά «µπαλώµατα» σε κεντρικά σηµεία , όπως η Κορίνθου, η Κανακάρη, η Αγίας Σοφίας και η Ηρώων Πολυτεχνείου, ωστόσο τα επικίνδυνα σηµεία παραµένουν σε Συνοικίες. Το πρόβληµα επεκτείνεται ακόµη και σε δηµοτικά πάρκινγκ, όπως στον Άγιο Διονύση, όπου οι λακκούβες δηµιουργούν σχεδόν απροσπέλαστα σηµεία για πεζούς και γεµίζουν µε νερό όταν βρέχει.

    Άνοιξε το οδόστρωμα

    Πρόσφατα, στην οδό Κανακάρη, στο ύψος της Γεροκωστοπούλου, η άσφαλτος υποχώρησε ξαφνικά και άνοιξε µικρός «κρατήρας». Καταστηµατάρχες έβαλαν καρέκλες και κορδέλες, και η Αστυνοµία έσπευσε, ενώ η κυκλοφορία στην Κανακάρη παραµένει περιορισµένη, δηµιουργώντας κυκλοφοριακό φόρτο σε όλη τη γύρω περιοχή.

    Λακκούβες στην Πάτρα: Απαιτούνται 91 εκατ. ευρώ για να κλείσουν όλες

    Μεγάλα και μικρά έργα

    Αυτή την περίοδο εκτελούνται δύο κύριες Εργολαβίες που αφορούν στην Ανατολική – Νότια και τη Βόρεια Πάτρα, ενώ µικρότερες παρεµβάσεις εκτελούνται σε περιοχές όπως η Παραλία, η Μεσσάτιδα, τα Βραχνέικα και το Ρίο. Το συνολικό ύψος των έργων υπολογίζεται περίπου στα 4 µε 4,5 εκατοµµύρια ευρώ, ποσό που θεωρείται ελάχιστο σε σχέση µε το µέγεθος των προβληµάτων σύµφωνα µε την Δηµοτική Αρχή. Παράλληλα, υλοποιούνται µικρά τεχνικά έργα, τα οποία ωστόσο καλύπτουν µόλις ένα µικρό κοµµάτι των αναγκών µιας πόλης που εκτείνεται σε µήκος περίπου 45 χιλιοµέτρων.

    Σε κανένα Πρόγραμμα

    Η Πάτρα διαθέτει εκατοντάδες χιλιόµετρα δρόµων, πολλοί από τους οποίους βρίσκονται σε κακή κατάσταση ή παραµένουν Χωµατόδροµοι µέσα στο Σχέδιο Πόλης. Το κόστος συντήρησης και αποκατάστασης του Οδικού δικτύου είναι τεράστιο, ενώ οι διαθέσιµοι πόροι του Δήµου περιορισµένοι. Η Οδοποιία δεν εντάσσεται σε κανένα σταθερό Χρηµατοδοτικό Πρόγραµµα, γεγονός, που καθιστά σχεδόν αδύνατη τη συνολική αναβάθµιση του Δικτύου. Η έλλειψη Κρατικής στήριξης αποτελεί ένα χρόνιο πρόβληµα.

    Αέριο, ίντερνετ, λύματα

    Την ίδια ώρα, µεγάλα έργα Υποδοµής όπως Δίκτυα Φυσικού Αερίου, Τηλεπικοινωνιών και Αποχετεύσεων βρίσκονται σε εξέλιξη σε όλη την Πάτρα, αφήνοντας πίσω τους δρόµους γεµάτους τοµές και πρόχειρες αποκαταστάσεις. Η εικόνα που διαµορφώνεται είναι χαοτική, µε τους κατοίκους να αντιµετωπίζουν καθηµερινά προβλήµατα µετακίνησης.

    Σύµφωνα µε τα στοιχεία του «Νεολόγου», η Πάτρα ζητά κοντά στα 91 εκατοµµύρια ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στα χρήµατα που πληρώνουν οι Πατρινο, µέσω του ΦΠΑ, αλλά στην πράξη λαµβάνει περίπου 25 εκατ. για την αποκατάσταση δρόµων. Από το 2010 και µετά παρακρατείται το 70% των πόρων, γεγονός που περιορίζει σηµαντικά τις δυνατότητες για ουσιαστικές παρεµβάσεις. Ο Δήµος Πατρέων έχει επανειληµµένα στείλει επιστολές στην Κεντρική Ένωση Δήµων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) ζητώντας µεγαλύτερη χρηµατοδότηση, χωρίς όµως τα αναµενόµενα αποτελέσµατα. Στο µεταξύ, οι παρεµβάσεις που πραγµατοποιούνται δίνουν προτεραιότητα σε πρωτεύοντες και δευτερεύοντες δρόµους, όπου κινούνται τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Η διαδροµή Παραλία–Ρίο, για παράδειγµα, παραµένει χωρίς σοβαρά προβλήµατα.

     

    Λακκούβες στην Πάτρα: Απαιτούνται 91 εκατ. ευρώ για να κλείσουν όλες

    ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΕΛΑΣ

    Αντιδήμαρχος Έργων

    «Θέτουμε  προτεραιότητες»

    «Αυτή τη στιγµή ο Δήµος Πατρέων διαχειρίζεται έργα συνολικού ύψους περίπου 60 εκατοµµυρίων ευρώ, όµως τα προβλήµατα παραµένουν πολύ µεγάλα, ειδικά στις διανοίξεις δρόµων και στο εσωτερικό οδικό δίκτυο. Δεν λέµε ότι δεν γίνονται παρεµβάσεις γίνονται, και στις γειτονιές και στα κεντρικά σηµεία αλλά τα διαθέσιµα κονδύλια δεν επαρκούν. Έχουµε θέσει προτεραιότητες: πρώτα οι πρωτεύοντες και δευτερεύοντες δρόµοι, όπου κινούνται και τα µέσα µαζικής µεταφοράς, και στη συνέχεια οι δρόµοι στις γειτονιές που έχουν µεγάλη ανάγκη, πολλοί από τους οποίους είναι ακόµα χωµατόδροµοι µέσα στο σχέδιο πόλης. Αυτή είναι η πραγµατικότητα που αντιµετωπίζουµε σήµερα στην Πάτρα».

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Πότε αναμένεται να καταβληθούν οι συντάξεις Δεκεμβρίου – Οι πιθανές ημερομηνίες

    Στην τελική ευθεία μπαίνουν οι συντάξεις Δεκεμβρίου 2025 καθώς σύμφωνα με...

    Η Ελληνίδα πρίμα μπαλαρίνα που χορεύει για την αιωνιότητα της Αιγύπτου

    Σήμερα, κάτω από τον αιγυπτιακό ουρανό, το Grand Egyptian Museum θα...