Μedia/Robots στο Instagram: Όταν η Milla Sofia «κλέβει» δουλειά από την Ιωάννα Τούνη

    Ημερομηνία:

    DIVICO

    Το καλοκαίρι για τη Milla Sofia είναι μακρύ, ζεστό ή, για να ακριβολογούμε, καυτό, αν λάβει κανείς υπόψη τα ελάχιστα εκατοστά υφάσματος των ενδυμάτων με τα οποία εκείνη συνηθίζει να εμφανίζεται στα κοινωνικά δίκτυα, και πυκνό σε ταξίδια. Μέσα σε λιγότερο από έναν μήνα η αρχετυπική ξανθιά από τη Φινλανδία έχει ταξιδέψει από τα νησιά του Ειρηνικού μέχρι εκείνα των Κυκλάδων, έχει απαθανατιστεί σε καρτποσταλικής ομορφιάς τοποθεσίες με στολή εργασίας το μπικίνι της, ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι, παρά το βεβαρημένο πρόγραμμά της, δεν παραμελεί ούτε τη γυμναστική ρουτίνα της, η οποία προφανώς αποτελεί εκ των ων ουκ άνευ κομμάτι της έξωθεν καλής μαρτυρίας της, δηλαδή του εμπορεύσιμου προϊόντος της, με άλλα λόγια του εαυτού της.

    Παρότι η Μίλα κάνει τα πρώτα της δειλά μπουσουλήματα στον αχανή (και ανταγωνιστικό σε σημείο ρωμαϊκής αρένας) ψηφιακό κόσμο, η 24χρονη καλλονή έχει καταφέρει να συγκεντρώσει σχεδόν 60.000 followers στο Instagram, 103.000 followers στο TikTok και άλλους 17.500 στο X (πρώην Twitter). Εννοείται ότι τα post της συνοδεύονται από αποθεωτικές κριτικές, σχόλια για την αψεγάδιαστη, έκπαγλη καλλονή της, ενώ υπάρχει χώρος και για μια ιδέα haters που την ψέγουν για τη «ζωάρα της».

    Να ’ταν η ζήλια ψώρα. Το κορίτσι από τη Φινλανδία είναι πλέον τόσο διάσημο ώστε ακόμα και έγκριτα μέσα ενημέρωσης ασχολήθηκαν μαζί της και βέβαια αναπαρήγαγαν τα στιγμιότυπα από τα ταξίδια της, τα οποία μοιράζεται με το καντάρι. Εννοείται ότι και τα ελληνικά media δεν έμειναν ασυγκίνητα από τις φωτογραφίες της από τη Σαντορίνη. Εδώ που τα λέμε, η Φινλανδή social media influencer κατάφερε να τερματίσει αυτό που έχει κανείς στον νου του ως μέση οικουμενική μικροαστική φαντασίωση.

     

    Ναι, τίποτα δεν μπορεί να πάει λάθος όταν συνδυάζεις αβυσσαλέο μπούστο, με ελληνικό ήλιο, θάλασσα και θέα στην καλντέρα. Αυτό είναι κάτι που γνωρίζουν και οι πέτρες της Θηρασιάς, άρα θα ήταν απίθανο να μην το έχει πάρει το αυτί της εκκολαπτόμενης digital creator που μοιάζει κατασκευασμένη να κατακτήσει τις ψηλότερες κορυφές του engagement και της επιδραστικότητας.

    Παιδί του αλγόριθμου

    Στην πραγματικότητα η Milla Sofia δεν μοιάζει, αλλά είναι κατασκευασμένη. Συγκεκριμένα δημιουργήθηκε στον νοητό δοκιμαστικό σωλήνα μιας εταιρείας που καταπιάνεται με την Τεχνητή Νοημοσύνη. Κοινώς δεν υπάρχει στον αληθινό κόσμο, αλλά επινοήθηκε μάλλον για να υπενθυμίσει πως οι φωτογραφίες του Πάπα Φραγκίσκου με περιβολή λευκού μπουφάν Balenciaga που θα ζήλευε και Νοτιοβαλκάνιος τράπερ, οι οποίες κυκλοφόρησαν προ μηνών και εξελήφθησαν μάλιστα από κάποιους ως γνήσιες, ήταν απλώς η αρχή του τέλους της λογικής.

