Λίστα με ελλείψεις που προκαλεί… δέος – «Δεκάλογος» με τα προβλήματα, 24ωρα πριν την έναρξη της διαδικασίας πιστοποίηση του Αράξου

    Ημερομηνία:

    Με 128 χιλ. αφίξεις -που αναμένεται να φτάσουν στις 150.000 έως και τα τέλη αυτής της τουριστικής σεζόν- το αεροδρόμιο του Αράξου «απογειώνει» τον τουρισμό στην Αχαΐα και για το 2024. Ήδη για το μήνα Σεπτέμβριο το πρόγραμμα «τρέχει» με ρυθμούς καλοκαιριού με 95 προγραμματισμένες διεθνείς πτήσεις, στα επίπεδα του Ιουλίου και του Αυγούστου.

    Την ίδια ώρα όμως απόρρητη έκθεση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) προκαλεί σοβαρούς προβληματισμούς καθώς το αεροδρόμιο που αποτελεί σήμερα τη βασική πύλη εισόδου της Αχαΐας με τη Δυτική Ευρώπη κατά την θερινή περίοδο, λόγω της υποβάθμισης του λιμανιού της Πάτρας, κινδύνευε να μείνει χωρίς πιστοποίηση.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, μέσα στις επόμενες μέρες, η ΑΠΑ (Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας) προγραμματίζει επιθεώρηση του Αράξου καθώς εκκρεμεί η διαδικασία πιστοποίησης με βάση το πρωτόκολλο του EASA (Οργανισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Αεροπορική Ασφάλεια).

    Η επιθεώρηση και πιστοποίηση του Αράξου εκκρεμεί από τον Οκτώβριο του 2021 καθώς, εδώ και μια διετία, η Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας σε συνεργασία με το ΓΕΑ έχει δεσμευθεί για την ολοκλήρωση της επιθεώρησης και καταγραφής των αναγκών στον Άραξο και τρία ακόμη αεροδρόμια κοινής χρήσης (στρατιωτικά). Παράλληλα 21 ακόμη αεροδρόμια (σύνολο 25) που ανήκουν στο Υπερταμείο, πρέπει επίσης να πιστοποιηθούν από ΥΠΑ και ΑΠΑ.

    Παρά τις διαπιστωμένες ελλείψεις τόσο στο αεροδρόμιο του Αράξου όσο και άλλα περιφερειακά αεροδρόμια έχουν παραμείνει εκτός του προγράμματος αναβάθμισης και το πρόγραμμα των 144 εκατ. ευρώ, με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης αλλά και το πρόγραμμα «Ελλάδα 2.0».

    ο σχέδιο αναβάθμισης και πιστοποίησης κατά EASA έχει ήδη εκπονηθεί και περιλαμβάνει μόνο τους 13 αερολιμένες που έχουν παραχωρηθεί στη Fraport, μεταξύ των οποίων είναι Άκτιο, Ζάκυνθος, Κεφαλλονιά και Κέρκυρα.

