Ελκύεται περισσότερο από το παρασκήνιο και όχι από τα φώτα, ενώ προτιμά να μιλάει μέσω της δουλειάς του. Εκφράζει τις καλλιτεχνικές του ευαισθησίες στηριζόμενος σε ένα ηθικό αξιακό σύστημα με το οποίο πορεύεται όλα τα χρόνια που δημιουργεί.
Το Sadhu Hair, που βρίσκεται σε αυτό το ομολογουμένως μαγικό σημείο της Καστέλας, είναι ένα κομμωτήριο που με τα χρόνια εξελίχθηκε σε ένα σημείο αναφοράς απ᾽όπου πηγάζουν ιδέες που προβάλλονται σε prestigious shows στο εξωτερικό.
Γυρνώντας το χρόνο πίσω, ποιες ήταν οι ουσιαστικές κινήσεις-κλειδιά που έκανες και σε ξεχώρισαν τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εγχώριο σκηνικό της κομμωτικής;
Σ. Κ.: Από τότε που ξεκινήσαμε, 22 χρόνια πριν, θέσαμε εξαρχής ένα ζητούμενο το οποίο έγινε και στόχος μας για το μέλλον, τα μαλλιά που δημιουργούμε να ταυτίζονται με τη μόδα, όπως αυτά που βλέπαμε στις πασαρέλες και στα μοντέλα. Με αφετηρία τη μόδα εξελιχθήκαμε και αυτό ήταν το στοιχείο που μας διαφοροποίησε από τα υπόλοιπα κομμωτήρια που ήταν πιο ‘στατικά’. Πάντα ακολουθούσαμε τη μόδα και δεν συμβαδίζαμε με τα κλασικά στερεότυπα της εποχής. Τι σημαίνει αυτό; Εκείνη την εποχή υπήρχαν οι κομμωτές που ασχολούνταν αποκλειστικά με τη μόδα και υπήρχαν τα κλασικά κομμωτήρια. Είτε αφορούσε το χρώμα, είτε το κούρεμα, είτε τις τεχνικές που χρησιμοποιούσαμε και χρησιμοποιούμε μας στοχεύαμε πάντα σε ένα φρέσκο αποτέλεσμα που ξεφεύγει από την κλασική κομμωτηριακή εικόνα.
Ταυτόχρονα, ως καλλιτεχνικός διευθυντής της Haute Coiffure Française στην Ελλάδα και ως Ambassador της Kérastase συμμετείχα σε όλα αυτά τα φανταστικά shows, που λειτούργησαν προσθετικά στην ταυτότητά μας, κάτι που διέκρινε η πιστή πελατεία μας, η οποία ανήκει σε αυτό το μοδάτο target group με το οποίο ταυτιζόμαστε αμφότεροι. Ο κόσμος που έρχεται σε εμάς ενδιαφέρεται γι᾽αυτή τη διαφοροποίηση που πρεσβεύουμε, θέλουν και οι ίδιοι να είναι κομμάτι της μόδας και είναι μία σχέση για την οποία είμαστε περήφανοι και που εξελίσσεται με τα χρόνια.
Ποιοι είναι οι πυλώνες στους οποίους στηρίζεται η φιλοσοφία του κομμωτηρίου;
Σ. Κ.: Αφενός είναι η ομάδα και αφετέρου η φροντίδα των μαλλιών. Αυτά τα στοιχεία αποτελούν το DNA του κομμωτηρίου. Η ομάδα και η εξέλιξή της είναι για μένα ζωτικής σημασίας για να μπορούμε να δημιουργούμε. Μέσω της συνεχής εκπαίδευσης και ενημέρωσης, μέσω εξειδικευμένων σεμιναρίων, ο στόχος είναι η καλλιέργεια των συνοδοιπόρων μου, τόσο τεχνικά όσο και αισθητικά ούτως ώστε η εικόνα που βγαίνει προς τα έξω να ανταποκρίνεται στα υψηλά στάνταρ του κομμωτηρίου.