    Βέβαια, υπάρχουν κι εκείνοι που εκ των υστέρων υποστηρίζουν πως είχαν μυριστεί ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με την αλαβάστρινη social media influencer, η οποία, εκτός όλων των άλλων, διαθέτει και εξωπραγματικούς γλουτούς που αψηφούν με εκκωφαντική αναίδεια τη βαρύτητα. Το ζήτημα είναι ποιος τους πιστεύει. Αλλά ας επιστρέψουμε στο πραγματικό θέμα. Την πολύ καλή για να είναι αληθινή Φινλανδή influencer, η οποία κάνει ό,τι και οι πραγματικοί συνάδελφοί της – και μάλλον κατά τι καλύτερα και κυρίως οικονομικότερα.

    Λέγεται συχνά πως η Τεχνητή Νοημοσύνη θα στερήσει στο εγγύς μέλλον εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας, αναγκάζοντας την ανθρωπότητα να αναθεωρήσει τον τρόπο με τον οποίο έχει δομήσεις και λειτουργεί τους τελευταίους αιώνες τις κοινωνίες της. Οι influencers, όμως, νιώθουν ήδη την καυτή ανάσα από τις στρατιές των ρομπότ στον σβέρκο τους.

    Ναι, αν είσαι η Ιωάννα Τούνη, η Αθηνά Οικονομάκου ή η Μαίρη Συνατσάκη, για να χρησιμοποιήσουμε ως τυχαίο παράδειγμα τρεις στυλοβάτιδες της εγχώριας τοποθέτησης προϊόντος μέσω κοινωνικών δικτύων, έχεις έναν πολύ σοβαρό και άλλο τόσο χειροπιαστό λόγο να ανησυχείς. Μακάρια η Χριστίνα Μπόμπα, η οποία μόλις προ ημερών πήρε την απόφαση να κάνει διάλειμμα από την πολλή συνάφεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και να ζήσει για το επόμενο χρονικό διάστημα αποτραβγημένη, ως σύγχρονη κοσμοκαλόγρια.

    Stranger things

    DEAR SANTA – COFFEE ISLAND

    Οι influencers που προέκυψαν ως κυήματα μιας γλώσσας προγραμματισμού αναδεικνύονται μέρα με τη μέρα στη νέα καθεστηκυία τάξη των μέσων κοινωνικών δικτύωσης. Ναι, η Milla Sofia από τη Φινλανδία δεν είναι η μόνη, η πρώτη και σίγουρα δεν θα είναι η τελευταία επινοημένη influencer. Σοβαρή ανταγωνίστριά της είναι το δίχως άλλο η Zoey Platinum, η οποία διαθέτει ποίμνιο 99.100 followers.

    Μπορεί μια μέση επιδραστική του αληθινού κόσμου να αντιμετώπιζε τον εν λόγω αριθμό με υπεροψία ή ίσως με αισθήματα οίκτου, όμως η αλήθεια είναι ότι το πλήθος των followers μεγεθύνεται από το γεγονός ότι η Ζoey δηλώνει ευθαρσώς πως ανήκει στη γενιά των εικονικών μοντέλων/influencers. Αυτό δεν σημαίνει, όμως, ότι δεν έχει ένα πλήρες βιογραφικό και μια αληθοφανή ζωή.

    Σύμφωνα με όσα δημοσιεύει, γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Καλιφόρνια, ενώ πρόσφατα αποφάσισε να μετοικήσει από το Λος Αντζελες στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης. Κυρίως βέβαια είναι αποφασισμένη να εγκατασταθεί για τα καλά στις φαντασιώσεις εκείνων που επευφημούν τις φωτογραφίες και τα σπαράγματα της καθημερινότητάς της. Αλλωστε η -κατά δήλωσή της- 21χρονη ψηφιακή δημιουργός δεν γεννήθηκε απλώς για να διαφημίζει προϊόντα, αλλά για να μοιράζεται τα σωματικά προσόντα της με την οικουμένη. Με το αζημίωτο φυσικά.

