Την Κυριακή η Μαρία Μανουσάκη, Πρόεδρος της ΚΑΛΛΙΠΑΤΕΙΡΑΣ πραγματοποιεί μία ακόμη φιλανθρωπική εκδήλωση. Η οποία έρχεται να προστεθεί στις τόσες του παρελθόντος. Το flamis.gr μίλησε μαζί της. Μία εκπαιδευτικός, με μεγάλη κοινωνική προσφορά, παλιά αθλήτρια και πρωταθλήτρια, με ιδιαίτερες ευαισθησίες. Σύζυγος του Πατρινού επιχειρηματία Σταύρου Μαλλιώρη, μια γυναίκα που γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης που τόσο αγαπά, αλλά έγινε Πατρινή.
Πως και γίνατε Πατρινή;
<Πολιτογραφήθηκα >Πατρινή από φοιτήτρια ακόμα που ήμουν στην Αθήνα όταν γνώρισα τον πατρινό σύζυγό μου Σταύρο Μαλλιώρη και από την πρώτη στιγμή αγάπησα και μου άρεσε πολύ η πόλη αυτή σαν την γενέτειρά μου το Ηράκλειο Κρήτης που το έχω βαθιά στην καρδιά μου, και σε αρκετά σημεία μοιάζουν. Στην πόλη αυτή ζώ και εργάζομαι στην δημόσια εκπαίδευση από 22 ετών μόλις τελείωσα το πανεπιστήμιο ,δημιούργησα εδώ οικογένεια ,εδώ γεννήθηκαν τα δύο μας παιδιά και ασχολήθηκα και επαγγελματικά σε πολλούς τομείς του αθλητισμού στην πόλη μας, ιδιαίτερα όμως ήταν το γυμναστήριο Καλλιπάτειρα δίπλα στο Αρχαίο Ωδείο όπου είχα την διεύθυνση για πολλά χρόνια, ένας ιδιαίτερα επιτυχής χώρος στον τομέα της άθλησης , στην ουσία στην πόλη της Πάτρας έχω περάσει τα περισσότερα χρόνια της ζωής μου.
Είστε εκπαιδευτικός. Θα ήθελα ενα σχόλιο σας για την κατάσταση στην Παιδεία σήμερα
Κανείς δεν μπορεί και δεν πρέπει να υποτιμά την προσφορά του σημερινού σχολείου συχνά όμως γίνετε αντικείμενο κριτικής ίσως και αμφισβήτησης από γονείς ,μαθητές και εκπαιδευτικούς γιατί ο ρόλος του έχει συρρικνωθεί σε στενούς εκπαιδευτικούς στόχους. Ίσως πρέπει να αναδιαμορφώσουμε το κριτήριο της επιτυχίας του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Μέχρι σήμερα η λειτουργία του περιορίζεται στην κάλυψη της εξεταστέας ύλης ,έχει γνωσιοκεντρικό χαρακτήρα και εστιάζει στην προετοιμασία για τις εξετάσεις. Το λογικό επακόλουθο είναι η κυριαρχία ενός μηχανικού τρόπου μάθησης που εδράζεται στην στείρα απομνημόνευση και εμποδίζει την αξιολόγηση των παρεχόμενων πληροφοριών. Κάτω από αυτές τις συνθήκες είναι αδύνατον το σχολείο να αντιληφθεί τα προβλήματα των νέων ,να τα βοηθήσει να ανακαλύψουν τις κλίσεις τους ,τα ταλέντα τους ,να ενθαρρύνει την αυτενέργειά τους , να ενισχύσει την δημιουργικότητά τους, να διαμορφώσει θετικά το ήθος τους και τέλος να λειτουργήσει ώς χώρος ουσιαστικής παιδείας και κοινωνικοποίησης. Έτσι αιτιολογείται και η αδιαφορία ακόμα και η αποστροφή των μαθητών για το σχολείο. Τι λοιπόν χρειάζεται ; Η υιοθέτηση βιωματικών τρόπων μάθησης με την συμμετοχή του μαθητή στην αναζήτηση της γνώσης συνδυάζοντας τα μαθήματα με δημιουργικές δραστηριότητες { εκδηλώσεις ,οργανωμένες επισκέψεις ,ομαδικές και ατομικές εργασίες]και αξιοποιώντας τις πρωτόγνωρες δυνατότητες που διανοίγουν για την εκπαίδευση οι νέες τεχνολογίες. Είναι αναγκαίος ο εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης ώστε να έχει ο μαθητής ελεύθερο χρόνο. Παράλληλα η πολιτεία να σταθεί αρωγός στον εκπαιδευτικό για να επαναπροσδιορίσει τον ρόλο του και να λειτουργήσει ως συντονιστής της διαδικασίας της μάθησης, ως παιδαγωγός .Τέλος η όξυνση των κοινωνικών προβλημάτων επιβάλλει την ενίσχυση του κοινωνικοποιητικού ρόλου του σχολείου.