    Η Έκθεση της ΥΠΑ

    Εκτός από την επιδιόρθωση των πυλώνων νυκτερινού φωτισμού που έγινε μέσα στο 2024, ο Άραξος καλύπτει ελάχιστα τις λοιπές προδιαγραφές πιστοποίησης κατά ΕΑSA, για διεθνείς πτήσεις σε πολιτικά αεροδρόμια.
    Η λίστα με τα προβλήματα την οποία έχει στα χέρια της η “Π” είναι πράγματι αποκαρδιωτική:
    1. Καθίζηση του χώρου υποδοχής και στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων μετά από έναν άγονο διαγωνισμό αποκατάστασης.
    2. Εκτός λειτουργίας παραμένουν σχεδόν όλες οι Πόρτες Ελέγχου Πρόσβασης λόγω φθοράς και αλλοίωσης των μηχανισμών.
    3. Κατεστραμμένα Ηλεκτροπαραγωγά Ζεύγη (Η/Ζ γεννήτριες και μπαταρίες) για τα συστήματα επιβίβασης και αποβίβασης (check in και check out) και άλλες απαραίτητες λειτουργίες σε περίπτωση διακοπής ρεύματος.
    4. Κατεστραμμένος φωτισμός και διακριτικοί πίνακες στο χώρο εξυπηρέτησης κοινού και αεροπορικών εταιρειών.
    5. Σοβαρές βλάβες σε συστήματα κλιματισμού, φθορές σε ψευδοροφές και υγρασία σε στέγη και διαχωριστικά τοιχία.
    6. Υπολειτουργία με συνεχείς διακοπές στην ταινία κύλισης και μεταφοράς αποσκευών.
    7. Προβλήματα πυρασφάλειας, παντελής απουσία κάθε μέριμνας αποψίλωσης σε περίπτωση πυρκαγιάς (για το θέμα αυτό η ΥΠΑ έχει δεχθεί αλλεπάλληλες συστάσεις τόσο από την 116 Π.Μ. Αράξου όσο και το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο της Π.Α.)
    8. Εκτός λειτουργίας το σύνολο του συστήματος απομακρυσμένης διαχείρισης κτιρίων (BMS) τόσο για το κεντρικό όσο και το βοηθητικό κτίριο – χειροκίνητος έλεγχο του φωτισμού, κλιματισμού και άλλων λειτουργιών και σε όλο τον αεροδιάδρομο!
    9. Εκτός λειτουργίας όλα τα υπηρεσιακά οχήματα της ΥΠΑ Αράξου.
    10. Σοβαρές ελλείψεις προσωπικού.
    Η συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του EASA υφίσταται με ορίζοντα το επόμενο καλοκαίρι (2025)…

    Στόχος μας η αναβάθμιση του Αράξου
    «Το πλάνο της Περιφέρειας είναι το αεροδρόμιο του Αράξου να ενταχθεί στον κεντρικό κυβερνητικό σχεδιασμό για την αξιοποίηση και αναβάθμισή του. Για την κάλυψη των αναγκών των αερομεταφορών σε Αχαΐα και Ηλεία με επέκταση της λειτουργίας του αλλά και της τουριστικής σεζόν.
    Παρά το γεγονός ότι η διαχείρισή του δεν ανήκει στον πυρήνα των αρμοδιοτήτων μας, με στόχο την αναβάθμιση του τουρισμού είμαστε σε συνεχή επαφή με τον Αερολιμενάρχη κ. Γκουβίτσα και την ΥΠΑ για να λυθούν προβλήματα λειτουργικά, προβλήματα πρόσβασης αλλά και αισθητικής βελτίωσης. Παράλληλα επειδή πιστεύουμε στο ρόλου, διαμορφώσαμε και γραφείο τουριστικής προβολής στο χώρο του. Είναι γραφείο υποδοχής των τουριστών και ενημέρωσης το οποίο λειτουργεί ενώ για το 2024 φροντίσαμε και για μια νέα λεωφορειακή γραμμή πρόσβασης στον Άραξο» αναφέρει ο Παναγιώτης Σακελλαρόπουλος Αντιπεριφερειάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης Δυτικής Ελλάδος.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Μανούσος Μανουσάκης: «Πριν φύγει δεν μου είπε τίποτα, αγκαλιαστήκαμε και φιληθήκαμε» λέει η σύζυγός του

    Ο Μανούσος Μανουσάκης πέθανε από οξεία μυελογενή λευχαιμία. Η σύζυγος του κορυφαίου σκηνοθέτη,...

    ΗIP: Επενδύσεις 400 εκατ. για 3 ξενοδοχεία στην Ελλάδα από τον ξενοδοχειακό βραχίονα της Blackstone

    Επενδύσεων συνέχεια στην Ελλάδα για την Hotel Investment Partners (HIP), η οποία συνδέεται...

    Δήμος Ερυμάνθου: Πλησιάζει η λειτουργία του νέου Δημαρχείου

    Σε ανακοίνωση του Δήμου Ερυμάνθου αναφέρονται τα εξής: To τελευταίο...
    Best Shop