flamis.gr
Ενημερωτικό Portal, Πάτρα, Αχαΐα

Νέα κρίση ηγεσίας αντιμετωπίζει η Ferrari

Ούτε τρία χρόνια δεν έχουν περάσει αφότου είχε αναλάβει τα ηνία της διάσημης εταιρείας κατασκευής πολυτελών οχημάτων Ferrari, ο Λούις Καμιλέρι και παραιτήθηκε απροσδόκητα για λόγους υγείας, περιπλέκοντας τη διαδικασία μετάβασής της στην ηλεκτροκίνηση. Μετά τον θάνατο του θρυλικού Σέρτζιο Μαρκιόνε, ο κ. Καμιλέρι είχε τοποθετηθεί στο πηδάλιο της Ferrari από τον Τζον Ελκαν, τον πρόεδρο της εταιρείας και μέλος της οικογένειας Ανιέλι, που διατηρεί μεταξύ άλλων τα εμπορικά σήματα των Fiat, Lancia κ.λπ. Εως το 2016 η Ferrari ανήκε στον όμιλο της Fiat. Αλλά εκείνη τη χρονιά ο Σέρτζιο Μαρκιόνε, πατέρας της Fiat Chrysler, όπως τη γνωρίζουμε σήμερα, την αυτονόμησε, χωρίς να παύσει, όμως, να ελέγχεται από τους Ανιέλι. Τα καθήκοντα του παραιτηθέντος Λούις Καμιλέρι θα αναλάβει προσωρινά ο Τζον Ελκαν. Ο  Λούις Καμιλέρι προσεβλήθη από κορωνοϊό και χρήζει κατ’ οίκον νοσηλείας, αν και εκπρόσωπος της Ferrari επισημαίνει πως και άλλοι παράγοντες συνέτειναν στην απόφαση να απομακρυνθεί. Συν τοις άλλοις, ο κ. Καμιλέρι αποχώρησε και από τη θέση του ως προέδρου της καπνοβιομηχανίας Ρhilip Morris International.

Αξίζει να αναφερθεί πως η Ferrari, όπως και ο κλάδος του αυτοκινήτου σε διεθνή κλίμακα, διάγει δύσκολη περίοδο. Η πανδημία έχει μειώσει τη ζήτηση και συνεπώς και τις πωλήσεις αυτοκινήτων, ενόσω ο τομέας σταδιακά απομακρύνεται από τους κινητήρες εσωτερικής καύσεως, ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων υψηλής ισχύος της Ferrari. Χθες, κατά τις πρωινές συναλλαγές στο χρηματιστήριο του Μιλάνου η τιμή της μετοχής της Ferrari είχε μία πτώση της τάξεως του 0,5%, πράγμα που φέρει τη συνολική της χρηματιστηριακή αξία στα σχεδόν 34 δισ. ευρώ. Από τις αρχές της χρονιάς η τιμή της μετοχής της έχει αποκομίσει κέρδη κατά ένα πέμπτο σχεδόν της αξίας της, κι αυτό σημαίνει πως έχει την καλύτερη επίδοση στον πανευρωπαϊκό δείκτη του κλάδου αυτοκινήτων και ανταλλακτικών Stoxx 600.

Κατά τον αναλυτή της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Citigroup, Ανγκους Τουίντι, «όποιος αναλάβει νέος διευθύνων σύμβουλος θα βρεθεί ενώπιον σοβαρών προβλημάτων, όπως το εάν μπορεί να επιτύχει η Ferrari τους στόχους κερδοφορίας του 2022, να αναπτύξει νέα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου του PuroSangue SUV για υπαίθριες δραστηριότητες και να μετασχηματίσει τα αυτοκίνητά της σε άλλα με μηδενικές εκπομπές ρύπων». Κατά τη διάρκεια της θητείας του ο Λούις Καμιλέρι επόπτευσε τη διαδικασία μετατροπής της εταιρείας σε μία ολοκληρωμένη κατασκευάστρια οχημάτων πολυτελείας. Το παρελθόν έτος η Ferrari παρουσίασε στη διεθνή αγορά πέντε νέα μοντέλα, συμβάλλοντας στη διόγκωση των πωλήσεών της. Πρώτη φορά πούλησε περισσότερα από 10.000 αμάξια το 2019.

Η Exxor, ο όμιλος επενδύσεων της οικογένειας Ανιέλι, που είχε ιδρύσει τη Fiat στα τέλη του 19ου αιώνα, ελέγχει το 36% της Ferrari ως προς τα δικαιώματα ψήφου, ενώ ως άμεσο ποσοστό κρατεί το 20%. Επιπλέον, ο Τζον Ελκαν, ο νεότερος απόγονος των Ανιέλι, αναμένεται να τοποθετηθεί στην προεδρία του ομίλου της Stellantis, η οποία συνιστά τον συνδυασμό  της ιταλοαμερικανικής Fiat Chrysler Automobiles και της γαλλικής Peugeot PSA.  Μία μελλοντική ερώτηση για τον διάδοχο του Λούις Καμιλέρι είναι το πώς θα ανταποκριθεί η Ferrari στους αυστηρότερους κανονισμούς  ρύπων της Ε.Ε. Αναμένεται το 60% των μοντέλων της να έχει υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης έως το 2022, ενώ ο Λούις Καμιλέρι είχε εκφράσει αμφιβολίες εάν θα μεταβεί πλήρως η Ferrari στην ηλεκτροκίνηση. Τέλος, είχε ασκήσει κριτική στους προαναφερθέντες κανονισμούς. «Μια V-12 Ferrari που διανύει μόνο 3.000 χιλιόμετρα τον χρόνο, πιθανώς έχει λιγότερες εκπομπές από ένα πολύ μικρό αυτοκίνητο, που τρέχει καθημερινά», είχε επισημάνει ο παραιτηθείς επικεφαλής της Ferrari.

Comments are closed.