Ο οικονομικός και μη απολογισμός του “Welcome to UP” από το Πανεπιστήμιο Πατρών

    Ημερομηνία:

    DIVICO

    «Κάθε Φθινόπωρο πάμε Πάτρα». Αυτή η φράση είναι ο στόχος. Και το πρώτο κεφάλαιο της επιδίωξης που «ανοίγει» το Πανεπιστήμιο στην Πάτρα και στην Δυτική Ελλάδα, με επίκεντρο τους χιλιάδες φοιτητές του, γράφτηκε με μια διοργάνωση που άλλαξε τον προορισμό της νεολαίας τον δεύτερο μήνα του Φθινοπώρου, προκάλεσε «αναστάτωση» στην πόλη και έκανε την Πανεπιστημιούπολη να «βουίζει» από κόσμο.

    To «Welcome to UP», το 1ο Φεστιβάλ υποδοχής νέων φοιτητών στο Πανεπιστήμιο Πατρών, το οποίο ήταν μια διοργάνωση που δεν έχει προηγούμενο σε ελληνικό πανεπιστήμιο, διεξήχθη με υψηλά ποιοτικά, οργανωτικά και αισθητικά standards, ξεπερνώντας ακόμη και τα όρια του Πανεπιστημίου της Πάτρας και φιλοδοξώντας να αποτελέσει ένα μικρό «καρναβάλι» μέσα στο φθινόπωρο. Η πρώτη διοργάνωση λειτούργησε σε τρία επίπεδα.

    Το ένα επίπεδο ήταν το προφανές: Η γνωριμία των νέων φοιτητών με το ίδρυμα και την πόλη που τους υποδέχεται (ενημερωτικά περίπτερα, επαφές με ομάδες, δομές και δράσεις, συνάντηση με επιτυχημένους αποφοίτους, ξεναγήσεις σε εμβληματικά σημεία με ανοικτό λεωφορείο, περίπατοι σε τόπους ενδιαφέροντος και μνημεία, γνωριμία με τους χώρους και τους ανθρώπους του ΑΕΙ και της πόλης) και η διευκόλυνση της μετεγκατάστασής τους μέσω ενός κύκλου παροχών και εκπτώσεων (παροχές και ειδικές τιμές από τους εμπόρους και τον ΣΚΕΑΝΑ).

    Κοντά στη γνωριμία και η ψυχαγωγία, με μεγάλες συναυλίες (Μουζουράκης, Locomondo, 15-50, djs) να ανεβάζουν τον υδράργυρο της διασκέδασης στα υψηλά του θερμομέτρου παρουσία χιλιάδων συμμετεχόντων, προβολές ταινιών σε ανοικτό –ειδυλλιακό κινηματογράφο σε συνεργασία με το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, μουσική και live εκπομπές από τον UP FM, αθλήματα, γιόγκα, πικ νικ κ.α. Επιπλέον στο πλαίσιο της διοργάνωσης πραγματοποιήθηκε το Διεθνές Συνέδριο για τα 100 Χρόνια από την Μικρασιατική Καταστροφή, με σημαντικές διεθνείς συμμετοχές.

