α) Η δημιουργία και άλλων πάρκινγκ στο κέντρο της πόλης το μόνο που κάνει είναι να λέει στους πολίτες «πάρε το αυτοκίνητό σου πάρκαρε και πήγαινε μετά την βόλτα σου». Αυτό έχει αποδειχθεί παγκοσμίως ότι δεν λειτουργεί και οδηγεί σε αδιέξοδο διότι δεν μπορείς να φτιάξει τόσες θέσεις για να εξυπηρετήσεις την ζήτηση. Οδηγεί σε αδιέξοδο. Ο στόχος πρέπει να είναι όχι ΙΧ για τις μετακινήσεις. Πληροφοριακά πριν από 10 χρόνια η ζήτηση για στάθμευση στο κέντρο ήταν 16.000 την ημέρα (τώρα πρέπει να είναι πολύ παραπάνω) όταν οι διαθέσιμες θέσεις συνολικά δεν ξεπερνούσαν τις 1800 (νόμιμες στον δρόμο και σε πάρκινγκ) δηλαδή μπορούσαν να εξυπηρετήσουν περίπου 5000. Μας λείπουν 11.000 δηλαδή περίπου 4500 θέσεις. Πραγματικά πιστεύει κανείς ότι έχουμε τον χώρο στο κέντρο και πέριξ αυτού να δημιουργήσουμε επιπλέον 4.500 θέσεις? Και δεν αναφέρω ούτε το πόσο που απαιτείται ούτε το τι θα κάνουμε όταν αυξηθεί η ζήτηση και θα θέλουμε και άλλες.
β) Η απαίτηση πρώτα φτιάχνω αστικές συγκοινωνίες κλπ και μετά κάνω ότι κάνω είναι όπως το ερώτημα το αβγό έκανε την κότα ή η κότα το αβγό. Δεν μπορείς με κανένα τρόπο να λειτουργήσουν σοβαρά οι αστικές συγκοινωνίες αν δεν ελευθερωθούν οι δρόμοι από τα αυτοκίνητα ανεξάρτητα αν αυτές είναι δημόσιες ή ιδιωτικές. Στην Πάτρα οι δρόμοι είναι δεν ήταν λειτουργικοί για τις αστικές συγκοινωνίες είτε με τον πεζόδρομο είτε χωρίς αυτόν. Σκεφτείτε μόνο πόσα χρόνια φωνάζουμε για το «κυκλοφοριακό».
γ) Η δημιουργία διαφορετικού περιβάλλοντος (π.χ. Πεζόδρομοι) σταδιακά οδηγεί και στην αλλαγή του χαρακτήρα του κέντρου. Θα αλλάξουν οι χρήσεις. Κάποιες χρήσεις θα μετακινηθούν αναγκαστικά και κάποιες άλλες θα έρθουν. Αυτό είναι δεδομένο. Αν δεν μπορούν Ιατρικά διαγνωστικά για παράδειγμα ή τα δικαστήρια να λειτουργήσουν στο νέο περιβάλλον τι σημαίνει? Ότι δεν πρέπει να αλλάξουμε το περιβάλλον? Αφου ήδη βρίσκεται σε αδιέξοδο. Οπότε αναγκαστικά είναι σχεδόν βέβαιο ότι αν δεν μπορούν να λειτουργήσουν θα μπορούσαν να μετακινηθούν τα διαγνωστικά. Είναι πιο γρήγορο πιο εύκολο και προοπτικά είναι προς το συμφέρον τους. Σε όλες τις πόλεις του εξωτερικού τα Διαγνωστικά βρίσκονται εκτός τις κεντρικής περιοχής. Εκεί έχουν και την δυνατότητα εκτός των άλλων φτηνής και γρήγορης μελλοντικής επέκτασης.
Έχω και άλλα πολλά και επίσης το πως μπορούν να γίνουν και αυτά που αναφέρω και αυτά που δεν αναφέρω αλλά δεν χωρούν στα πλαίσια ενός σχολίου στο facebook. Το θέμα είναι και πολύπλοκο και απαιτεί πολιτικές που εκτός από το να αποφασιστούν (που δεν έχουν) πρέπει να ασκηθούν με συνέπεια για αρκετά χρόνια.