McLaren F1: Το καλύτερο αυτοκίνητο παραγωγής;

    Ημερομηνία:

    Από το 1963 που την ίδρυσε ο Νεοζηλανδός Bruce McLaren, μέχρι και το 1993, η εταιρεία Bruce McLaren Motor Racing κατασκεύαζε μόνο αγωνιστικά αυτοκίνητα για αγώνες πίστας. Ο Bruce ήταν αυτοδίδακτος μηχανικός αυτοκινήτων και μετέπειτα οδηγός αγώνων.

    Το 1958 εντάχθηκε στην ομάδα Formula 1 της Cooper. Αργότερα την ίδια χρονιά κέρδισε το Gran Prix των ΗΠΑ σε ηλικία 22 ετών και έγινε ο νεότερος νικητής Formula 1 μέχρι εκείνη την ημέρα! Δυστυχώς σκοτώθηκε σε αυτοκινητικό δυστύχημα το 1970.

    Το 1980 η εταιρεία/ομάδα αγοράστηκε από τον Ron Dennis. Και μετονομάστηκε απλά σε McLaren. Αρχιμηχανικός ήταν ο John Barnard, ειδικός στη χρήση ανθρακονημάτων. Τα έφερε μάλιστα και στη Formula 1, κάνοντας τα μονοθέσια πιο ελαφριά, πιο άκαμπτα και πιο ασφαλή για τους οδηγούς.

    Το 1988, βασισμένοι στις ιδέες του John Barnard, οι Ron Dennis και Gordon Murray αρχίζουν να σχεδιάζουν ένα υπεραυτοκίνητο δρόμου, τη McLaren F1.
    Βασικά στοιχεία της:

    • Ένα άκαμπτο και ελαφρύ σασί από ανθρακονήματα.
    • Ένα ελαφρύ αμάξωμα επίσης από carbonfibre, με αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,32.
    • Ένας ελαφρύς ατμοσφαιρικός V12 της BMW, υψηλής απόδοσης, συνδυασμένος με ένα 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, τοποθετημένα πίσω από την πλάτη των επιβατών.
    • Ο Murray δεν τοποθέτησε κανένα σύστημα υπερπλήρωσης, π.χ. turbo, καθώς θεωρούσε ότι αλλοιώνει την οδηγική απόλαυση.
    • Φοβήθηκε επίσης ότι θα μείωνε την αξιοπιστία του κινητήρα.
    • Δεν χρησιμοποιήθηκε και κανένα σύστημα υποβοήθησης στο σύστημα οδήγησης ή τα φρένα, ούτε καν ABS.
    • Είχε μια σειρά από τεχνολογικές λύσεις προερχόμενες από τη Formula 1, όπου η McLaren ήδη κυριαρχούσε.
    • Σχεδιάστηκε με μια ιδιαίτερη διευθέτηση των τριών επιβατών, με τον οδηγό να κάθεται στο κέντρο και πιο μπροστά από τους άλλους δύο για καλύτερη αίσθηση του πλάτους και πιο καλή ορατότητα.
    • Ως ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτής της σχεδίασης να πούμε ότι ο οδηγός φορούσε ζώνες 4 σημείων και έβγαινε από την αριστερή πόρτα, για να μην τον εμποδίζει ο λεβιές ταχυτήτων. Οι άλλοι δύο φορούσαν ζώνες τριών σημείων.

    • Όλες οι F1 είχαν:
     στάνταρ κλιματισμό,
     δερμάτινο σαλόνι,
     κεντρικό κλείδωμα από απόσταση,
     ηλεκτρικά παράθυρα,
     πίσω φώτα ομίχλης, και
     στερεοφωνικό ηχοσύστημα της Kenwood με κασετόφωνο και 10-δισκο CD-changer, όμως χωρίς ραδιόφωνο, επειδή στον Murray δεν άρεσε να ακούει ραδιόφωνο!

    Τα ελαστικά ήταν 17άρια, 235/45 μπροστά και 315/45 πίσω, και είχαν αναπτυχθεί από τις Goodyear και Michelin ειδικά για τη McLaren F1.

    Για πρώτη φορά η F1 αποκαλύφθηκε σε μια έκθεση του Sporting Club του Monaco στις 28 Μαΐου 1992.

    Το 1993 η πανέμορφη, απλή στη σχεδίαση, ελαφριά, φαρδιά και ταχύτατη McLaren F1 άφησε τη γραμμή παραγωγής.

