Ράλι προσφορών έχουν ξεκινήσει εδώ και μερικές ημέρες η μία μετά την άλλη οι αλυσίδες λιανικής, σε μια προσπάθεια να «ζεστάνουν» την αγορά ενόψει των τακτικών θερινών εκπτώσεων οι οποίες ξεκινούν τη Δευτέρα 8 Ιουλίου και ολοκληρώνονται στις 31 Αυγούστου. Οι προσφορές, τόσο στα φυσικά καταστήματα όσο κυρίως μέσω των ηλεκτρονικών καναλιών πώλησης, φτάνουν ακόμη και το 50%, κάτι που σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς προϊδεάζει για «γενναίες» εκπτώσεις και στη συνέχεια.
Οι προσδοκίες, πάντως, των εμπόρων δεν είναι υψηλές, καθώς το διάστημα από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Απρίλιο η κατανάλωση ήταν εξαιρετικά συμπιεσμένη, με την αύξηση του τζίρου να είναι σχεδόν αποκλειστικά πληθωριστική. Στις τουριστικές περιοχές, μεταξύ αυτών και το ιστορικό κέντρο της Αθήνας, μέρος των απωλειών από την καθίζηση της ζήτησης που παρατηρείται στην εγχώρια κατανάλωση αντισταθμίζεται από τις αγορές που κάνουν οι τουρίστες.
«Το πρώτο τετράμηνο ήταν πολύ δύσκολο και η αύξηση του τζίρου που καταγράφηκε στο λιανεμπόριο ήταν καθαρά πληθωριστική», επισημαίνει μιλώντας στην «Καθημερινή» ο Σταύρος Καφούνης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών. «Στις τουριστικές περιοχές τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά καλά. Μάλιστα, υπάρχει μετατόπιση των αγορών που κάνουν οι ξένοι επισκέπτες από τα είδη ένδυσης και υπόδησης στα κοσμήματα και τα ωρολόγια. Ωστόσο, αυτό αφορά μόνο 2-3 δρόμους. Οσο απομακρυνόμαστε προς τους υπόλοιπους δρόμους του κέντρου της Αθήνας, αλλά και προς τις περιφερειακές αγορές της πρωτεύουσας, τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά», προσθέτει ο κ. Καφούνης.
Στους κλάδους των ειδών ένδυσης και υπόδησης η αύξηση του τζίρου ήταν αντιστοίχως 3,6% και 4,2%, αύξηση που οφείλεται αποκλειστικά σε ανατιμήσεις που καταγράφηκαν στα είδη αυτά. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, οι τιμές των ειδών ένδυσης – υπόδησης ήταν αυξημένες τον Μάρτιο του 2024 σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2023 κατά 5,8%. Κάτι που στην πραγματικότητα σημαίνει ότι ο όγκος πωλήσεων ήταν μικρότερος φέτος.