
Ο MrBeast είναι το μεγαλύτερο όνομα στο YouTube σε όλο τον κόσμο. Αν και θα περίμενε κανείς η μεγαλύτερη πηγή εσόδων του να είναι τα υπερ-δημοφιλή του βίντεο, στην πραγματικότητα είναι η πώληση σοκολάτας.
Η εταιρεία του MrBeast, Beast Industries, είναι ο κύριος ιδιοκτήτης της Feastables, μιας επιχείρησης σοκολάτας που πραγματοποίησε πωλήσεις περίπου 250 εκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι με κέρδη άνω των 20 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με έγγραφα που εστάλησαν σε πιθανούς επενδυτές. Κατά την ίδια περίοδο, η επιχείρηση μέσων ενημέρωσης του MrBeast, η οποία περιλαμβάνει το κανάλι του στο YouTube και το ριάλιτι σόου του για το «Prime Video» της Amazon παρήγαγε παρόμοιες πωλήσεις αλλά σημείωσε ζημίες σχεδόν 80 εκατομμυρίων δολαρίων.

Ο MrBeast, του οποίου το πραγματικό όνομα είναι Τζίμι Ντόναλντσον, έχει περάσει τα τελευταία χρόνια αξιοποιώντας τη φήμη του στο YouTube και σε άλλες κοινωνικές πλατφόρμες για να δημιουργήσει επιχειρήσεις που δεν έχουν καμία σχέση με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Εκτός από την Feastables, η Beast Industries είναι μέτοχος της μάρκας σνακ Lunchly και ιδιοκτήτης της Viewstats, μιας εταιρείας λογισμικού που πουλάει ψηφιακά εργαλεία σε συναδέλφους δημιουργούς περιεχομένου.
Για τη χρηματοδότηση αυτών των επιχειρήσεων, η Beast Industries έχει συγκεντρώσει περισσότερα από 450 εκατομμύρια δολάρια τα τελευταία τέσσερα χρόνια, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν λεπτομέρειες για την προηγούμενη των κεφαλαίων της. Η εταιρεία επιδιώκει τώρα να συγκεντρώσει μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια επιπλέον, σύμφωνα με τα έγγραφα, τα οποία παρέχουν στοιχεία επιδόσεων για τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2024 και εκτιμήσεις για το μέλλον. Στόχος είναι να επεκτείνει τα υπάρχοντα τμήματά της και να κινηθεί σε διάφορους νέους τομείς, όπως τα βιντεοπαιχνίδια, τα ποτά και η ευεξία, σύμφωνα με το Bloomberg.
Ακολουθεί γράφημα με τις κύριες πηγές εσόδων του MrBeast (2021-2025):

Πέρυσι, η Beast Industries αποτιμήθηκε περίπου στα 5 δισεκατομμύρια δολάρια, από περίπου 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια λίγους μήνες νωρίτερα, σύμφωνα με ανθρώπους που γνωρίζουν λεπτομέρειες – μια μεγάλη εξέλιξη για μια εταιρεία που έχει σημειώσει ζημιές τρία συνεχόμενα χρόνια. Μιλώντας στο podcast «The Colin & Samir Show» τον Ιανουάριο, ο MrBeast σημείωσε ότι η κλιμάκωση μιας επιχείρησης «είναι πολύ, πολύ δύσκολη».
Αλλά η Beast Industries έχει ένα ασυνήθιστο πλεονέκτημα – είναι δομημένη γύρω από το όνομα ενός από τους πιο διάσημους ανθρώπους στον κόσμο. Ο MrBeast κατατάσσεται επίσης ως το δεύτερο πρόσωπο με τους περισσότερους followers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πίσω μόνο από τον αστέρα του ποδοσφαίρου Κριστιάνο Ρονάλντο. Για ορισμένους επενδυτές, η δύναμη του MrBeast ως διασημότητα, είναι πιθανό να κάνει την επιχείρηση πιο ελκυστική από τη μέση νεοφυή επιχείρηση. Μεταξύ των εταιρειών που έχουν ιδρυθεί από διασημότητες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η Beast Industries κατατάσσεται ήδη ως μία από τις πιο πολύτιμες, στο ίδιο επίπεδο με την Rare Beauty της Σελένα Γκόμεζ και την Skims της Κιμ Καρντάσιαν.
Στη Βόρεια Καρολίνα, από όπου κατάγεται, ο MrBeast έχει δημιουργήσει μια επιχείρηση με εκατοντάδες υπαλλήλους, 200 από τους οποίους ασχολούνται με την παραγωγή. Η διαδικασία δημιουργίας των βίντεό του δεν είναι φθηνή. Επειδή κάθε ένα από αυτά συνήθως περιλαμβάνει μια μοναδική πρόκληση, το συνεργείο του MrBeast ταξιδεύει συνεχώς σε μακρινές τοποθεσίες και στήνει περίπλοκα νέα σκηνικά. Το μέσο βίντεο για το βασικό κανάλι του MrBeast κοστίζει τώρα μεταξύ 3 και 4 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν τα οικονομικά της εταιρείας.