Η φροντίδα, είναι άλλο ένα κομμάτι του DNA του κομμωτηρίου. Η φιλοσοφία μας είναι απλή και ουσιαστική: “ωραία μαλλιά είναι τα υγιή μαλλιά”. Αυτό είναι το μότο μας και χρησιμοποιούμε μόνο ό,τι καλύτερο υπάρχει στην αγορά και ό,τι πιο καινοτόμο. Ως εκ τούτου συνεργαζόμαστε με εταιρείες των οποίων τα προϊόντα έχουμε τεστάρει ώστε να μας δίνουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα όσον αφορά την περιποίηση των μαλλιών. Η συνεργασία με premium brands είναι εξέχουσας σημασίας, των οποίων τα στάνταρ πρέπει να είναι υψηλά όσον αφορά την ποιότητα των προϊόντων τους. Στηριζόμαστε πολύ στην καινοτομία αυτών των προϊόντων και είμαστε από τους πρώτους που προσφέραμε εξειδικευμένες υπηρεσίες, όπως λόγου χάρη την διάγνωση της τρίχας με μικροκάμερες. Σε γενικές γραμμές δεν αφήνουμε τίποτα στην τύχη και πάντα τεστάρουμε οτιδήποτε πριν μπει στο μαγαζί, το οποίο πρέπει να πληροί τις προϋποθέσεις που θέτουμε, να είναι δηλαδή φιλικά ως προς τους καταναλωτές όσο και ως προς το περιβάλλον.
Σ. Κ.: Σωστά, όχι μόνο όσον αφορά την ανακύκλωση, κάτι που θεωρώ αυτονόητο, αλλά επιπλέον έχουν προστεθεί στο κομμωτήριο ειδικοί αισθητήρες που μετρούν, μέσω ενός σύγχρονου προγράμματος, το διοξείδιο του άνθρακα στο χώρο, στους λουτήρες έχουμε εγκαταστήσει συστήματα που εξοικονομούν έως 60% στην κατανάλωση του νερού και βεβαίως ενημερωνόμαστε συνεχώς και παρακολουθούμε τις εξελίξεις για τις ενέργειες εκείνες που μπορούμε να υιοθετήσουμε και να εντάξουμε στο μαγαζί.
Δύο φορές το χρόνο παρουσιάζεις με την ομάδα σου τις κολεξιόν για την Haute Coiffure Française στο Παρίσι. Η έμπνευση έρχεται από τη μόδα που τόσο πολύ αγαπάς ή από άλλες πηγές;
Σ. Κ.: Σε ό,τι αφορά τις κολεξιόν της Haute Coiffure Française η βάση τους στηρίζεται σε ένα πιο εμπορικό πλαίσιο, με την έννοια ότι τα μαλλιά που παρουσιάζονται είναι “φορέσιμα”. Εδώ η έμπνευση ποικίλει και μπορεί να προέρχεται από τη μόδα και τη στιγμή που διανύει ή το momentum της, τον κινηματογράφο, την τέχνη και τα κοινωνικά δρώμενα, μέχρι και μια προσωπική εμπειρία η οποία μπορεί να μην συμβαδίζει με τη ροή των πραγμάτων της στιγμής, αλλά στο τέλος συνυπάρχει αρμονικά με την αρχική ιδέα και την εκτέλεσή της.
Επιπλέον, κατά περιόδους, λόγω της εξειδίκευσης που έχω, μου ζητείται είτε από το Παρίσι είτε από την Ελλάδα να συμμετέχω σε πιο avant-garde shows σε συνεργασία με την L’Oréal Professionnel, όπου τα πράγματα είναι πιο σύνθετα. Δηλαδή οι δημιουργίες δεν στηρίζονται στην εμπορικότητα και έχουν ένα πιο θεατρικό στοιχείο, χρησιμοποιούνται λόγου χάρη ειδικές κατασκευές, συνεργαζόμαστε με διάφορους καλλιτέχνες, με σκηνογράφους κ.λπ. Η αφετηρία του κάθε show μπορεί να είναι πιο ελεύθερη, όπως για παράδειγμα τα δύο τελευταία shows που έκανα και είχαν θέματα όπως η αρχιτεκτονική και το νερό και η θάλασσα, ωστόσο έχουν μεγάλη δυσκολία στο στήσιμο και απαιτείται πολλή δουλειά για την διεκπαιρέωσή τους. Παρόλα αυτά έχω εκπαιδευτεί, έχω την εμπειρία, μου αρέσουν πολύ και μέσω αυτών μου δίνεται η ευκαιρία να εκφραστώ σε ένα διαφορετικό πλαίσιο που με προκαλεί και κρατάει τη σπίθα της δημιουργικής έκφρασης ζωντανή.