Ο πλουσιότερος άνθρωπος της Ιαπωνίας είναι ο ιδιοκτήτης της Uniqlo

    Ημερομηνία:

    Κι όμως ο Tadashi Yanai δεν διευθύνει ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, ούτε κάποιον κολοσσό της τεχνολογίας, ούτε δουλεύει σε χρηματοπιστωτικό ίδρυμα, ούτε σε φαρμακευτική εταιρία. Σε κανέναν δηλαδή από τους κλάδους που προελαύνει η χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Παραδόξως, ασχολείται με την ένδυση. Ο πιο επιτυχημένος επιχειρηματίας της Ιαπωνίας είναι ιδρυτής και πρόεδρος της Fast Retailing, της τέταρτης μεγαλύτερης εταιρείας ενδυμάτων στον κόσμο, με πάνω από 2.000 καταστήματα λιανικής πώλησης και ένα χαρτοφυλάκιο εμπορικών σημάτων με ναυαρχίδα την Uniqlo. Στην εταιρία ανήκουν επίσης τα brands Helmut Lang, Theory, Comptoir des Cotonniers, Princesse tam.tam, J Brand και g.u. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς πως μόνο η Uniqlo εκτιμάται στα 9.2 δις δολάρια και βρίσκεται στην 84η θέση των πιο επιτυχημένων εταιριών του κόσμου.

    Ο πλουσιότερος άνθρωπος της Ιαπωνίας είναι ο ιδιοκτήτης της Uniqlo
    O Tadashi Yanai στα εγκαίνια της Uniqlo στην 5th Avenue στη Νέα Υόρκη. Η Uniqlo εκτιμάται στα 9.2 δις δολάρια και βρίσκεται στην 84η θέση των πιο επιτυχημένων εταιριών του κόσμου. Photo: Getty Images/Ideal Image
    Φλίγκος

    Φέτος, ο Yanai είδε την περιουσία του να αυξάνεται κατά 10 δις αγγίζοντας, το 2025, τα 48.2 δις δολάρια. Κι αυτό γιατί οι μετοχές της Fast Retailing αυξήθηκαν κατά 20% -αν και ο ίδιος εκτιμά ότι τα έσοδα πρόκειται να μειωθούν λόγω των δασμών που έχει επιβάλει ο Τραμπ. Που οφείλεται λοιπόν η επιτυχία της Uniqlo, ενός καταστήματος που στην ουσία πουλά basic κομμάτια για την γκαρνταρόμπα όλων μας;

    Ο ίδιος συνηθίζει να λέει πως «η Uniqlo δεν είναι εταιρεία μόδας, είναι εταιρεία τεχνολογίας». Και πράγματι, η προσέγγιση της εταιρίας ως προς την κατασκευή ενδυμάτων έχει περισσότερα κοινά με τον τρόπο που παράγει προϊόντα η βιομηχανία τεχνολογίας παρά με τον κυκλικό, καθοδηγούμενο από τις τάσεις, ρυθμό της βιομηχανίας μόδας. Πρακτικά όμως η επιτυχία του brand βρίσκεται στον τεράστιο όγκο παραγγελιών στην κλωστοϋφαντουργία. Κι ακριβώς επειδή εξασφαλίζει σταθερότητα στον κλάδο και προσέχει τους συνεργάτες του είναι σε θέση να δημιουργεί μαζί τους όλα τα προϊόντα που χρειάζεται με αντάλλαγμα χαμηλό κόστος.

    GLEARNET
    Ο πλουσιότερος άνθρωπος της Ιαπωνίας είναι ο ιδιοκτήτης της Uniqlo
    Mε τον Ρότζερ Φέντερερ σε συνέντευξη Τύπου στο Τόκιο το 2018, όταν ο θρύλος του τένις έγινε global brand ambassador της Uniqlo. Photo: Getty Images/Ideal Image

    Πώς “σφυρηλατείται” ένας leader
    Ο Yanai γεννήθηκε μέσα στο εμπόριο και έμαθε τους κανόνες του από νωρίς, αφού ο πατέρας του είχε εταιρεία ενδυμάτων στην αγροτική επαρχία Yamaguchi. Άνοιξε το πρώτο του κατάστημα Uniqlo το 1984, με την μεγάλη του επιτυχία να έρχεται το 1998, όταν η μάρκα εγκαινίασε το πρώτο της κατάστημα στο Τόκιο, στην περιοχή Harajuku. Η Uniqlo ξεκίνησε την πορεία της μετά το σπάσιμο της φούσκας στην οικονομία της Ιαπωνίας πωλώντας, αρχικά, ελαφριά φλις για 1.900 γιεν.
    Τότε, η Uniqlo ταυτίστηκε στο νου του καταναλωτή ως το brand που πουλάει φθηνά, αξιόπιστα ρούχα -ο παράγοντας της μόδας ήρθε πολύ αργότερα. Αλλά αυτό το προφίλ της εταιρείας ήταν αρκετό για να δει τα έσοδά της να πενταπλασιάζονται μεταξύ 1998 και 2001. Για μερικά χρόνια αντιμετώπισε δυσκολίες, αλλά στη συνέχεια, με τη βοήθεια της επέκτασης στο εξωτερικό, η Fast Retailing άρχισε και πάλι να αναπτύσσεται, ακόμη και κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης του 2008.

