Ο MrBeast, κατά κόσμον Τζίμι Ντόναλντσον, είναι μόλις 27 ετών αλλά θεωρείται ήδη ο πιο δημοφιλής YouTuber στον κόσμο, με πάνω από 430 εκατομμύρια συνδρομητές στα κανάλια του. Η φήμη του χτίστηκε πάνω σε ένα μείγμα από θεαματικές προκλήσεις, γενναιόδωρες δωρεές και υπερπαραγωγές βίντεο, που τον κατέστησαν παγκόσμιο brand. Τώρα ετοιμάζεται για ένα νέο βήμα, το λανσάρισμα της δικής του τηλεφωνικής εταιρείας, ένα εγχείρημα που δείχνει την πρόθεσή του να εξελιχθεί από δημιουργός περιεχομένου σε πολυπράγμονα επιχειρηματία.

Μια ιστορία startup από το μηδέν
Γεννημένος στη Βόρεια Καρολίνα, ξεκίνησε το 2012 με βίντεο σχολιασμού παιχνιδιών που γύριζε στο δωμάτιό του. Για χρόνια δεν είχε οικονομική επιτυχία, αλλά συνέχισε να πειραματίζεται. Η μεγάλη ανατροπή ήρθε όταν άρχισε να επενδύει χρόνο και πόρους σε βίντεο-μαραθώνιους με ακραίες προκλήσεις, όπως το να μετράει ως το 100.000, αλλά και σε δώρα προς αγνώστους ή φίλους που έφταναν σε δεκάδες χιλιάδες δολάρια.
Σταδιακά, η δημοτικότητά του εκτοξεύτηκε και μαζί της τα έσοδα από το YouTube. Αντί να τα απολαμβάνει, ο MrBeast επανεπένδυε τα πάντα στο κανάλι του, ανεβάζοντας συνεχώς την κλίμακα των παραγωγών του. Έτσι γεννήθηκε η Beast Industries, μια ομπρέλα εταιρειών που σήμερα απλώνεται από τα τρόφιμα έως τις επενδύσεις σε τεχνολογία.


Το νέο του σχέδιο, όπως αποκάλυψε το Business Insider, είναι η δημιουργία ενός παρόχου εικονικού δικτύου κινητής τηλεφωνίας (MVNO). Η στρατηγική αυτή του επιτρέπει να προσφέρει υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας μέσω δικτύων γιγάντων όπως η AT&T, η T-Mobile ή η Verizon, χωρίς να χρειαστεί να επενδύσει δισεκατομμύρια σε υποδομές. Έτσι θα μπορεί να δίνει προσιτές τιμές και καλή ποιότητα υπηρεσιών, εκμεταλλευόμενος το τεράστιο fan base του. Το μοντέλο θυμίζει την κίνηση του Ryan Reynolds με τη Mint Mobile, που πωλήθηκε στην T-Mobile για 1,35 δισ. δολάρια. Ο MrBeast έχει ήδη συνεργαστεί με την T-Mobile, κάτι που του ανοίγει τον δρόμο για να κινηθεί με μεγαλύτερη ευχέρεια σε αυτήν την αγορά.

Ωστόσο αυτό, δεν είναι το μοναδικό του σχέδιο. Ο MrBeast και τα στελέχη της Beast Industries εξετάζουν παράλληλα το fintech και το mobile gaming, δύο κλάδους με τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης. Η φιλοσοφία του παραμένει η ίδια: να χτίζει επιχειρήσεις γύρω από την τεράστια κοινότητα που τον ακολουθεί, αξιοποιώντας το όνομά του ως μοχλό εμπιστοσύνης και απήχησης.
Success story
Ήδη έχει δώσει δείγματα επιχειρηματικής επιτυχίας. Το 2022 λάνσαρε τη Feastables, μια εταιρεία τροφίμων με σοκολάτες και σνακ, που πέρυσι πραγματοποίησε 250 εκατ. δολάρια σε πωλήσεις και πάνω από 20 εκατ. δολάρια σε καθαρά κέρδη, σύμφωνα με το Bloomberg. Παράλληλα δημιούργησε τη Lunchly, που ειδικεύεται σε έτοιμα γεύματα, ενώ έχει δοκιμάσει τις δυνάμεις του στη βιομηχανία των παιχνιδιών με συλλεκτικά προϊόντα. Όλες αυτές οι δραστηριότητες έχουν ένα κοινό: συνδέονται άμεσα με το όνομά του, με το ίδιο fan base να τροφοδοτεί τη ζήτηση.
Ωστόσο, η μεγάλη πρόκληση για τον Mr Beast παραμένει η κερδοφορία της επιχείρησης μέσων που διαχειρίζεται. Παρά την κολοσσιαία του επιρροή, το brand γύρω από το YouTube και το ριάλιτι του στο Prime Video κατέγραψε το 2024 ζημίες σχεδόν 80 εκατ. δολαρίων. Για εκείνον, όμως, οι ζημίες δεν είναι αποτυχία αλλά επένδυση: η λογική του είναι να δίνει συνεχώς μεγαλύτερο θέαμα, χτίζοντας ένα περιεχόμενο που ενισχύει όλα τα υπόλοιπα επιχειρηματικά του βήματα.


Η επιλογή της τηλεπικοινωνίας δεν είναι τυχαία. Πρόκειται για έναν κλάδο όπου η διαφοροποίηση είναι δύσκολη, αλλά η δύναμη του brand και η πίστη της κοινότητας μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Με εκατοντάδες εκατομμύρια νέους που τον ακολουθούν πιστά, ο MrBeast ποντάρει ότι θα μπορέσει να τους προσελκύσει σε μια υπηρεσία που θα συνδυάζει την οικονομία, την απλότητα και την αίσθηση του ανήκειν. Σε κάθε περίπτωση, η πορεία του αποτελεί ένα εντυπωσιακό case study για το πώς ένας έφηβος gamer από τη Βόρεια Καρολίνα κατάφερε μέσα σε δέκα χρόνια να μετατραπεί σε παγκόσμιο επιχειρηματία. Από τα πρώτα βίντεο που έβλεπαν μόλις λίγες δεκάδες άνθρωποι, μέχρι την ίδρυση εταιρειών με τζίρους εκατοντάδων εκατομμυρίων, ο MrBeast δείχνει ότι η εποχή των creators δεν αφορά μόνο το περιεχόμενο αλλά και την οικοδόμηση νέων επιχειρηματικών μοντέλων.