    Το βάρος της χάρη στα ανθρακονήματα ήταν γύρω στα 1.100 κιλά, που της έδιναν μια αναλογία 1,77 κιλών/ίππο, για τα 620 άλογα του κινητήρα, τιμή εκπληκτική για την εποχή, πριν από 30 ολόκληρα χρόνια!

    Το χαμηλό βάρος, το άκαμπτο αμάξωμα, η αεροδυναμική σχεδίαση, που προκαλούσε μέχρι και ground effect, έκαναν την F1 ένα γρήγορο, ευχάριστο στην οδήγηση και απολαυστικό supercar, χωρίς να της λείπουν οι επιδόσεις εντός και εκτός πίστας.

    Κέρδισε άνετα τον άτυπο τίτλο του ταχύτερου μοντέλου παραγωγής, καθώς στις 31 Μαρτίου 1998 η τελική της ταχύτητα μετρήθηκε επίσημα στα 372 χ.α.ω.!

    Χωρίς τον κόφτη στροφών ενεργοποιημένο έφτασε μάλιστα στα 387 χ.α.ω.!

    GYMALL

    Για το 0-100 χ.α.ω. έκανε 3,2 δευτερόλεπτα και για τα 0-200 χ.α.ω. μόλις 9,4 δευτερόλεπτα.

    Κι όλα αυτά με τη βασική έκδοση του κινητήρα και όχι με τον βελτιωμένο για την LM κινητήρα με τους 680 ίππους, 60 περισσότερους από τον αρχικό.

    Στις ΗΠΑ πωλήθηκαν 21 F1 και ονομάζονταν Ameritech.

    Είχαν κάπως χαμηλότερα τον κόφτη των στροφών, με την τελική τους ταχύτητα, κατά συνέπεια, να σταματάει στα 350 χ.α.ω. Επίσης είχαν λίγο μεγαλύτερο καθαρό βάρος, που έφτανε τα 1.288 κιλά.

    Η αρχική έκδοση δρόμου παράχθηκε σε 69 κομμάτια, από τα οποία πέντε ήταν πρωτότυπα.

    Η ειδική έκδοση LM με το πιο μακρύ αμάξωμα παράχθηκε σε μόλις έξι αντίτυπα, ένα από τα οποία κράτησε η McLaren.

    Το 1997 βγήκε και η GT, παρόμοια με την LM, αλλά με το μπροστινό spoiler της αγωνιστικής έκδοσης. Φτιάχτηκαν μόλις 3 GT!

    Από το 1995 μέχρι και το 1997 κατασκευάστηκαν και 28 αγωνιστικές F1 GTR.

    Η παραγωγή σταμάτησε τον Μάιο του 1998, ενώ είχαν παραχθεί μόλις 106 McLaren F1.

    Αυτό είχε άμεσο αντίκτυπο στις τιμές!

    Το 2006 οι τιμές της έφταναν το πολύ το 1 εκατομμύριο δολάρια! Το 2015 ξεπέρασαν τα 10 εκατομμύρια δολάρια! Το απόλυτο ρεκόρ σημειώθηκε το 2021, όταν μια F1 άλλαξε ιδιοκτήτη για 20 ολόκληρα εκατομμύρια δολάρια!

    Πολλοί θεωρούν την F1 το καλύτερο super sport αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε ποτέ. Και δεν θα διαφωνήσουμε μαζί τους.

    McLaren McLaren McLaren McLaren

    McLaren F1: Το καλύτερο αυτοκίνητο παραγωγής;

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Πάτρα: Έφυγε από τη ζωή ο Αλέξης Γουρδούπης

    Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του Δήμου Πατρέων Κώστας...

    ΠΑΤΡΑ: Ο Σύλλογος Κομμωτών για τον θάνατο της Χαράς Ιωαννίδη

    O Σύλλογος Κουρέων και Κομμωτών Ν. Αχαΐας βαθύτατα συντετριμμένος...

    Πώς να μετατρέψουμε το υπνοδωμάτιό μας σε ζεν καταφύγιο

    Το υπνοδωμάτιο είναι ένας από τους πιο προσωπικούς χώρους,...

    Ο Φωκίων Ζαΐμης: Λείπει η κουλτούρα συνεργασίας για την υλοποίηση του έργου Διακοφτού – Καλαβρύτων

    Την ανάγκη μέσα από συνεργατικές κινήσεις να προχωρήσει η...