Αξιοποιώντας την τεράστια ρευστότητα που τους εξασφάλισαν οι καλές ναυλαγορές, οι Έλληνες εφοπλιστές παραμέρισαν τους ενδοιασμούς τους όσον αφορά ποιους τύπους πλοίων και με ποιες μηχανές θα ναυπηγήσουν λόγω της αβεβαιότητας υπάρχει για τα εναλλακτικά καύσιμα και πλημμύρισαν με παραγγελίες τις γιάρδες κυρίως της ανατολής.
Σύμφωνα με στοιχεία ναυλομεσιτικών οίκων μέσα σε έναν χρόνο και πιο συγκεκριμένα από τον Μάιο του 2023 έως τον Μάιο του 2024 έχουν τοποθετήσει 191 παραγγελίες για ναυπήγηση πλοίων εκ των οποίων 64 είναι φορτηγά μεταφοράς χύδην φορτίου , 92 δεξαμενόπλοια και 28 μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και υγραερίου.
Δεύτερη και καταϊδρωμένη έρχεται η Ιαπωνία με 125 παραγγελίες και στην τρίτη θέση βρίσκουμε τους Κινέζους με 122 πλοία.
Όμως η ελληνική ναυτιλία πρωταγωνιστεί και στις αγορές μεταχειρισμένων – second hand πλοίων. Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες έχουν αγοράσει 266 πλοία εκ των οποίων 183 είναι φορτηγά (ποσοστό 68,6%) και 56 δεξαμενόπλοια δύο κατηγορίες στις οποίες εστιάζουν οι Έλληνες διαχρονικά.
Ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί 5.500 πλοία και αντιπροσωπεύει το 20,2% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας.
Ελέγχουν το 23% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και το 13% των πλοίων μεταφοράς υγραερίου (LPG). Στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατέχουν το 8,5%.
Επίσης ελέγχουν το 60% του εμπορικού στόλου της ΕΕ. Στο ευρωπαϊκό πλαίσιο ελέγχουν το 82% στα LNG , το 80% στα φορτηγά και το 75% στα δεξαμενόπλοια. Αριθμοί που καταδεικνύουν ότι η ενεργειακή και επισιτιστική ασφάλεια της Ευρώπης εξαρτάται από τους Έλληνες.