Ο οκταμηνίτης που έγραψε ιστορία – Ο Αγρινιώτης που σχεδίασε το λογότυπο του Δήμου Πατρέων – ΦΩΤΟ

    Ημερομηνία:

    Τι μπορεί να βγει από ένα 8μηνο πρόγραμμα Κοινωφελούς Εργασίας του ΟΑΕΔ; Για τον Δήμο Πατρέων το αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας ήταν το νέο του λογότυπο. Σχεδιαστής ο Κωνσταντίνος Καρτσακλής, με καταγωγή από το Αγρίνιο, ο οποίος έχει σπουδάσει στην Αθήνα γραφιστική, τελείωσε πριν λίγες ημέρες και την Αρχιτεκτονική.

    Ένα πρόγραμμα Κοινωφελούς Εργασίας του ΟΑΕΔ, διάρκειας 8 μηνών, ήταν η αφορμή για να βρεθεί στον Δήμο Πατρέων και συγκεκριμένα στο γραφείο Τύπου. «Γενικά υπήρχαν διάφορες εργασίες που ανέλαβα ως γραφίστας του Δήμου, με αποκορύφωμα το λογότυπο, την ταυτότητα του Δήμου» λέει ο Κωνσταντίνος Καρτσακλής,  μιλώντας στην «ΠτΔ» και συνεχίζει: «Λογότυπο υπήρχε, αλλά δεν είχε αποδοθεί κατάλληλα και μιας και βρέθηκε ο γραφίστας δόθηκε η αφορμή για επανασχεδίαση. Συζητήσαμε με την κ. Νάνσυ Παυλοπούλου, με την οποία είχα άμεση συνεργασία, υπήρξε εμπιστοσύνη και έτσι μπήκαμε στη διαδικασία επανασχεδιασμού του».

    Και ο επανασχεδιασμός δεν ήταν κάτι εύκολο. Ο Κωνσταντίνος Καρτσακλής κάνει λόγο για μία «δημιουργική διαδικασία όπου σημαντικό ρόλο παίζει η εμπιστοσύνη και η συνεργασία». Ιδιαίτερα όταν μιλάμε για ένα άτομο που βρίσκεται εκεί με ένα 8μηνο πρόγραμμα. Το δεύτερο θέμα ήταν ότι επειδή ακριβώς πρόκειται για ένα λογότυπο που αντιπροσωπεύει έναν Δήμο, δεν μπορείς να αφήσεις ελεύθερη την καλλιτεχνική σου φύση, αλλά να αποτυπώσεις το θέμα σου όσο πιο πιστά γίνεται, στη συγκεκριμένη περίπτωση τον Πατρέα, βασισμένο σε έναν πίνακα του Επαμεινώνδα Θωμόπουλου. Και έτσι κινήθηκαν. «Πήραμε μια φωτογραφία ενός πίνακα του Θωμόπουλου και προσπάθησα σιγά-σιγά να αποτυπώσω τον Πατρέα, κάνοντας διάφορες προσπάθειες, βλέπαμε συνεχώς το αποτέλεσμα τόσο με την κ. Παυλοπούλου όσο και με τους αντιδημάρχους και έτσι καταλήξαμε στο τελικό λογότυπο που πήρε και την έγκριση» σημειώνει.

    PATREAS

    Η όλη διαδικασία διήρκεσε περίπου 6 μήνες και το σημαντικότερο ήταν να κρατηθεί το πνεύμα του πρωτότυπου αλλά ταυτόχρονα να είναι κάτι σύγχρονο. «Το κυριότερο θέμα ήταν να αποτυπωθεί σωστά το πρόσωπο του Πατρέα από έναν πίνακα σε ψηφιακή μορφή» επισημαίνει ο Κωνσταντίνος Καρτσακλής, τονίζοντας πως παράλληλα έπρεπε να βρεθεί και η σωστή κλίμακα για τα διακοσμητικά στοιχεία όπως π.χ. η άμπελος, ώστε να συνδέονται όλα αρμονικά. Επιπλέον, έπρεπε από έναν πίνακα γεμάτο χρώματα, η μορφή να μεταφερθεί σε ένα ασπρόμαυρο σχέδιο, χωρίς να χαθούν κάποιες λεπτομέρειες. «Κόπηκαν αρκετά πράγματα αλλά νομίζω ότι έχουμε πετύχει αρκετές λεπτομέρειες και γίνεται αντιληπτή η πιστότητα, βλέπουμε την άρρηκτη σύνδεση του ζωγραφικού έργου του Θωμόπουλου με το λογότυπο του Δήμου» μας λέει ο κ. Καρτσακλής.

    Το πρόγραμμα έχει ολοκληρωθεί και ο ίδιος πλέον δεν βρίσκεται στη θέση του γραφίστα, άφησε πίσω του, όμως, ένα σημαντικό έργο, κάτι που τον κάνει να νιώθει περήφανος, αν και δηλώνει μετριόφρων, καθώς όπως μας λέει «στις δημιουργικές διαδικασίες εμπλέκονται πολλοί άνθρωποι και το σημαντικότερο που πρέπει να μείνει είναι ότι ήταν αποτέλεσμα συνεργασίας όλων αυτών. Μπορεί να το σχεδίασα εγώ, αλλά στο όλο εγχείρημα συμπεριλαμβάνονται από τον ίδιο τον Θωμόπουλο μέχρι όλους στο Δήμο. Αλλά, ναι φυσικά και νιώθω περήφανος γι’ αυτή τη συνεργασία».

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Δολοφονία στο Ψυχικό: Η «απόβαση» του Ανθρωποκτονιών στη Μύκονο και η έρευνα από την Αρχή για το ξέπλυμα

    Με αμείωτη ένταση και σε δύο επίπεδα «τρέχει» η...

    Σπάτα: Έρευνα για ανθρωποκτονία ζήτησε η εισαγγελέας για τον θάνατο του 19χρονου φοιτητή

    Ραγδαίες φαίνεται ότι είναι οι εξελίξεις στην υπόθεση του θανάτου...

    Λευτέρης Αυγενάκης: Οι «αντενδείξεις» για το μέλλον του στη Νέα Δημοκρατία και ο εκνευρισμός στο Μαξίμου

    Με έναν όρο που απαντάται περισσότερο στη φαρμακευτική και...

    ΠΑΤΡΑ – ΒΛΑΤΕΡΟ: Κίνδυνος για παιδιά στην Πλατεία

    Οι εργασίες ανάπλασης της πλατείας του Βλατερού ξεκίνησαν στις αρχές του...