Στο Δημοτικό Συμβούλιο των Καλαβρύτων έρχεται εσπευσμένα το θέμα που άνοιξε με την μετακίνηση του λαβάρου της Μονής Αγίας Λαύρα, για πρώτη φορά φέτος -με αφορμή μάλιστα τα 200 χρόνια από την έναρξη της Επανάστασης- από την κεφαλή της στρατιωτικής παρέλασης της 25ης Μαρτίου στην Αθήνα.
Πέρα από το συμβολισμό, με την αλλαγή του τελετουργικού (σ.σ. το λάβαρο, η εικόνα της Κοιμήσεως της Θεοτόκου της Μονής, χρησιμοποιήθηκε ως σημαία των επαναστατών) το ιστορικό σύμβολο βρέθηκε στην ίδια γραμμή με τα επαναστατικά σύμβολα άλλων πόλεων όπως η Καλαμάτα και η Μάνη που διεκδικούν τα πρωτεία του Αγώνα του ’21.
«Επιλέξαμε την 16η Μαρτίου του 1821, την αγρυπνία στην Μονή -παραμονή της εορτής του Αγίου Αλεξίου και της απελευθέρωσης των Καλαβρύτων- ως ημέρα κατά την οποία δόθηκε ο όρκος και ξεκίνησε ο αγώνας, αφήνοντας περιθώρια να αμφισβητηθεί η 25η Μαρτίου. Οι μνήμες με τα τεχνάσματα όσων επιχειρούν να παρακάμψουν την 25η Μαρτίου, το προεδρικό διάταγμα του τ. Προέδρου της Δημοκρατίας και η αλλοίωση της ιστορικής αλήθειας που επιχειρήθηκε παλαιότερα με την αλλαγή των σχολικών βιβλίων, είναι νωπές. Ο Δήμος πρέπει να κινηθεί άμεσα και να απαντήσουμε σθεναρά και δυναμικά σε όσους διεκδικούν για λογαριασμό τους την ιστορική αλλοίωση των γεγονότων» αναφέρει ο δημοτικός σύμβουλος Γιώργος Τσενές ο οποίος αναμένεται να φέρει το θέμα προς συζήτηση, παρεμβαίνοντας σήμερα προς τον Δήμαρχο κ.Παπαδόπουλο και τον πρόεδρο του Δημ. Συμβουλίου κ. Νασιώτη.
Η πρωτοβουλία Τσενέ έρχεται σε συνέχεια προχθεσινής παρέμβασης του Καλαβρυτινού πρώην υπουργού Ανδρέα Φούρα που έκανε λόγο για κίνηση ασέβειας, εκ μέρους του ΓΕΕΘΑ και του επικεφαλής της στρατιωτικής παρέλασης, τόσο προς τα Καλάβρυτα και την Μονή Αγ. Λαύρας όσο και προς την εκκλησία καθώς η έναρξη του Αγώνα του ’21 καθιερώθηκε να τιμάται κατά την ημέρα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, Προμάχου του έθνους.
Το Δημοτικό Συμβούλιο και η Δημοτική αρχή αναμένεται να αναζητήσουν ερείσματα μεταξύ των τοπικών βουλευτών προκειμένου να υπάρξει δέσμευση ότι το λάβαρο της Μονής θα επιστρέψει στην… θέση του στην ιστορία και το τελετουργικό.