    Το δεύτερο επίπεδο της διοργάνωσης ήταν η επαφή των Πατρινών με το Πανεπιστήμιό τους και η διείσδυση της γιορτής στην πόλη, η διάχυση του Φεστιβάλ στην Πάτρα. Το Πανεπιστήμιο άνοιξε τις πύλες του για όλους τους πολίτες, παρέχοντας πρόσβαση στη γνώση (συνέδρια, ημερίδες, προβολές, συναυλίες, περίπτερα), ενώ παράλληλα «κατέβηκε» στην πόλη με open bus, «περπάτησε» στα στενά της, έδειξε τα αξιοθέατα και τα στέκια της, σύστησε τις γεύσεις και τις μυρωδιές της, τις συνήθειες και τις ιδιαιτερότητές της, έκανε γνωστή την ιστορία του (μέσω του μεγάλων διαστάσεων time line στην πλατεία Γεωργίου), έβαλε στο «πνεύμα» των φοιτητών τα καταστήματα εστίασης και τα εμπορικά και απέδειξε ότι η Πάτρα και το ΑΕΙ της δεν είναι δύο παράλληλοι, αλλά δύο δρόμοι που συναντιούνται και μπορούν να οδηγήσουν σε ανοικτές λεωφόρους. Με ποιον τρόπο; Συνδυάζοντας τη γνώση με την αγορά, την εξειδίκευση με την καινοτομία, τους φοιτητές με την δραστήρια νεολαία της πόλης, τη χαρά με τη δημιουργία. Το Φεστιβάλ απέδειξε με λίγα λόγια ότι η Πάτρα έχει να ωφεληθεί πολλά από τη «βαριά βιομηχανία» που είναι το Πανεπιστήμιό της και την αιμοδοτεί συνεχώς με νέους κατοίκους.
    Η τρίτη (αλλά όχι έσχατη) παράμετρος που αναδείχθηκε από το «Welcome to UP» ήταν η συνεργασία των Φορέων. Το Φεστιβάλ που διοργανώθηκε με πρωτοβουλία του Πανεπιστημίου Πατρών σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και το Επιμελητήριο Αχαΐας και με τη συνδρομή του Δήμου Πατρέων, απέδειξε ότι η διαδρομή από μια έξυπνη και πρωτοποριακή ιδέα μέχρι την υλοποίησή της, απαιτεί ανοικτά αυτιά και μάτια, αλλά πάνω από όλα ανοικτές κεραίες και διάθεση συνεργασίας μεταξύ των Φορέων. Χρειάζεται την ουσιαστική στήριξή τους για να υπάρξει αμφίδρομη σχέση και αμοιβαία οφέλη. Η ανάπτυξη δεν έρχεται αλλιώς.
    Ένας νέος θεσμός ανατέλλει, λοιπόν, για την Πάτρα και φιλοδοξεί να μεγαλώσει, να διανθιστεί, να απλωθεί σε όλη τη Δυτική Ελλάδα και να μετατραπεί στη μεγάλη γιορτή της νεολαίας του Φθινοπώρου. «Κάθε Φθινόπωρο πάμε Πάτρα λοιπόν».

    ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

    ΚΟΣΤΟΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ
    Το άμεσο κόστος της διοργάνωσης ανέρχεται στα 123.994,49 € ενώ αν συνυπολογίσουμε τις χορηγίες σε εξοπλισμούς και υπηρεσίες, το λογιστικό κόστος της διοργάνωσης ανήλθε στις 148.790,77 €.

    ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
    Η συνολική χρηματοδότηση ανήλθε στα 127.630,96 € όπου τα κέντρα κόστους καλύφθηκαν με χρηματοδότηση από τους παρακάτω φορείς και ιδρύματα και από εταιρείες που συνεισέφεραν στην διοργάνωση με χορηγίες.
    Φορείς & Ιδρύματα
    Πανεπιστήμιο Πατρών: 49.500,00 €
    Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας: 29.884,00 €
    Επιμελητήριο Αχαΐας: 12.338,00 €
    Ίδρυμα Τοπάλη: 3.100,00 €
    ΣΥΝΟΛΟ: 94.822,00 €
    Χορηγοί
    Ferry Center: 7.480,00 €
    Deloitte: 6.200,00 €
    Thebest: 4.868,96 €
    Ζαριφόπουλος: 4.340,00 €
    λουξ: 3.720,00 €
    Ernst & Young: 2.480,00 €
    My Way Hotel & Events: 1.860,00 €
    Hellenic Train: 1.860,00 €
    ΣΥΝΟΛΟ: 32.808,96 €

    Σύνοψη
    ΔΑΠΑΝΕΣ – ΕΞΟΔΑ
    ΑΜΕΣΟ ΚΟΣΤΟΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ 123.994,49 €
    ΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ 148.790,77 €

    ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΕΣΟΔΑ
    ΑΜΕΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ & ΧΟΡΗΓΙΕΣ 127.630,96 €
    ΧΟΡΗΓΙΕΣ ΣΕ ΕΙΔΟΣ 24.796,28 €
    ΣΥΝΟΛΟ ΕΣΟΔΩΝ 152.427,24 €

    ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ 3.636,47 €

    ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΣ
    DEAR SANTA – COFFEE ISLAND

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Αμφιλοχία: Το έγκλημα που στιγμάτισε τα Χριστούγεννα του 1965 με θύματα δυο παιδάκια

    Ένα πρωτοφανές έγκλημα που διαπράχθηκε σαν σήμερα, πριν από...

    Νέα λίστα με μειωμένες τιμές σε 704 προϊόντα στα σούπερ μάρκετ

    Τη νέα λίστα με τους 704 κωδικούς προϊόντων των σούπερ...

    Διπλωματικές πηγές για συμφωνία Τουρκίας – Συρίας για ΑΟΖ: Τα σύνορα στην περιοχή είναι ευρωπαϊκά

    Αυστηρή είναι η απάντηση της Αθήνας στη συμφωνία για ΑΟΖ που...
    Best Shop