Νίκος Βαρδινογιάννης (AVE): Γιατί ποντάρει στα Bazaar για την αναγέννηση των Carrefour

    Ημερομηνία:

    Μια νέα δυναμική φαίνεται να αναπτύσσεται στο πεδίο του οργανωμένου λιανεμπορίου, με τον όμιλο AVE, συμφερόντων Νίκου και Γιάννη Βαρδινογιάννη -παιδιών του Θόδωρου- να επιχειρεί την πρώτη του μεγάλη κίνηση με στόχο να αποκτήσει ισχυρές βάσεις για τα αναπτυξιακά πλάνα του. Η θυγατρική Retail & More, οποία έχει αναλάβει την ανάπτυξη του brand Carrefour στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια – ήρθε χθες σε προκαταρκτική συμφωνία για την απόκτηση σε πρώτη φάση μειοψηφικού ποσοστού στη γνωστή ελληνική αλυσίδα Bazaar του Γιώργου Βερούκα.

    Η συμφωνία, που προβλέπει την εξαγορά του 40% της Bazaar, προς το παρόν έχει τη μορφή ενός «μνημονίου συνεργασίας». Πριν οριστικοποιηθεί, θα προηγηθούν διεξοδικοί νομικοί, φορολογικοί και οικονομικοί έλεγχοι (due diligence), κάτι που θα απαιτήσει αρκετούς μήνες, με βάση τη χθεσινή ανακοίνωση του εισηγμένου στο ΧΑ Ομίλου AVE προς το επενδυτικό κοινό. Οι δύο πλευρές πάντως επιβεβαιώνουν τη διάθεση συνεργασίας, χωρίς όμως να έχουν καταλήξει στο τελικό τίμημα ή στις πλήρεις λεπτομέρειες της δομής της συναλλαγής.

    Νίκος Βαρδινογιάννης (AVE): Γιατί ποντάρει στα Bazaar για την αναγέννηση των Carrefour

    Η επιλογή της Bazaar ως πρώτη σημαντική επένδυση δεν είναι τυχαία. Πρόκειται για μια εταιρεία που διαθέτει δίκτυο άνω των 160 καταστημάτων – εταιρικών και franchise – κατανεμημένων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, την νησιωτική και ηπειρωτική Ελλάδα. Τα περισσότερα καταστήματα έχουν μέγεθος μικρής ή μεσαίας επιφάνειας, με παρουσία τόσο σε αστικά όσο και σε τουριστικά σημεία, ενώ το μοντέλο ανάπτυξης περιλαμβάνει εταιρικά σημεία αλλά και franchise. Επίσης, η εταιρεία έχει σημαντική δραστηριότητα στον χώρο της χονδρικής και του Horeca, εξυπηρετώντας επιχειρήσεις εστίασης και τουρισμού, γεγονός που προσθέτει αξία για έναν δυνητικό στρατηγικό επενδυτή.

    Από πλευράς οικονομικών μεγεθών, η Bazaar είναι μια οικονομικά υγιής επιχείρηση: καταγράφει ετήσιο κύκλο εργασιών περίπου 250 εκατομμύρια ευρώ, με λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) κοντά στα 8 εκατομμύρια. Διατηρεί επίσης ισχυρή ταμειακή θέση και το σημαντικότερο – λειτουργεί χωρίς τραπεζικό δανεισμό. Η ανθεκτικότητά της, σε συνδυασμό με την αυτονομία της, την καθιστά ιδανικό εταίρο για μια επιχείρηση που θέλει να αναπτυχθεί γρήγορα αλλά με στρατηγική βάση.

    Για την AVE και τον Νίκο Βαρδινογιάννη, η είσοδος στην Bazaar μπορεί να λειτουργήσει ως καταλύτης για την ενίσχυση της Carrefour στην ελληνική αγορά. Η παρουσία της Carrefour – μετά την αποχώρησή της από την Ελλάδα το 2012 – επανακάμπτει σταδιακά μέσω της Retail & More, με τη λειτουργία καταστημάτων Carrefour Express και Carrefour Market και συνεργασιών χονδρικής. Ωστόσο, η συνεργασία με μια υφιστάμενη, καλά εδραιωμένη αλυσίδα όπως η Bazaar θα μπορούσε να προσδώσει άμεσα κρίσιμη μάζα δικτύου, υποδομών και τεχνογνωσίας.

    Νίκος Βαρδινογιάννης (AVE): Γιατί ποντάρει στα Bazaar για την αναγέννηση των Carrefour

    Η Bazaar έχει πίσω της μια σταθερή πορεία σχεδόν τριών δεκαετιών. Ιδρύθηκε το 1994 από τα αδέρφια Δήμο και Γιώργο Βερούκα και εξελίχθηκε από μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση σε έναν υπολογίσιμο παίκτη της αγοράς, με σημαντική γεωγραφική κάλυψη, ευελιξία στις εμπορικές επιλογές και διείσδυση σε νέες υπηρεσίες, όπως το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα. Η ανάπτυξή της έγινε χωρίς εξάρτηση από τραπεζικό δανεισμό – κάτι που σπάνια συναντά κανείς στον κλάδο.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Seatrack στις παραλίες του Δήμου Αιγιάλειας – ΦΩΤΟ

    Ο Δήμος Αιγιαλείας μετά από τις παραλίες Άκολης...

    Σοφία Χατζηπαντελή: Οι αποκαλυπτικές πόζες της στο Instagram

    Αποκαλυπτικές φωτογραφίες της από τη θάλασσα μοιράστηκε η Σοφία Χατζηπαντελή με...

    Πώς στήθηκε η μεγάλη κομπίνα με τους Άραβες επενδυτές

    Με φόντο την εκθαμβωτική λάμψη των ουρανοξυστών του Ντουμπάι και με...