Η κρουαζιέρα είναι μια μορφή τουρισμού που με τα χρόνια έχει αποκτήσει φανατικούς φίλους και συντηρεί εκατοντάδες τέτοια ταξίδια σε προορισμούς ανά τον κόσμο για πολλές ημέρες και με ολοένα πιο πολυτελή πλοία. Η ιδέα τού να ζεις και να κινείσαι για καιρό σ’ ένα μεγάλο πλοίο και να επισκέπτεσαι διαφορετικά μέρη του πλανήτη είναι ούτως ή άλλως συναρπαστική, γι’ αυτό και πολλές εταιρείες έχουν βάλει στα τουριστικά πακέτα που προσφέρουν κρουαζιέρες που διαρκούν ακόμα και πολλούς μήνες.
Ο γύρος του κόσμου με κρουαζιερόπλοιο
Ποια είναι η μεγαλύτερη απ’ αυτές; Μια κρουαζιέρα που διαρκεί όχι 80 ημέρες, όπως το μυθιστορηματικό ταξίδι του Φιλέα Φογκ που το φαντάστηκε ο Ιούλιος Βερν, αλλά, το τριπλάσιο και κάτι παραπάνω: Ακριβώς 274 ημέρες, 9 ημερολογιακούς μήνες, με έναρξη την 10η Δεκεμβρίου και άφιξη στις 10 Σεπτεμβρίου στο ίδιο μέρος, δηλαδή στο Μαϊάμι της Φλόριντα. Δεν είναι θεωρητικό όλο αυτό, αλλά απολύτως αληθινό και το προσφέρει η Royal Caribbean. Μέσα σ’ αυτό το διάστημα ο επισκέπτης έχει προλάβει να επισκεφθεί πάνω από 60 διαφορετικές χώρες και να περιηγηθεί στο μεγαλύτερο μέρος των τουριστικών προορισμών του πλανήτη.
To ταξίδι δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς παρά μόνο με το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο, το τεράστιο Icon of the Seas (248.000 τόνοι) με συνολικό μήκος 364,75 μέτρα. Το πλήρωμά του είναι 2.350 άτομα και μπορεί να φιλοξενήσει από 5.500 μέχρι 7.500 επιβάτες. Είναι, ουσιαστικά, μια ολόκληρη πλωτή πολιτεία, με θέατρα, πάρκο με δέντρα, εντυπωσιακές νεροτσουλήθρες, εστιατόρια, μπαρ, καζίνο, πισίνες στα διάφορα καταστρώματα. Η κρουαζιέρα αυτή μπορεί να χωριστεί σε διαφορετικά τμήματα:
Καραϊβική
Από το Μαϊάμι το γιγαντιαίο κρουαζιερόπλοιο περιπλανιέται για σχεδόν δύο εβδομάδες στην πιο τουριστική θάλασσα της Γης. Με στάσεις στο μαγευτικό CocoCay στις Μπαχάμες, στο Κοζουμέλ του Μεξικού (για τις πυραμίδες Τσιτσέν Ιτζά των Μάγια), στα τουριστικά Οράνιεσταντ της Αρούμπα, Βίλεμσταντ του Κουρασάο και Κράλενταϊκ της Μπονέρ (και τα τρία νησιά ανήκουν στην Ολλανδία), το Μπρίτζταουν του Μπαρμπέιντος, το Σεντ Τζορτζ της Γρενάδα και μια στάση στο Νησί του Διαβόλου, την διαβόητη φυλακή καταδίκων στα ανοιχτά της Γαλλικής Γουιάνας.
Νότια Αμερική
Χριστούγεννα εν πλω προς τις ανατολικές ακτές της Νότιας Αμερικής και τη Φορταλέζα στο βορρά της Βραζιλίας. Ταξίδι προς το νότο και στάση στο Ρεσίφε πριν το Ρίο Ντε Τζανέιρο, παραμονή Πρωτοχρονιάς υπό τη σκιά του εμβληματικού αγάλματος του Χριστού Λυτρωτή και μπάνιο την Πρωτοχρονιά στη Κοπακαμπάνα. Πιο νότια το κρουαζιερόπλοιο πιάνει στο Μοντεβιδέο της Ουρουγουάης και απέναντι στο Μπουένος Άιρες της Αργεντινής, με ενδιάμεσο ταξίδι στους υπέροχους καταρράκτες Ιγκουαζού. Το κομμάτι ολοκληρώνεται με στάση στο Πουέρτο Μαδρίν, όπου εκτείνεται η αργεντίνικη Πάμπα και στο Πορτ Στάνλεϊ των νησιών Φώκλαντ.
Γη του Πυρός-Ανταρκτική
Στις 14 Ιανουαρίου το ταξίδι φτάνει στο Πορμό Γκερλάς της Ανταρκτικής και μία ημέρα αργότερα στον Κόλπο Ντάλχαν και το Νησί του Ελέφαντα. Στον γυρισμό προς το βορρά οι ταξιδιώτες βλέπουν το διαβόητο Ακρωτήριο Χορν με τις πάντα φουρτουνιασμένες θάλασσες και περνούν τον Πορθμό του Μαγγελάνου στη Γη του Πυρός, με στάση στην Ουσουάια της Αργεντινής και την Πούντα Αρένας της Χιλής.
