Μικρή αύξηση της χωρητικότητας του ελληνικού στόλου κατά 2% σε όρους μεταφορικής ικανότητας – DWT παρατηρήθηκε το 2023 ενώ υπήρξε μείωση των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών. Την ίδια ώρα οι εταιρείες με στόλο που αποτελείται με πάνω από 25 πλοία ελέγχουν το 67,4% των ελληνικών συμφερόντων πλοίων και καταγράφεται μικρή αύξηση του στόλου κατά 25 πλοία.
Σύμφωνα με την Petrofin Research© σε απόλυτες τιμές – ο στόλος αυξήθηκε κατά 85 πλοία όλων των τύπων και μεγεθών το 2023 έναντι 286 το 2022.
-Ο αριθμός των ελληνικών εταιρειών μειώθηκε σε 592 το 2023 από 599 το 2022.
Από άποψη χωρητικότητας είναι αυξημένες κατά 7,86 εκατ. τόνους DWT το 2023 σε σύγκριση με αύξηση κατά 18,17 εκατ. τόνους DWT το 2022.
Οι ιδιοκτήτες πλοίων χωρητικότητας άνω του 1 εκατ. τόνων επανήλθαν στην ανάπτυξη με 83 εταιρείες σε σύγκριση με την απώλεια 4 εταιρειών που έφεραν την ομάδα σε 78 εταιρείες το 2022 . Το ποσοστό τους επί του στόλου ανήλθε στο 79,3%, πίσω στο 2021 μετά από μείωση στο 78,3% το 2022.
Ο αριθμός των εταιρειών που διαθέτουν πολύ νέους στόλους (0-9 ετών) συνεχίζει την πτωτική του τάση, αυτή τη φορά σε 89, από 99 το 2022. Αυτό αντικατοπτρίζει τον σκεπτικισμό που κρύβεται πίσω από την παραγγελία νεότευκτων πλοίων ο οποίος έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της μέσης ηλικίας του στόλου.
Η αύξηση της ηλικίας του συνόλου του στόλου που ξεκίνησε το 2018 συνεχίζεται. Για το 2023 ο μέσος όρος του είναι 14,3 έτη, ελαφρώς αυξημένος από 2022 (14,1 έτη).
Παρατηρείται μια εμφανής επιβράδυνση της αύξησης του ελληνικού στόλου. Αυτό μπορεί να εξηγηθεί από την επιβράδυνση στις παραδόσεις νεότευκτων πλοίων και τη δραστηριότητα αγοραπωλησιών (S&P), καθώς και τη σπάνια διάθεση παλαιότερων πλοίων.