    Μια παγκόσμια δύναμη
    Σήμερα, η Uniqlo μετρά 2.500 καταστήματα σε 25 χώρες με τον ιδρυτή της να στοχεύει στην πρώτη θέση της ιεραρχίας -κάτι που θα σήμαινε πως θα πρέπει πρώτα να εκτοπίσει τους γίγαντες H & M και Inditex (Zara). Ωστόσο, το μοντέλο του Uniqlo είναι πολύ διαφορετικό. Για παράδειγμα, το Zara έχει χτίσει τη φιλοσοφία του στην αστραπιαία ανταπόκριση στις τάσεις της μόδας στοχεύοντας να μεταφέρει τα ενδύματα σε δύο εβδομάδες από τα εργοστάσια στα μαγαζιά, σε αντίθεση με την ιαπωνική εταιρία που σχεδιάζει την παραγωγή της έναν χρόνο πριν.

    Ο πλουσιότερος άνθρωπος της Ιαπωνίας είναι ο ιδιοκτήτης της Uniqlo
    Στο Ανόι του Βιετνάμ. Σήμερα, η Uniqlo, η ναυαρχίδα της Fast Retailing, μετρά 2.500 καταστήματα σε 25 χώρες. Photo: www.fastretailing.com
    Ο πλουσιότερος άνθρωπος της Ιαπωνίας είναι ο ιδιοκτήτης της Uniqlo
    To κατάστημα της West Nanjing Road στη Σαγκάη. Photo: www.fastretailing.com

    Ο Yanai πιστεύει ότι σε αντίθεση με παλαιότερες εποχές, όταν οι άνθρωποι ντύνονταν για να εντυπωσιάσουν τους άλλους, τώρα οι άνθρωποι θέλουν ρούχα που τους επιτρέπουν να ζουν «μια υψηλής ποιότητας ζωή». Για αυτό και το μότο της Uniqlo είναι “Life Wear”. “Είναι τα απόλυτα καθημερινά ενδύματα” έχει πει ο επιχειρηματίας προσθέτοντας πως “η εταιρεία λαμβάνει υπόψιν όλες τις ανάγκες της σύγχρονης ζωής των ανθρώπων”. Πόσο μάλλον όταν τα ρούχα της Uniqlo απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες, τα στιλ και τα φύλα, αφού τροφοδοτούν το αγοραστικό κοινό με όλα τα αναγκαία basics.

    Η άλλη έξυπνη κίνηση της εταιρίας ήταν να επενδύσει στις αγορές του εξωτερικού. Έχοντας υπ’ όψιν του το ζήτημα της υπογεννητικότητας στην Ιαπωνία, ο επιχειρηματίας στόχευσε από νωρίς σε καίριες αγορές του κόσμου, όπως στην Κίνα και στην Ινδία. Σήμερα, η Κίνα έχει ξεπεράσει την Ιαπωνία μετρώντας 928 καταστήματα (συν 35 στο Χονγκ Κονγκ) έναντι των 792 καταστημάτων της Ιαπωνίας. Εξάλλου, η Uniqlo έχει το προβάδισμα στην Ανατολή στην οποία δεν έχουν εισχωρήσει ακόμα δυναμικά οι ανταγωνιστές της, ενώ τα ρούχα της απευθύνονται και στον ασιατικό σωματότυπο, σε αντίθεση με τα άλλα brands.

    Ο πλουσιότερος άνθρωπος της Ιαπωνίας είναι ο ιδιοκτήτης της Uniqlo
    Το κατάστημα στο Hudson Yards στη Νέα Υόρκη. Photo: www.fastretailing.com
    Ο πλουσιότερος άνθρωπος της Ιαπωνίας είναι ο ιδιοκτήτης της Uniqlo
    Τα ρούχα της Uniqlo απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες, τα στιλ και τα φύλα, αφού τροφοδοτούν το αγοραστικό κοινό με όλα τα αναγκαία basics. Photo: www.fastretailing.com

    Ο Yanai δίνει επίσης έμφαση στην κοινωνική ευθύνη της εταιρίας του. Με την πρωτοβουλία ανακύκλωσης όλων των προϊόντων της Fast Retailing, η εταιρεία έχει κατορθώσει να δωρίσει δεκάδες εκατομμύρια είδη ρουχισμού σε πρόσφυγες σε πάνω από 60 χώρες, ενώ ο επιχειρηματίας συνεισφέρει από την προσωπική του περιουσία σε ανθρωπιστική βοήθεια. Το 2011, δώρισε επίσης περίπου 10 εκατομμύρια δολάρια στους επιζώντες του σεισμού και του τσουνάμι στο Τόχοκου της Ιαπωνίας.
    Ο ίδιος υποστηρίζει πως θα πρέπει να γίνουν άμεσα αλλαγές στην οικονομική πολιτική της χώρας και επιμένει πως οι μισθοί πρέπει να αυξηθούν. Μάλιστα, το 2023, πίεσε προς αυτή την κατεύθυνση όταν έδωσε έως και 40% αύξηση στους υπαλλήλους της εταιρίας του στην Ιαπωνία εκπέμποντας ένα ηχηρό μήνυμα.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Πόσο συχνά και τι διάρκεια πρέπει να έχουν οι κενώσεις του εντέρου

    Οι συνήθειες στις κενώσεις του εντέρου διαφέρουν από άνθρωπο...

    e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ: Ποιοι πάνε στα ΑΤΜ από 15 έως 19 Σεπτεμβρίου

    Συνολικά 74.662.000 ευρώ θα καταβληθούν σε 88.722 δικαιούχους από...

    Eurobasket: Η ανάρτηση του Σενγκούν με τον Κεμάλ μετά την πρόκριση κόντρα στην Ελλάδα και το σχόλιο «Δεν θα ήταν ωραίος καιρός για θάλασσα;»

    Η Εθνική Τουρκίας προκρίθηκε χθες βράδυ στον τελικό του Eurobasket για πρώτη φορά...

    Σταματίνα Τσιμτσιλή: Αγκαλιά με τα τρία της παιδιά λίγο πριν από το πρώτο κουδούνι – «Back to school»

    Με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, η Σταματίνα...