    Με μια συνδρομή μόλις 10 ευρώ μηνιαίως, μπορεί κανείς να έχει πρόσβαση στον ιδιωτικό λογαριασμό της κατάξανθης Ζoey και να εξασφαλίσει έτσι το προνόμιο να την απολαύσει σε πόζες με την αγαπημένη της περιβολή – ήτοι την αδαμιαία. Ακούγεται ως αποκύημα επιστημονικής φαντασίας και μοιάζει με δυστοπία που δεν τόλμησαν να σκεφτούν ούτε οι δημιουργοί της τηλεοπτικής σειράς «Black Mirror», όμως υπάρχουν χρήστες του Διαδικτύου που θα πλήρωναν (και πληρώνουν) για να έχουν πρόσβαση σε γυμνές φωτογραφίες και βίντεο μιας θελκτικής νεαρής γυναίκας που γνωρίζουν εκ προοιμίου ότι δεν υπάρχει.

    Την ίδια καριέρα ως virtual babe -ήτοι ψηφιακό μωρό-, όπως αυτοαποκαλείται, φιλοδοξεί να κάνει και η Andrea Angel, η οποία βέβαια έχει αρκετό δρόμο να διανύσει μέχρι να κατακτήσει το momentum των δύο virtual συναδελφισσών της, αλλά και η Natalia Novak η οποία έχει ήδη δημιουργήσει μαγιά 30.000 ακολούθων (17.000 στο Χ/Twitter). Ο δημιουργός της τελευταίας υποστηρίζει μάλιστα πως μπορεί να μοιάζει, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι παιχνιδάκι η διαχείριση μιας εικονικής προσωπικότητας. Πώς περιγράφει εκείνος τον εαυτό του; Ως μάνατζερ της Νatalia. Είπαμε, πάνω απ’ όλα η αυτοδιάθεση και το δικαίωμα στον αυτοπροσδιορισμό.

    Το παιχνίδι της μίμησης

    Αν οι αμετάκλητα και ανερυθρίαστα ψεύτικες θηλυκές influencers καταφέρνουν να συγκεντρώνουν κοινό, προσοχή και χρήμα, σκεφτείτε τι μπορεί να συμβεί στην περίπτωση της ψηφιακής κλωνοποίησης μιας αληθινής influencer. Η Caryn Marjorie είναι 23 ετών, ζει στο Λος Αντζελες και σε αταλάντευτο ρεσιτάλ φιλαυτίας καυχιέται πως είναι η γυναίκα των ονείρων κάθε άνδρα. Θεωρείται μια παγκόσμια δύναμη του Snapchat με 2,5 εκατομμύρια συνδρομητές, τους οποίους φροντίζει να τρέφει με κατά μέσο όρο 200 σύντομα βίντεο από την ιδιώτευσή της καθημερινά. Οσο οι αριθμοί μεγαλώνουν τόσο πιο δύσκολο, σχεδόν ακατόρθωτο, γίνεται για εκείνη να έρχεται σε επικοινωνία και να διαδρά με τους followers της. Ομως η νεαρή Caryn βρήκε τη λύση.

    Τον περασμένο Μάιο λάνσαρε μια ψηφιακή εκδοχή του εαυτού της, δηλαδή έναν επινοημένο κλώνο της, με τον οποίο μπορεί να συνομιλήσει ανά πάσα στιγμή όποιος το επιθυμεί, αρκεί να μπορεί να διαθέσει ένα δολάριο ανά λεπτό συνομιλίας. Η ψηφιακή Caryn μπορεί να μιλά ταυτόχρονα με 1.000 υποψήφιους μνηστήρες, να κάνει κοινά όνειρα και σχέδια μαζί τους, να τους κανακεύει, να τους παρηγορεί, να τους ακούει μετά από μια δύσκολη ημέρα στο γραφείο ή ακόμα και να τους προσφέρει σεξ αποστάσεως. Ακόμα και η ίδια στην αρχή τρόμαζε με το πόσο ίδια με την αληθινή Caryn ακουγόταν εκείνη που γέννησε η μηχανή της εταιρείας Forever Voices, η οποία ειδικεύεται στην εν λόγω τεχνολογία.

    Την πρώτη εβδομάδα της κυκλοφορίας του ψηφιακού εαυτού της η νεαρή influencer έγινε πλουσιότερη κατά 70.000 δολάρια, τα οποία προφανώς ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν για να μιλήσουν με την εικονική ρέπλικά της. Στην πραγματικότητα, είναι πολύ περισσότεροι όσοι θέλουν να συναναστραφούν το ρομπότ, αφού η αναμονή για νέες γνωριμίες μπορεί να φτάσει ακόμα και τις 100 ώρες. Τρεις μήνες μετά το λανσάρισμα της ψεύτικης Cayryn οι ψηφιακοί σύντροφοί της αθροίζονται πια σε δεκάδες χιλιάδες. Οπως δηλαδή και τα σημάδια ότι το τέλος του κόσμου πλησιάζει.