Ανατολικές Ακτές Αμερικής
Από τις 21 Ιανουαρίου που το πλοίο φτάνει στα φιόρδ στο νότο της Χιλής ξεκινάει ένα ταξίδι προς το βορρά με στάση στα αξιοθέατα της Χιλής (Βαλπαραϊζο, Λα Σερένα, Αρίκα στην άκρη της ερήμου Ατακάμα), του Περού (Πίσκο και Λίμα, με ενδιάμεση εκδρομή στο Μάτσου Πίτσου) και την πόλη Μάντα του Εκουαδόρ. Συνέχεια με τα ανατολικά λιμάνια της Κεντρικής Αμερικής, το Πουνταρένας της Κόστα Ρίκα, το Σαν Χουάν ντελ Σουρ της Νικαράγουα, το Κάβο Σαν Λούκας και την Ενσενάδα στο Μεξικό και διήμερη παραμονή στο Λος Άντζελες.
Ειρηνικός
Μετά από πλου έξι ημερών άφιξη στις 17 Φεβρουαρίου στο Μάουι της Χαβάης και τις επόμενες δύο ημέρες επίσκεψη στο Καϊλούα-Κόνα και στην πρωτεύουσα Χονολουλού, στο νησί Οαχού. Μετά από άλλες πέντε ημέρες το πλοίο προσεγγίζει τη Γαλλική Πολυνησία με τις χρυσές ακτές (Μοορέα και Παπεέτε).
Νέα Ζηλανδία-Αυστραλία
Στις 4 Μαρτίου το πλοίο φτάνει στο Όκλαντ της Νέας Ζηλανδίας και συνεχίζει στο Μπέι οφ Άιλαντς, πριν βάλει πλώρη για τα δυτικά και φτάσει στις 8 Μαρτίου στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας. Συνεχίζει στις ανατολικές ακτές του νησιού-ηπείρου, Νιούκαστλ, Μπρίσμπεϊν, Έρλι Μπιτς, Κερνς με τους κοραλλιογενείς υφάλους.
Ανατολική Ασία
Το πλοίο έχει βάλει ρότα για βορειοδυτικά και φτάνει στο Λομπόκ της Ινδονησίας στις 19 Μαρτίου. Ακολουθούν ένα σωρό εξωτικοί προορισμοί, από το Μπαλί, τη Μανίλα και το Σούμπικ Μπέι των Φιλιππίνων πριν από μία διήμερη παραμονή στο εμβληματικό Χονγκ Κονγκ και μετά προς τα ανατολικά, στην Ταϊβάν και στα νησιά της Ιαπωνίας και τη Νότια Κορέα (Ισιγκάκι, Οκινάουα, Μπουσάν, νησί Τζετζού, Σεούλ). Το «κλου» αυτού του κοματιού είναι η διήμερη επίσκεψη στο Πεκίνο και το Μεγάλο Σινικό Τείχος πριν το πλοίο κατευθυνθεί και πάλι στην Ιαπωνία (Καγκοσίμα, Ναγκασάκι και διήμερο στο Τόκιο, βουνό Φουτζιγιάμα και Οσάκα).
Ινδοκίνα-Μαλαισία
Στις 21 Απριλίου το κρουαζιερόπλοιο προσεγγίζει το Να Τρανγκ του Βιετνάμ και μετά στα νότια το Χο Τσι Μινχ (πρώην Ανόι) πριν κατευθυνθεί νοτιοδυτικά προς τη Σιγκαπούρη και τα λιμάνια της Μαλαισίας (Κουάλα Λουμπούρ και Πενάνγκ). Τελευταίος σταθμός πριν την Ινδία το νησί-δάκρυ της Σρι Λάνκα (Χαμπαντότα και Κολόμπο).
Ινδία-Αραβία & Ινδικός Ωκεανός
Οι δύο μεγάλες χερσόνησοι με τους αρχαίους πολιτισμούς. Πρωτομαγιά με άφιξη στο Κοτσίν και επίσκεψη στο εμβληματικό Ταζ Μαχάλ και επισκέψεις, επίσης, στη Γκόα και στη Μουμπάι (πρώην Βομβάη) με διήμερη παραμονή. Μετά από δύο ημέρες ταξιδιού άφιξη στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (μία ημέρα στο Άμπου Ντάμπι και δύο στο Ντουμπάι).
Μια περιήγηση στον Ινδικό Ωκεανό που ξεκινά με την άφιξη στις 14 Μαϊου στο Μαέ στις Σεϊχέλλες και συνεχίζεται στο πανέμορφο νησί Λα Ντιγκ, στην Αντσιρανάνα της Μαδαγασκάρης και τα τουριστικά νησιά του Ινδικού Μαυρίκιο και Ρεϊνιόν.
