Με πάνω από 70 χρόνια ως πρωτοπόρος κατασκευαστής τετρακίνητων μοντέλων, η Land Rover προχωρά στην εξέλιξη και υλοποίηση καινοτόμων τεχνολογιών, δείχνοντας έτοιμη για τις μελλοντικές προκλήσεις.
Τα δύο πρώτα μοντέλα στα οποία έχουν εφαρμοστεί αυτές είναι τα νέας γενιάς Range Rover και Range Rover Sport, δείχνοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την προσπάθεια της Land Rover να πετύχει μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα σε επίπεδο προϊόντων, υπηρεσιών και εφοδιαστικής αλυσίδας μέχρι το 2039, ενώ από το 2024, θα παρουσιαστεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Range Rover και μέχρι το τέλος της δεκαετίας κάθε σειρά μοντέλου θα διατίθεται με ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.
Τόσο το νέο Range Rover όσο και το νέο Range Rover Sport χρησιμοποιούν την ευέλικτη πλατφόρμα MLA-Flex, χάρη στην οποία έχει καταστεί δυνατή η τεχνολογική αλλά και δυναμική αναβάθμισή τους εντός και εκτός δρόμου. Ειδικά για το Range Rover, η νέα αρχιτεκτονική αμαξώματος προσφέρει εκδόσεις με στάνταρ (Standard) και μακρύ μεταξόνιο (Long Wheelbase), με πολυτελείς καμπίνες τεσσάρων, πέντε ή επτά θέσεων και μία σειρά από εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα.
Η τεχνολογία plug-in hybrid πρωταγωνιστεί στη νέα και πλούσια γκάμα σύγχρονων κινητήρων των πολυτάλαντων βρετανικών SUV. Το νέο Range Rover διαθέτει μια ευρεία γκάμα νέας γενιάς 6κύλινδρων σε σειρά κινητήρων 3,0 lt, βενζίνης και ντίζελ, με απόδοση από 250 (D250) έως και 400 PS (P400), με την κορυφαία έκδοση να εφοδιάζεται με ένα V8 TwinTurbo σύνολο 4,4 lt που αποδίδει 530 PS.
Οι εκδόσεις με τους θερμικούς κινητήρες ενσωματώνουν ήπια υβριδικά συστήματα 48V για χαμηλότερη κατανάλωση και λιγότερες εκπομπές ρύπων, ενώ θα υπάρχουν και δύο επαναφορτιζόμενες plug-in εκδόσεις, P440e και P510e, με συνδυαστική απόδοση 440 και 510 PS.
Αμφότερες χρησιμοποιούν μπαταρία ιόντων λιθίου 38,2 kWh και ένα ηλεκτρικό μοτέρ, ενσωματωμένο στο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο αποδίδει 105 kW (143 PS). Η ηλεκτρική αυτονομία τους φτάνει τα 100 km ενώ το P510e επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 5,6”.
Και οι δύο εκδόσεις μπορούν να κινηθούν αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι τα 140 km/h, ενώ οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται χαμηλότερα από τα 30 gr/km. Σύμφωνα με την Land Rover, οι οδηγοί των εν λόγω εκδόσεων θα μπορούν να καλύπτουν ηλεκτρικά το 75% των καθημερινών τους μετακινήσεων εφόσον ξεκινήσουν με πλήρως φορτισμένη μπαταρία.
Αντίστοιχα και το νέο Range Rover Sport περιλαμβάνει μια ευρεία σειρά εξηλεκτρισμένων κινητήρων μεταξύ των οποίων plug-in υβριδικά σύνολα και ήπια υβριδικούς 6κύλινδρους κινητήρες βενζίνης και diesel. Οι plug-in υβριδικές εκδόσεις P510e και P440e συνδυάζουν τον 6κύλινδρο βενζινοκινητήρα Ingenium 3,0 lt με έναν ηλεκτροκινητήρα 143 PS (105 kW), ο οποίος τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 38,2 kWh που είναι τοποθετημένη στο πάτωμα.
H συνδυαστική απόδοση του συστήματος φτάνει τους 510 και τους 440 PS αντίστοιχα, με την ροπή και στις δύο περιπτώσεις να αγγίζει τα 560 Nm. Η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση μπορεί να γίνει με ταχύτητες έως τα 140 km/h, ενώ στον κύκλο WLTP η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 114 km για το P440e και 113 km για το ισχυρότερο P510e.
Χάρη στη μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία, η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων είναι εξαιρετικά χαμηλές με μέσες τιμές 0,8-0,9 lt/100 km και 18-20 gr/km CO2 και για τα δύο μοντέλα. Oι επιδόσεις είναι ανάλογες του δυναμικού χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με το 0-100 km/h για το P510e να έρχεται σε 5,4’’ και σε 5,8’’ για το P440e.
Η έκδοση P530 με τον V8 Twin-Turbo των 530 PS επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 4,5’’ με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Η γκάμα των ήπια υβριδικών κινητήρων περιλαμβάνει τις βενζινοκίνητες εκδόσεις P360 και P400 αλλά και τις πετρελαιοκίνητες D250, D300 και D350 με απόδοση αντίστοιχη του κωδικού τους.
Γίνεται άμεσα αντιληπτό, λοιπόν, πως η πληρέστατη γκάμα υπερσύγχρονων κινητήριων συνόλων, μπορεί να ικανοποιήσει στο έπακρο τον απαιτητικό πελάτη, ο οποίος αρνείται να κάνει τον παραμικρό συμβιβασμό, τόσο σε επίπεδο επιδόσεων όσο και σε επίπεδο βελούδινης λειτουργίας, χαμηλής κατανάλωσης όπως επίσης και περιορισμένων εκπομπών.
Φυσικά και από τα Range Rover και Range Rover Sport δεν λείπει η προηγμένη τετρακίνηση iAWD, που λαμβάνει πληροφορίες σχετικά με την πρόσφυση και τις συνθήκες οδήγησης 100 φορές το δευτερόλεπτο, για προληπτική κατανομή ροπής μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, με σκοπό τη βέλτιστη ελκτική πρόσφυση στον δρόμο αλλά και εκτός ασφάλτου, όπως και το σύστημα προγραμμάτων οδήγησης Terrain Response 2 στο οποίο για πρώτη φορά ενσωματώνεται η λειτουργία Adaptive Off-Road Cruise Control που βοηθά τον οδηγό ρυθμίζοντας αυτόματα την ταχύτητα κίνησης εκτός δρόμου ανάλογα με τις συνθήκες και την ποιότητα του εδάφους. Επίσης, κάθε Range Rover και Range Rover Sport διαθέτει ενεργό μπλοκέ πίσω διαφορικό (Active Locking Rear Differential).
Μία επίσης σημαντική τεχνολογική καινοτομία, η οποία εφαρμόζεται για πρώτη φορά, είναι το σύστημα τετραδιεύθυνσης, το οποίο αποσκοπεί στη βελτίωση της ευστάθειας στις υψηλές ταχύτητες και της ευελιξίας στις μικρές. Οι πίσω τροχοί στρίβουν έως και επτά μοίρες σε κατεύθυνση αντίθετη από αυτή των εμπρόσθιων. Με αυτό τον τρόπο το ευμεγέθες αυτοκίνητο έχει διάμετρο στροφής μόλις 11 m, τη μικρότερη από κάθε άλλο μοντέλο του Βρετανού κατασκευαστή. Την ίδια τεχνολογία φέρει και το νέο Range Rover Sport, με τη διαφορά ότι εδώ οι πίσω τροχοί στρίβουν σε αντίθετη κατεύθυνση σε γωνίες μέχρι 7,5 μοίρες.