Με θετικό πρόσημο, που μεταφράζεται ως αύξηση της τάξεως του 27,7%, σε σχέση με το 2022, «έκλεισε» η ελληνική αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων, για το 2023.
Από τον Ιανουάριο έως και το Δεκέμβριο της χρονιάς που μας «αποχαιρέτησε», πριν από λίγες ημέρες, ταξινομήθηκαν σχεδόν 30.000 καινούργια Ι.Χ. περισσότερα από το αντίστοιχο διάστημα του 2022 (134.492, έναντι 105.283), επιβεβαιώνοντας τη σημαντική άνοδο της εγχώριας αγοράς, παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες.
Θετικός ήταν και ο τελικός απολογισμός για το μήνα Δεκέμβριο, όπου καταγράφηκε αύξησε της τάξεως του 27,2%, σε σχέση με το Δεκέμβριο του 2022.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Δεκέμβριος 2023 | Δεκέμβριος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 8.248 | 6.486 | +27,2% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
679 | 809 | -16,1% |
Καινούργια λεωφορεία | 21 | 68 | -69,1% |
Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2023 | Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2022 | Μεταβολή2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 134.492 | 105.283 | +27,7% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
10.864 | 10.340 | +5,1% |
Καινούργια λεωφορεία | 252 | 261 | -3,4% |
Ο πρωταθλητής στα segment και η σταθερή άνοδος των ηλεκτρικών
H προτίμηση των Ελλήνων στην κατηγορία B, είναι πραγματικά σαρωτική, καθώς αντιπροσωπεύει ποσοστό μεγαλύτερο του 50% των συνολικών πωλήσεων (51,6%)!
Σε ό,τι αφορά στην επιλογή του καυσίμου και συστήματος μετάδοσης, η βενζίνη διατηρεί τα πρωτεία, αλλά με ελαφριά κάμψη, που συνδυάζεται με την ανοδική τάση των υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων.
Ενώ σε πτωτική πορεία, διατηρούνται το diesel και τα εναλλακτικά καύσιμο (Υγραέριο και Φυσικό Αέριοο)
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Δεκέμβριο, έχει ως εξής:
Segment | Δεκέμβριος 2023 | Δεκέμβριος 2022 | Διαφορά(μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2023 | Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2022 | Διαφορά(μονάδες μεριδίου) |
A | 5,2% | 2,8% | +2,4 | 7,5% | 7,0% | +0,5 |
A-SUV | 3,0% | 1,4% | +1,6 | 2,2% | 1,8% | +0,4 |
A TOTAL | 8,2% | 4,3% | +4,0 | 9,7% | 8,8% | +0,9 |
B | 17,4% | 21,6% | -4,2 | 25,1% | 24,9% | +0,2 |
B-SUV | 27,4% | 24,2% | +3,2 | 26,5% | 24,3% | +2,2 |
B TOTAL | 44,8% | 45,8% | -1,0 | 51,6% | 49,2% | +2,4 |
C | 9,3% | 11,6% | -2,3 | 8,3% | 10,7% | -2,4 |
C-SUV | 25,0% | 27,7% | -2,7 | 21,7% | 22,8% | -1,1 |
C TOTAL | 34,4% | 39,4% | -5,0 | 29,9% | 33,5% | -3,6 |
D | 3,9% | 1,6% | +2,3 | 1,6% | 1,3% | +0,3 |
D-SUV | 6,4% | 7,2% | -0,8 | 5,2% | 5,2% | +0,1 |
D TOTAL | 10,3% | 8,8% | +1,5 | 6,8% | 6,5% | +0,3 |
E | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 0,7% | 0,5% | +0,2 | 0,5% | 0,5% | +0,0 |
E TOTAL | 0,8% | 0,5% | +0,3 | 0,5% | 0,6% | -0,0 |
F-G | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,5% | 0,4% | +0,2 | 0,3% | 0,3% | +0,0 |
F-G TOTAL | 0,6% | 0,6% | +0,1 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
SPORTS | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,3% | 0,2% | +0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,7% | 0,5% | -0,2 | 0,6% | 0,8% | -0,2 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 63,1% | 61,4% | +1,6 | 56,4% | 54,8% | +1,6) |
Δεκέμβριος 2023 | Δεκέμβριος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος –Δεκέμβριος 2023 | Ιανουάριος –Δεκέμβριος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράςστην ΕΕ
Ιαν.-Νοε. ‘23 |
|
Βενζίνη | 35,3% | 40,3% | -4,9 | 41,9% | 44,8% | -2,9 | 35,7% |
Πετρέλαιο | 7,9% | 18,9% | -10,9 | 13,1% | 16,3% | -3,1 | 13,7% |
Υβριδικά (HEV) | 37,6% | 23,9% | +13,7 | 30,9% | 27,6% | +3,3 | 25,7% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 15,1% | 12,7% | +2,4 | 11,3% | 7,9% | +3,4 | 21,9% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,2% | 0,6% | -0,4 | 0,3% | 0,6% | -0,3 | 3,0% |
Υγραέριο(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 3,9% | 3,7% | +0,2 | 2,5% | 2,9% | -0,4 |