Μετρητά: Με… εκθρόνιση απειλείται ο «βασιλιάς» των πληρωμών – Πρώτες στη σειρά «διαδοχής» οι κάρτες

    Ημερομηνία:

    Με… εκθρόνιση απειλείται ο «βασιλιάς» των πληρωμών, τα μετρητά, με τις κάρτες να βρίσκονται πρώτες στη σειρά «διαδοχής», κερδίζοντας διαρκώς έδαφος στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών.

    Σύμφωνα με τον country manager της Visa για την Ελλάδα, κ. Νίκο Πετράκη, έως το 2027 η χρήση των καρτών θα έχει υπερβεί αυτή των μετρητών, γεγονός που θα επιδράσει θετικά στην οικονομία, αφού το κόστος της αποδοχής μετρητών είναι εξαιρετικά υψηλό. Παράλληλα, η αυξανόμενη χρήση του «πλαστικού» χρήματος, με την υποχρεωτική χρήση των POS, θα συμβάλει στο δραστικό περιορισμό της φοροδιαφυγής και της «μαύρης» οικονομίας. Είναι χαρακτηριστικό πως πέρα από τα κλασικά σημεία, όπως super market, ένδυση, καφέ κ.ά., η χρήση της κάρτας απουσιάζει εντελώς από υπηρεσίες, όπως αυτές των ηλεκτρολόγων – υδραυλικών, της φύλαξης παιδιών ή της καθαριότητας σπιτιών.

    Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με πανελλαδική έρευνα που διεξήχθη από το INEMY – EΣΕΕ για λογαριασμό της Visa, παρότι τα μετρητά αποτέλεσαν την κύρια μέθοδο πληρωμής μέχρι και πριν την πανδημία, σήμερα αυτό έχει αλλάξει σημαντικά. Συγκεκριμένα, το 48% πλήρωνε με μετρητά «πολύ» και «πάρα πολύ» πριν την πανδημία, ποσοστό που πλέον ανέρχεται σε 30%. Την ίδια στιγμή, οι ψηφιακές πληρωμές εμφανίζονται βαθιά ενσωματωμένες στην καθημερινή ζωή των Ελλήνων, καθώς σχεδόν ένας στους δύο (46%) επιλέγει να έχει μαζί του, τόσο μετρητά, όσο και κάρτες κάθε φορά που φεύγει από το σπίτι.

    Ένα αξιοσημείωτο ποσοστό στηρίζεται αποκλειστικά στις κάρτες (24%), ξεπερνώντας εκείνους που επιλέγουν αποκλειστικά μετρητά (18%). Ταυτόχρονα, το 12% επιλέγει να έχει μαζί του ψηφιακό πορτοφόλι ως το κύριο μέσο πληρωμής.

    «Η έρευνα αποκαλύπτει ότι συντελείται ένας σημαντικός μετασχηματισμός στον τρόπο συναλλαγών σήμερα σε σύγκριση με την προ-πανδημίας περίοδο. Πλέον οι κάρτες και το ψηφιακό πορτοφόλι αποτελούν τον κυρίαρχο τρόπο πληρωμών για τους Έλληνες καταναλωτές», ανέφερε από την πλευρά της, η καθηγήτρια Οικονομικής Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ και διευθύντρια του ΙΝΕΜΥ – ΕΣΕΕ, κυρία Βάλια Αρανίτου, προσθέτοντας, ωστόσο, ότι αυτό δεν σημαίνει ότι τα μετρητά έχουν εξαφανιστεί από την ελληνική κοινωνία.

    «Υπάρχουν τρεις βασικοί προσδιοριστικοί παράγοντες που εμφανίζουν καταλυτική επίδραση στη χρήση ή όχι ‘πλαστικού’ χρήματος: η ηλικία, το εισόδημα και το μορφωτικό επίπεδο. Οι νεότεροι, εκείνοι που έχουν υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο και εκείνοι που ανήκουν στις υψηλότερες εισοδηματικές κατηγορίες επιλέγουν εμφανώς λιγότερο τα μετρητά. Αναφορικά με το φύλο, φαίνεται ότι δεν καταγράφονται σημαντικές διαφοροποιήσεις. Εξαίρεση αποτελεί το ψηφιακό πορτοφόλι που φαίνεται να χρησιμοποιείται περισσότερο από τους άντρες σε σχέση με τις γυναίκες», πρόσθεσε.

    Πολλοί καταναλωτές, βέβαια, διστάζουν να πληρώσουν με κάρτα για συναλλαγές, οι οποίες αφορούν σε μικροποσά, με το 53% να νιώθει άβολα και ένα 15% να λαμβάνει υπόψη το μικρό περιθώριο κέρδους από πλευράς του μικροπωλητή. Υπενθυμίζεται ότι, όπως είχε γράψει το newmoney, το ζήτημα αυτό αποτέλεσε το επίκεντρο της συνάντησης που είχαν προσφάτως οι τραπεζίτες και οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών POS με τον υπουργό Οικονομικών, κ. Κωστή Χατζηδάκη, με τον τελευταίο να ζητά μείωση των προμηθειών στις περιπτώσεις μικροποσών.

    Στο ζήτημα αυτό, ο κ. Πετράκης υπογράμμισε πως η Visa «θα συνεχίσει να κάνει ό, τι μπορεί μαζί με τους συνεργάτες της, την κυβέρνηση και κυρίως τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις για να εξασφαλίσει πως όλοι θα μπορούν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τα μεγάλα οφέλη που φέρνουν οι ψηφιακές πληρωμές στην οικονομία και την κοινωνία».

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Τροχαία δυστυχήματα: Κάθε χρόνο έχουμε «12 Τέμπη» στους ελληνικούς δρόμους

    «Ο «πόλεμος της ασφάλτου» κατασπαράζει ζωές πολύ νέων, κατά...

    Στο τραπέζι, και νέο κόμμα από τον Αντώνη Σαμαρά

    Η επιστροφή του Αντώνη Σαμαρά από τις ΗΠΑ το...

    Ο «θαυμασμός» της Μέρκελ για τον Τσίπρα – Ηταν σταρ, τον περίμεναν όλοι οι φωτογράφοι

    Η πολιτική και όχι μόνο ζωή της Άνγκελα Μέρκελ...
    Best Shop