    Ρομπότ της μόδας

    Ηταν μόλις χθες που οι άνθρωποι ανακαλύπταμε ότι μπορούμε να συνομιλήσουμε με τη Siri, την Alexa, την Bixby, το Google Home και τους άλλους ψηφιακούς βοηθούς, ζητώντας τους να μας υπενθυμίσουν τα ημερήσια ραντεβού μας, να μας ενημερώσουν για τον καιρό, να ανάψουν τα φώτα του σπιτιού ή να παίξουν μουσική. Κι όμως, πλέον αυτή η εικόνα μοιάζει με μακρινή, σκονισμένη ανάμνηση.

    Η Τεχνητή Νοημοσύνη εξελίσσεται αλματωδώς, όπως έγινε σαφές με την κυκλοφορία του ChatGPT τον τελευταίο χρόνο και, κυρίως, με τη διάδοση και τη διείσδυσή του. Η μηχανή κατάφερε όχι μόνο να ανοίγει ψιλή κουβέντα με τον άνθρωπο, αλλά να περάσει πτυχιακές εξετάσεις πανεπιστημιακών σχολών, να παραγάγει εργασίες και κείμενα, να διαδώσει fake news και να ελαστικοποιήσει την κοινή αντίληψη περί της αλήθειας.

    Βεβαίως, οι ψηφιακοί κλώνοι είχαν πιάσει δουλειά πολύ νωρίτερα. Ηδη από το 2016 ο κόσμος παραμιλούσε με τη Miquela, δηλαδή το πρώτο γνωστό εικονικό μοντέλο (και τραγουδίστρια) που δημιούργησε άνθρωπος, η οποία εκτός από σχεδόν 3 εκατομμύρια followers σήμερα έχει πετύχει να έχει στο παλμαρέ της συνεργασίες με βαρύτιμους οίκους μόδας και brands (βλ. Prada και Calvin Klein), παραχωρεί συνεντεύξεις σε περιοδικά και ιστοσελίδες, ενώ το 2018 το «Time» τη συμπεριέλαβε στη λίστα με τις 25 πιο επιδραστικές προσωπικότητες στο Διαδίκτυο, βάζοντας το όνομά της πλάι σε εκείνα της Ριάνα και των Κορεατών BTS.

    «Παιδί» της Σάρα ΝτεΚου και του Τρέβορ ΜακΦέντρις, συνιδρυτών της εταιρείας Brud, η Miquela μόνο το 2021 κέρδισε από τις συνεργασίες και τις συμπράξεις της περί τα 10 εκατ. δολάρια. Καθόλου άσχημα για ένα μοντέλο και influencer που απλώς δεν υπάρχει και που ξεκάθαρα τα καταφέρνει καλύτερα από τις ομολόγους της που διαθέτουν σάρκα και οστά. Μήπως τελικά τα επιδραστικά ρομπότ είναι μια κάποια λύση στην αισθητική λαίλαπα των influencers; Αφήστε που δεν φλεξάρουν και τις ζωάρες τους. Εκτός κι αν τους το ζητήσεις.

    ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΣ

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Κλείνουν σήμερα τα σχολεία για διακοπές των Χριστουγέννων – Οι αργίες του 2025 για τους μαθητές

    Τελευταία ημέρα μαθημάτων για τα σχολεία η σημερινή, 23 Δεκεμβρίου 2024, πριν...

    Η ατζέντα Μητσοτάκη για το 2025 – Αναλυτικά τα νομοσχέδια και οι αλλαγές ανά υπουργείο

    Μπορεί ο προγραμματισμός του Υπουργικού Συμβουλίου για σήμερα (23/12) το πρωί,...

    Τραγωδία – Ένας νεκρός και δύο σοβαρά τραυματίες μετά από τροχαίο

    Ένας άνδρας έχασε τη ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα στην Ξάνθη, ενώ ακόμα...

    Honda και Nissan ανακοίνωσαν πως συγχωνεύονται – Mega deal στην αυτοκινητοβιομηχανία

    Η Honda και η Nissan, δύο από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Ιαπωνία,...
    Best Shop