flamis.gr

Ο επόμενος ανταγωνιστής της Volkswagen είναι η… Apple

Αν πρέπει κάποιον να φοβάται ο γερμανικός κολοσσός της Volkswagen αυτός δεν είναι η βασική της ανταγωνίστρια εξ Ιαπωνίας, η διάσημη Τoyota, αλλά ένας άλλος κολοσσός, ο οποίος δραστηριοποιείται όχι στα αυτοκίνητα, αλλά στην υψηλή τεχνολογία. Πρόκειται για την Apple, η οποία έκανε πολύ πρόσφατα γνωστό πως ενδιαφέρεται να εισέλθει στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και ανάλογων μπαταριών έως το 2024. Κατά τον Χέρμπερτ Ντίες, διευθύνοντα σύμβουλο  της Volkswagen, οι τεχνολογικοί γίγαντες, οι οποίοι διαθέτουν άφθονο ρευστό, συνιστούν πολύ σοβαρότερη πρόκληση από τους παραδοσιακούς ανταγωνιστές, όπως αναφέρει το Bloomberg. «Εκτιμούμε πως οι νέοι  μας αντίπαλοι θα επιταχύνουν αδιαμφισβήτητα τις αλλαγές στον κλάδο μας, κομίζοντας νέες δεξιότητες», όπως ανέφερε σε ανάρτησή του στο επαγγελματικό δίκτυο LinkedΙn, ο 62χρονος Ντίες, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το ότι η Apple κατασκευάζει όχημα αυτόνομης οδήγησης.

Το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας έδωσε προσφάτως «ψήφο εμπιστοσύνης» στον Χέρμπερτ Ντίες, ώστε να έχει πλέον την ελευθερία κινήσεων να μετασχηματίσει τη Volkswagen σε έναν πιο ευέλικτο οργανισμό, ενώ το 2021 θα είναι η χρονιά κατά την οποία θα δοκιμαστεί το στοίχημά της στην ηλεκτροκίνηση με νέα μοντέλα, όπως το ID4, που θα χρησιμοποιείται για ποικίλες δραστηριότητες, καθώς και μία πιο ευρύχωρη εκδοχή της Porsche Taycan. «Eίναι κάτι το οποίο είχα προείπει: η επιχείρηση με την υψηλότερη χρηματιστηριακή αξία στον κόσμο θα είναι και πάλι μία, που ασχολείται με τη μετακίνηση», παρατηρεί ο κ. Ντίες. «Ισως είναι ηTesla, η Apple ή η Volkswagen».

Για την ιστορία είναι ενδιαφέρον να αναφερθεί στο σημείο αυτό ότι στις «πιο μαύρες εποχές» της Tesla, όπως αναφέρει ο δημιουργός της Ελον Μασκ, όταν δεν είχε τη δυνατότητα να αυξήσει τον όγκο παραγωγής του Model 3, είχε προσεγγίσει τον Τιμ Κουκ, επικεφαλής της Apple. Στο μυαλό του είχε να του πουλήσει την Tesla στο ένα δέκατο της σημερινής της αξίας, αλλά ο Κουκ δεν δέχθηκε να τον συναντήσει. Τώρα έρχεται η Apple και αποκαλύπτει ότι θέλει το 2024 να έχει κατασκευάσει ένα επιβατικό όχημα, βασισμένο σε καινοτομική τεχνολογία μπαταριών, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ειδησεογραφικού πρακτορείου Ρόιτερς. Κομβική θέση στη νέα στρατηγική της Apple είναι ο σχεδιασμός νέων μπαταριών, ο οποίος θα μειώσει δραστικά το κόστος τους και θα ενισχύσει την αυτονομία του οχήματος. Το εν λόγω πρόγραμμα με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Τιτάνας» προχωρούσε ανομοιογενώς από το 2014 και κάποια στιγμή η εταιρεία αναδιπλώθηκε για να επικεντρωθεί στη δημιουργία λογισμικού.

Πάντως, η κατασκευή ενός αυτοκινήτου αποτελεί πρόβλημα ακόμα και για την Apple, μία εταιρεία με γεμάτα ταμεία, που όμως δεν έχει ακόμα φτιάξει κάτι αντίστοιχο. Γνώστες του θέματος μιλούν για 100.000 οχήματα τον χρόνο, εάν πρόκειται για ένα σχέδιο βιώσιμο, υπενθυμίζοντας, παράλληλα, ότι ο Ελον Μασκ χρειάστηκε 17 χρόνια για να εμφανίσει η Tesla κέρδη. Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι η Apple θα συνεργαστεί με τρίτους για εξαρτήματα, όπως αισθητήρες, που δίδουν στο όχημα τρισδιάστατη εικόνα του δρόμου. Τέλος, όσον αφορά το σύστημα μπαταριών, ο αμερικανικός όμιλος θα χρησιμοποιήσει στον σχεδιασμό μία και μοναδική κυψέλη, ώστε να απελευθερώσει χώρο και να μειώσει τους θαλαμίσκους, που μέχρι τώρα προβλέπονταν στην κατασκευή τους.

Comments are closed.