Νότια-Δυτική Αφρική
Από τα λιμάνια της Νότιας Αφρικής (Πορτ Ελίζαμπεθ, Μόσελ Μπέι, διήμερο στο Κέιπ Τάουν) το πλοίο τραβάει βόρειοδυτικά προς τη Ναμίμπια (Λούντεριτζ και Βάλβις Μπέι), την Ανγκόλα (Λουάντα), τη Γκάνα (Τακοράντι), την Ακτή Ελεφαντοστού (Αμπιτζάν) και την Σενεγάλη (Αμπιτζάν) πριν πιάσει ευρωπαϊκό έδαφος στα Κανάρια Νησιά (Τενερίφη).
Μεσόγειος
Στις 14 Ιουνίου το πλοίο μπαίνει στον Πορθμό του Γιβραλτάρ μετά από τρεις ημέρες πιάνει στην Κέρκυρα. Ακολουθούν τα λιμάνια της Αδριατικής (Μπάρι, Ραβένα διήμερο και Βενετία, Τεργέστη, Κόπερ στη Σλοβενία, Ζαντάρ και Σπλιτ και Ντουμπρόβνικ στην Κροατία και Κόγκαρ του Μαυροβουνίου) και η Βαλέτα της Μάλτας. Τα λιμάνια της νότιας Ιταλίας και Σικελίας (Κατάνια, Νάπολι με εκδρομή στο Κάπρι), η Ρώμη, η Φλωρεντία/Πίζα και το Πορτοφίνο της Ιταλίας, το Αζαξιό της Κορσικής και η Κυανή Ακτή της Γαλλίας (Κάνες, Νις, Τουλόν). Από την Πάλμα ντε Μαγιόρκα των Βαλεαρίδων το πλοίο πιάνει διήμερο στη Βαρκελώνη, μετά Βαλένθια, Καρταχένα και Μάλαγα, ακτές Μαρόκου (Καζαμπλάνκα, Αγκαντίρ) και βόρεια προς Λισαβώνα και Πόρτο (Πορτογαλία), αλλά και το Βίγκο της Γαλικίας.
Μάγχη-Βόρεια Θάλασσα
Στις 21 Ιουλίου το πλοίο φτάνει στο Κορκ της Ιρλανδίας και μετά στις γαλλικές ακτές (Σερμπούρ και Χάβρη με εκδρομή στο Παρίσι διήμερο), πριν πάει και πάλι στη Βρετανία (Σαουθάμπτον) και Βέλγιο (Μπριζ) και κατευθυνθεί στη Βόρεια Θάλασσα. Από το στενό του Σκάγκεν της Δανίας φτάνει στο Βαρνεμούντε της Γερμανίας (εκδρομή στο Βερολίνο), τη Βαλτική (Ρίγα Λετονίας και Ταλίν Εσθονίας) και τη Σκανδιναβία (Ελσίνκι Φινλανδίας, Στοκχόλμη Σουηδίας διήμερο, Βάσμπι, Κλαϊπέντα Λιθουανίας, νησί Μπόρνχολμ Δανίας, Κίελο Γερμανίας με το φοβερό κανάλι, Κοπεγχάγη και Άαρχους Δανίας. Το πλοίο συνεχίζει βόρεια στα παράλια της Νορβηγίας (Όσλο, Χάουγκεσουντ, Κρίστιανσααντ, Όλντεν, Άλεσουντ, Μπέργκεν) και κατηφορίζει προς το Άμστερνταμ, τον τελευταίο ευρωπαϊκό προορισμό.
Βόρειος Ατλαντικός-Ανατολικές ΗΠΑ
Στις 23 Αυγούστου άφιξη στο Ρέικιαβικ της Ισλανδίας και παραμονή για δύο ημέρες. Συνέχεια στα δυτικά με τα λιμάνια της Γροιλανδίας (Κακορτόκ και πρωτεύουσα Νούουκ) και προσέγγιση των βόρειων αμερικανικών ακτών στο Σεντ Τζονς του Νιουφάουντλαντ. Στις 3 Σεπτεμβρίου άφιξη στη Νέα Υόρκη (διήμερο) και στη συνέχεια δύο ταξιδάκια για ριλάξ στη Βερμούδα και στο CocoCay στις Μπαχάμες, απ’ όπου ξεκίνησε το ταξίδι, πριν την τελική άφιξη στο Μαϊάμι στις 10 Σεπτεμβρίου.
Επιθυμείτε να μάθετε και την… ταμπακέρα; Η τιμή κατ’ άτομο με πλήρες σέρβις και εξωτερική απλή καμπίνα (θέα θάλασσα) γι’ αυτή την 9μηνη περιήγηση στον πλανήτη είναι περίπου 51.500 ευρώ. Πολλά είναι, αλλά προς υπεράσπισή της η Royal Caribbean αναφέρει ότι για να προσεγγιστούν όλοι αυτοί οι προορισμοί αεροπορικώς, με διαμονές και διατροφές, χρειάζονται τουλάχιστον οκταπλάσια χρήματα. Οπότε, η συγκεντρωμένη αυτή εμπειρία αξίζει τον κόπο.