Οι φετινές μας εκδηλώσεις θα είναι στις 17 Δεκεμβρίου μία κινηματογραφική προβολή στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας των ατόμων με αναπηρία ,μετά θα έχουμε την ετήσια μας εκδήλωση στα μέσα του Φεβρουαρίου που αποτελεί θεσμό πλέον για την πόλη μας το ΑΧΑΙΩΝ ΑΓΑΠΗΣ ΓΕΥΜΑ αγκαλιάζοντας ανθρώπους και δράσεις της πόλης μας, του νομού και της περιφέρειά μας που ξεχωρίζουν και μας κάνουν υπερήφανους και που όλοι μαζί στεκόμαστε αλληλέγγυοι σε ανθρώπους που ενίοτε χρειάζονται συμπαράσταση, σε αυτή την δράση κοντά μας είναι άνθρωποι με ευαισθησίες που δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στην περιοχή μας και προσφέρουν ότι μπορούν, το επιμελητήριο Ν.Αχαίας και η περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Έχουμε στις φαρέτρες μας πολύ καινοτόμες ακόμα δράσεις που θα σας ενημερώνουμε συνεχώς καθώς μας στηρίζετε σε ότι όμορφο δημιουργούμε. Θέλω τέλος να ευχαριστήσω όλα τα μέλη μας στην Πάτρα για την διαρκή προσφορά και συμμετοχή στις δράσεις μας από τις οποίες προκύπτει μία πολύ σημαντική οικονομική και κοινωνική προσφορά στο ανθρώπινο δυναμικό της πόλης μας και που η δράση τους είναι αξιόλογη, αξιόπιστη και δυναμική και βραβευτήκαμε και ώς πρόσωπα της Χρονιάς to 2019 από την εφημερίδα Πελοπόννησο. Στηρίζουμε με τις δράσεις μας την Φλόγα, την Κιβωτό της Αγάπης, τους Μαχητές, την Κλινική Αποκατάσταση στο Ρίο, Χάρισε Ζωή δότες μυελού των οστών, το WILL YOY MARROW ME,το Κλινικό Παρατηρητήριο του πανεπιστημίου Πατρών και ανθρώπους που χρειάζονται ενίοτε την βοήθεια μας σε μία δύσκολη στιγμή της ζωής τους ,θεωρώντας ότι δεν έχω ξεχάσει κάποιον θέλω να ευχαριστήσω ολόθερμα εσάς κύριε Φλαμή που είσαστε πάντα δίπλα μας αλλά και όλους τους λειτουργούς του τύπου που μας στηρίζουν πάντα και είναι δίπλα μας κυρίως όμως τους συμπολίτες μας στην πόλη της Πάτρα άλλα και από όλη την Αχαΐα και την περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας για την στήριξη και την αγάπη που μας περιβάλλουν.
ΤΟ ΠΛΟΥΣΙΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΜΑΝΟΥΣΑΚΗ
Εργασιακή εμπειρία και Επιμορφωτικές Δράσεις
Συνολική εκπαιδευτική υπηρεσία 32 έτη.
• Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ11 Δυτικής Ελλάδος
• Προϊσταμένη Γραφείου Φυσικής Αγωγής Αχαΐας 2010-2011.
• Διευθύντρια 13ου ΓΕΛ Πάτρας 2007-2010
• Υποδιευθύντρια 13ου ΓΕΛ Πάτρας 2002-2007
• Τακτικό μέλος στην Επιτροπής Παιδείας Δήμου Πατρέων.
• Αποσπασμένη στο «Γραφείο Φυσικής Αγωγής» 1993-1994, για τη διεξαγωγή των σχολικών
αθλητικών πρωταθλημάτων.
• Αποσπασμένη στο Παιδαγωγικό του ΑΕΙ (Πανεπιστήμιο Πατρών) στο τμήμα των
Νηπιαγωγών για την διδασκαλία του μαθήματος «Διδακτική της κίνησης και του χορού»,
1997-1998.
• Σχεδιάστρια – αξιολογήτρια Π.Δ.Σ. σχολικού έτους 2006-2007.
• ΠΕΚ Πατρών επιμορφώτρια (2006-20013 Α).
• Επόπτης της Επιτροπής Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων για τα Τμήματα Επιστήμης
Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) της Δ/νσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Νομού Αχαΐας (2007-2010-2011).
• Μέλος ΠΥΣΔΕ Αχαΐας 2010.
Σπουδές
• Ε.Α.Σ.Α. αποφοίτησα στις 1983 με βαθμό 8,5 Λίαν Καλώς.
• ΤΕΦΑΑ Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών 2003.
Αποσπασμένη για το σχολικό έτος 2020-2021, 2021-2022, 2022-2023 και 2023-2024 στο Πανεπιστήμιο
Πατρών, στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας.
2
• Κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος με τίτλο «Μοντέλα σχεδιασμού και ανάπτυξης
εκπαιδευτικών μονάδων» και κατεύθυνση, «Διαχείριση και αξιολόγηση εκπαιδευτικών
μονάδων» στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, με βαθμό 8,84 Άριστα 29-06-2006.
• Κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος με τίτλο «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» του
Πανεπιστημίου Αιγαίου και βρίσκομαι στη συγγραφή της Μεταπτυχιακής εργασίας με θέμα
«Στάσεις-Aπόψεις και ο ρόλος των ανώτατων στελεχών της εκπαίδευσης στην εισαγωγή
νέων τεχνολόγων και καινοτόμων δράσεων, στο σχολικό περιβάλλον- Έμφυλες
διαστάσεις».
• Πτυχιούχος «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ» ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδος, 2016.
• ΤΠΕ. Πιστοποιημένη στην χρήση Η/Υ 18-12-2005
Συγγραφικό έργο
• ISBN : 978-618-5059-36-1 «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΑΠΑΣΧΌΛΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ:
Η ΕΜΦΥΛΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ» Επιστημονική Σειρά: ΣΠΟΥΔΕΣ ΦΥΛΛΟΥ.
• Γλώσσες
• Αγγλικά κάτοχος “LRN Level 3 Certificate in ESOL International (CEF C2) 2017.
Δημοσιεύσεις
• Διπλωματική εργασία και έρευνα με θέμα: «ΤΑ ΝΕΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ
ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΣΚΙΑΓΡΑΦΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ».
• Δημοσίευση εισήγησης στο Διαδικτυακό Συνέδριο του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών
«Φύλλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορικής»
με θέμα: “Λογοτεχνία και Επιχειρηματικότητα στον εικονικό κόσμο Second Life (SL)”.
• Συμμετοχή στο πρόγραμμα ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΙΔΕΚΕ «ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ» του ΚΕ.ΔΒΜ.ΑΠ. 2011, και ολοκλήρωσα με επιτυχία τις 250
ώρες του σεμιναρίου και έλαβα πιστοποίηση.
• Συμμετοχή στην Ημερίδα «Αποκλίνουσες συμπεριφορές μαθητών – παιδαγωγική αντιμετώπιση»
που διοργανώθηκε από την Περιφερειακή Δ/ση Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδος
τη Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπαίδευσης και το Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων νομού Αχαΐας,
11/04/2011.
• Συμμετοχή στην ημερίδα «ΣχολΕιάζωντας την Εφηβεία» της Παιδοψυχιατρικής Μονάδας της
Ψυχιατρικής Κλινικής του ΠΓΝΠ, 30/03/2012.
• ISBN : 978-960-02-4088-7 «ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΡΑΞΗ.
3
• Συμμετοχή στην επιμορφωτική ημερίδα που διοργάνωσε η Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής
Εκπαιδευτικών Δράσεων του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ., 27/04/2012.
• Συμμετοχή στο επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα «Διδάσκοντας εφήβους, αναθρέφοντας ενήλικες»
της Παιδοψυχιατρικής Μονάδας της Ψυχιατρικής Κλινικής του ΠΓΝΠ, 20/10/2012.
• ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
• «ΦΥΛΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ» με θέμα: “Λογοτεχνία και Επιχειρηματικότητα στον εικονικό
κόσμο Second Life (SL)”.
• «ΤΑ ΝΕΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΣΚΙΑΓΡΑΦΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ»,
5η
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ με τίτλο « ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
ΔΙΚΤΥΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ:ΓΕΦΥΡΕΣ ΚΑΙ ΝΟΗΜΑΤΑ», ΡΟΔΟΣ, 17-18-/05/2013
• Συμμετοχή στην επιμορφωτική συνάντηση του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας με θέμα
«Αυτοαξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας – Διαδικασία
Αυτοαξιολόγησης», 01/03/2012.
• ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
• Αντιπρόεδρος Συλλόγου Γονέων και Κηδεµόνων του 13ου Γενικού Λυκείου Πατρών 2005 µέχρι 2008.
• Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων και Κηδεµόνων του 43ου ∆ηµοτικού Σχολείου επί 4 χρόνια 1996.2000.
• Αναπληρωµατικό µέλος στον όµιλο Αντισφαίρισης Πατρών 1996.1998.
• ∆ιαµερισµατικός Σύµβουλος στο Αρκτικό ∆ηµοτικό Διαμέρισμα Πατρών 1998-2002.
• Εθελόντρια Ολυμπιάδας «Αθήνα 2004».
• Συντονίστρια του Πανελληνίου Συλλόγου «Καλλιπάτειρα» παραρτήματος Πάτρας.
• Μέλος του φιλανθρωπικού συλλόγου Πατρών «Δανιηλίδα».
• Συμμετοχή στις εκδηλώσεις του Ειδικού Σχολείου για την παγκόσμια ημέρα των ατόμων με αναπηρία.
• ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ
• Πρωταθλήτρια δύο φορές σε Πανελλήνιους Μαθητικούς Αγώνες 1977 και 1979.
• Πρώτη θέση σε Πανελλήνιους αγώνες νεανίδων στα 400 μέτρα.
• Αθλητικοί σύλλογοι που υπήρξα αθλήτρια: 1..Γ.Ε. Ηρακλείου 2..Π.Α.Ο.Κ. Θεσσαλονίκης
3..Πανελλήνιος Γ.Σ.
• Μέλος Εθνικής ομάδας στίβου 1977-1980.
• Βαλκανιονίκης στα 400 μέτρα 1979.