Για να πάει την επιχείρησή του στον τομέα της διασκέδασης στο επόμενο επίπεδο, ο MrBeast ήθελε να δημιουργήσει τη δική του τηλεοπτική εκπομπή. Τελικά, η Amazon πλήρωσε στον MrBeast περίπου 100 εκατομμύρια δολάρια για την παραγωγή της πρώτης σεζόν του «Beast Games», μια από τις πιο ακριβές συμφωνίες στην ιστορία της ριάλιτι τηλεόρασης.
Ακόμα κι έτσι όμως, η Beast Industries κατέληξε να έχει ζημίες από την πρώτη σεζόν, αφού ξόδεψε πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια για αυτή. Κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, ο MrBeast αποφάσισε επί τόπου να διπλασιάσει το χρηματικό έπαθλο για τους διαγωνιζόμενους. «Έχασα δεκάδες εκατομμύρια δολάρια στο Beast Games», δήλωσε αργότερα ο MrBeast στο podcast «Diary of a CEO», σημειώνοντας ότι ήθελε απλώς να κάνει το σόου όσο το δυνατόν πιο ενδιαφέρον.
Λίγους μήνες πριν το ντεμπούτο του Beast Games, η ανταγωνίστρια YouTuber Ροζάνα Πανσίνο, δημοσίευσε μια σειρά από βίντεο σχετικά με τις κακές συνθήκες στο πλατό του, γεγονός που οδήγησε σε μήνες κακής φήμης – που ενδεχομένως μείωσε τη ζήτηση από πιθανούς χορηγούς.
Η εκπομπή έκανε το ντεμπούτο της τον Δεκέμβριο του 2024, μια περίοδο προσεκτικά επιλεγμένη, ώστε το ριάλιτι σόου να ανταγωνιστεί τη δεύτερη σεζόν του Squid Game του Netflix. Η Amazon δήλωσε έκτοτε ότι το Beast Games είναι το πιο επιτυχημένο ριάλιτι πρόγραμμα που είχε ποτέ και συμφώνησε να κάνει άλλες δύο σεζόν. Οι προϋπολογισμοί δεν έχουν ακόμη συμφωνηθεί. «Ελπίζω να δω θετικά αποτελέσματα με τη δεύτερη και την τρίτη σεζόν», δήλωσε ο MrBeast στο «The Colin & Samir Show».
Πέρυσι, ο MrBeast προσέλαβε τον επενδυτή επιχειρηματικών κεφαλαίων Τζέφρι Χάουσενμπολντ για να αναλάβει καθήκοντα προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Beast Industries. Από τότε, ο Χάουσενμπολντ έχει εντάξει στην εκτελεστική ομάδα έναν οικονομικό διευθυντή, έναν διευθυντή προϊόντων και έναν γενικό σύμβουλο, ενώ παράλληλα δημιούργησε ομάδες για τις συνεργασίες με εμπορικά σήματα και τη στρατηγική, με απώτερο σκοπό να εξομαλύνει κάποιες από τις σπατάλες δαπανών και να επεκταθεί σε νέους τομείς.
Παρόλα αυτά, είναι σαφές ότι η ψυχαγωγική πτέρυγα της εταιρείας αποτελεί όλο και περισσότερο ένα μέσο πώλησης άλλων προϊόντων. «Έχουμε μια μοναδική πλατφόρμα από την άποψη της απήχησης και των υποστηρικτών μας», δήλωσε ο Χάουσενμπολντ. «Έχουμε την ευκαιρία να ξεκινήσουμε πολλαπλές επιχειρήσεις με βάση αυτό το κέντρο εμβέλειας και διανομής».
Ακολουθεί γράφημα με την οικονομική πορεία της εταιρίας Beast Industries (2021-2025):

Πολλοί άλλοι μεγάλοι αστέρες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης επιχειρούν μια παρόμοια μετάβαση. Ο οικοδεσπότης του podcast, Άλεξ Κούπερ, παρουσίασε μια σειρά ποτών με το όνομα «Unwell». Η Έμμα Τσάμπερλεϊν, αστέρι του YouTube που έγινε οικοδέσποινα podcast, έχει δημιουργήσει μια επιχείρηση καφέ. Και ο Λόγκαν Πολ, ένας πρώιμος YouTuber, έχει συνιδρύσει το Prime, ένα ενεργειακό ποτό, και είναι συνεργάτης του MrBeast στο Lunchly.
Επιδιώκοντας την διαφοροποίηση, ο MrBeast ίδρυσε την «Feastables» το 2021 με τη βοήθεια του Τζιμ Μάρεϊ, του πρώην προέδρου της εταιρείας πρωτεϊνούχων ράβδων «RXbar». Παρουσίασαν τις σοκολάτες δίνοντας δώρα και προσκαλώντας μερικούς από τους νικητές προηγούμενων προκλήσεων να διαγωνιστούν για ένα χρηματικό έπαθλο 500.000 δολαρίων σε ένα βίντεο του MrBeast.
Στην αρχή, η Beast Industries έκανε κάποια λάθη, συμπεριλαμβανομένου ενός ατυχήματος στη συσκευασία, αλλά οι πελάτες έμειναν αφοσιωμένοι. Περισσότεροι από 100 άνθρωποι εργάζονται πλέον για τα Feastables και οι σοκολάτες, οι οποίες αρχικά ήταν διαθέσιμες μόνο στο Walmart, έχουν έκτοτε επεκταθεί στην Ευρώπη, την Αφρική και την Ασία.
Η Beast Industries προβλέπει ότι η Feastables θα τριπλασιάσει το μέγεθός της μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Παράλληλα, η εταιρεία προβλέπει ότι μέχρι το 2026 τα έσοδα από τα μέσα ενημέρωσης θα αντιπροσωπεύουν μόνο το ένα πέμπτο των συνολικών πωλήσεών της.
