Μειώθηκαν στις 592 οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες

    Ημερομηνία:

    Μικρή αύξηση της χωρητικότητας του ελληνικού στόλου κατά 2% σε όρους μεταφορικής ικανότητας – DWT παρατηρήθηκε το 2023 ενώ υπήρξε μείωση των ελληνικών  ναυτιλιακών εταιρειών. Την ίδια ώρα οι εταιρείες με στόλο που αποτελείται με πάνω από 25 πλοία ελέγχουν το 67,4% των ελληνικών συμφερόντων πλοίων και καταγράφεται μικρή αύξηση του στόλου κατά 25 πλοία.

    Σύμφωνα με την Petrofin Research© σε απόλυτες τιμές – ο στόλος αυξήθηκε κατά 85 πλοία όλων των τύπων και μεγεθών το 2023 έναντι 286 το 2022.

    -Ο αριθμός των ελληνικών εταιρειών μειώθηκε σε 592 το 2023 από 599 το 2022.

    Μειώθηκαν στις 592 οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες

    Όσον αφορά στο μέγεθος των εταιρειών, ο αριθμός των εταιρειών με 25+ πλοία αυξήθηκε σε 57 από 56 το 2022 και 54 το 2021, σηματοδοτώντας τον υψηλότερο αριθμό που έχει καταγραφεί ποτέ.

    Από άποψη χωρητικότητας είναι αυξημένες κατά 7,86 εκατ. τόνους DWT το 2023 σε σύγκριση με αύξηση κατά 18,17 εκατ. τόνους DWT το 2022.

    Μειώθηκαν στις 592 οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες

    Οι ιδιοκτήτες πλοίων χωρητικότητας άνω του 1 εκατ. τόνων επανήλθαν στην ανάπτυξη με 83 εταιρείες σε σύγκριση με την απώλεια 4 εταιρειών που έφεραν την ομάδα σε 78 εταιρείες το 2022 . Το ποσοστό τους επί του στόλου ανήλθε στο 79,3%, πίσω στο 2021  μετά από μείωση στο 78,3% το 2022.

    Ο αριθμός των εταιρειών που διαθέτουν πολύ νέους στόλους (0-9 ετών) συνεχίζει την πτωτική του τάση, αυτή τη φορά σε 89, από 99 το 2022. Αυτό αντικατοπτρίζει τον σκεπτικισμό που κρύβεται πίσω από την παραγγελία νεότευκτων πλοίων ο οποίος έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της μέσης ηλικίας του στόλου.

    Μειώθηκαν στις 592 οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες

    Η αύξηση της ηλικίας του συνόλου του στόλου που ξεκίνησε το 2018 συνεχίζεται. Για το 2023 ο μέσος όρος του είναι 14,3 έτη, ελαφρώς αυξημένος από 2022 (14,1 έτη).

    Παρατηρείται μια εμφανής επιβράδυνση της αύξησης του ελληνικού στόλου. Αυτό μπορεί να εξηγηθεί από την επιβράδυνση στις  παραδόσεις νεότευκτων πλοίων και τη δραστηριότητα αγοραπωλησιών (S&P), καθώς και τη σπάνια διάθεση παλαιότερων πλοίων.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Ανάλυση DW για τον Αλ-Σαράα: Υπηρέτης πολλών «αφεντάδων» ο ηγέτης της «νέας» Συρίας – Μέχρι πότε και με ποιο τίμημα;

    Στις 9 Δεκεμβρίου 2024 το καθεστώς Μπασάρ Άσαντ ανατράπηκε και η Συρία άλλαξε...

    ΠΑΤΡΑ: Σοκαριστικό ατύχημα! Πρέσα του συνέθλιψε το χέρι! Σε γνωστή εταιρεία

    Σε ανακοίνωση του Συνδικάτου Μετάλλου Πάτρας, αναφέρονται τα εξής: Ένας...

    Νάταλι Κάρνιφ για Ζωή Κωνσταντοπούλου: «Είναι απίστευτο που μια γυναίκα υπερασπίστηκε τον βιαστή μου»

    Η Καναδή δημοσιογράφος Νάταλι Κάρνιφ, ένα από τα τέσσερα θύματα...

    Κάθειρξη 16 ετών στον αρχηγό της «μαφίας των λουκουμάδων» στη Χαλκιδική

    Συνολική ποινή κάθειρξης 16 ετών επέβαλε το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης...