Μειώθηκαν στις 592 οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες

    Ημερομηνία:

    DIVICO

    Μικρή αύξηση της χωρητικότητας του ελληνικού στόλου κατά 2% σε όρους μεταφορικής ικανότητας – DWT παρατηρήθηκε το 2023 ενώ υπήρξε μείωση των ελληνικών  ναυτιλιακών εταιρειών. Την ίδια ώρα οι εταιρείες με στόλο που αποτελείται με πάνω από 25 πλοία ελέγχουν το 67,4% των ελληνικών συμφερόντων πλοίων και καταγράφεται μικρή αύξηση του στόλου κατά 25 πλοία.

    ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΣ

    Σύμφωνα με την Petrofin Research© σε απόλυτες τιμές – ο στόλος αυξήθηκε κατά 85 πλοία όλων των τύπων και μεγεθών το 2023 έναντι 286 το 2022.

    -Ο αριθμός των ελληνικών εταιρειών μειώθηκε σε 592 το 2023 από 599 το 2022.

    Μειώθηκαν στις 592 οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες

    Όσον αφορά στο μέγεθος των εταιρειών, ο αριθμός των εταιρειών με 25+ πλοία αυξήθηκε σε 57 από 56 το 2022 και 54 το 2021, σηματοδοτώντας τον υψηλότερο αριθμό που έχει καταγραφεί ποτέ.

    Από άποψη χωρητικότητας είναι αυξημένες κατά 7,86 εκατ. τόνους DWT το 2023 σε σύγκριση με αύξηση κατά 18,17 εκατ. τόνους DWT το 2022.

    DEAR SANTA – COFFEE ISLAND

    Μειώθηκαν στις 592 οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες

    Οι ιδιοκτήτες πλοίων χωρητικότητας άνω του 1 εκατ. τόνων επανήλθαν στην ανάπτυξη με 83 εταιρείες σε σύγκριση με την απώλεια 4 εταιρειών που έφεραν την ομάδα σε 78 εταιρείες το 2022 . Το ποσοστό τους επί του στόλου ανήλθε στο 79,3%, πίσω στο 2021  μετά από μείωση στο 78,3% το 2022.

    Ο αριθμός των εταιρειών που διαθέτουν πολύ νέους στόλους (0-9 ετών) συνεχίζει την πτωτική του τάση, αυτή τη φορά σε 89, από 99 το 2022. Αυτό αντικατοπτρίζει τον σκεπτικισμό που κρύβεται πίσω από την παραγγελία νεότευκτων πλοίων ο οποίος έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της μέσης ηλικίας του στόλου.

    Μειώθηκαν στις 592 οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες

    Η αύξηση της ηλικίας του συνόλου του στόλου που ξεκίνησε το 2018 συνεχίζεται. Για το 2023 ο μέσος όρος του είναι 14,3 έτη, ελαφρώς αυξημένος από 2022 (14,1 έτη).

    Παρατηρείται μια εμφανής επιβράδυνση της αύξησης του ελληνικού στόλου. Αυτό μπορεί να εξηγηθεί από την επιβράδυνση στις  παραδόσεις νεότευκτων πλοίων και τη δραστηριότητα αγοραπωλησιών (S&P), καθώς και τη σπάνια διάθεση παλαιότερων πλοίων.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Μαρινέλλα: Η επίσκεψη του Αντώνη Ρέμου στο νοσοκομείο και η αποκάλυψη για την υγεία της – «Υπάρχει αισιοδοξία»

    Τα νεότερα για την πορεία της υγείας της Μαρινέλλας, μετέφερε...

    ΕΦΕΤ: Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές στα γιορτινά τραπέζια

    Μπορεί η περίοδος των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς να είναι συνδεδεμένη...

    Χριστουγεννιάτικο τραπέζι: Πόσα θα πληρώσουμε για αρνί και γαλοπούλα

    Σε ρυθμούς Χριστουγέννων η αγορά, με τα νοικοκυριά να...

    Κρυπτονομίσματα: Βορειοκορεάτες χάκερς έκλεψαν 1,3 δισ. δολάρια το 2024

    Οι χάκερς που συνδέονται με τη Βόρεια Κορέα έκλεψαν φέτος περισσότερα από ποτέ άλλοτε από...
    Best Shop