Οφειλές σε Δήμους: Αποπληρωμή σε έως 60 δόσεις – Νέο πλαίσιο που προβλέπει και «κούρεμα» προστίμων

Ημερομηνία:

Σε έως 60 δόσεις θα μπορούν να αποπληρώνουν τα χρέη τους προς τους Δήμους όσοι έχουν «ανοιχτούς λογαριασμούς» με την τοπική Αυτοδιοίκηση.

Πρόστιμα, λογαριασμοί νερού και οποιαδήποτε άλλη οφειλή θα μπορούν να ρυθμιστούν με μια νέα πιο ευνοϊκή συνθήκη, την οποία προβλέπει νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών που τέθηκε σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση.

Το νομοσχέδιο δίνει τη δυνατότητα στους οφειλέτες να ρυθμίσουν σε έως 60 δόσεις τα χρέη προς τους δήμους και τα νομικά τους πρόσωπα. Μια τέτοια εξέλιξη ενδεχομένως να είναι ευεργετική και για την ίδια την τοπική αυτοδιοίκηση, καθώς αυτή την στιγμή το ύψος των οφειλών προς τους δήμους και τις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) αγγίζειτα 3,6 δισ. ευρώ.

«Κούρεμα» και σε πρόστιμα και προσαυξήσεις

Και αυτό γιατί αρκετοί οφειλέτες ενδεχομένως να αποφασίσουν να αποπληρώσουν τα χρέη τους, καθώς τους δίνεται η δυνατότητα αποπληρωμής σε πολλές δόσεις.

Για τους ευάλωτους οφειλέτες, τα χρέη καταβάλλονται με σημαντική απαλλαγή από προσαυξήσεις, τόκους και πρόστιμα εκπρόθεσμης υποβολής.

Εάν το ποσό καταβληθεί εφάπαξ η απαλλαγή είναι κατά 95%, ενώ εάν καταβληθεί από 13 έως 60 δόσεις η απαλλαγή είναι της τάξης του 75%.

Επίσης, διευκολύνεται ο συμψηφισμός των οφειλών των ΔΕΥΑ με αυτές των δήμων, χωρίς την προσκόμιση ενημερότητας, μειώνοντας με τον τρόπο αυτό τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους.

Τι θα ισχύσει για χρέη άνω των 10.000 ευρώ

Για κάθε οφειλή προς τους δήμους άνω των 10.000 ευρώ θεσπίζεται πάγια δυνατότητα προσφυγής στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών του ν.4738/2020.

Το νομοσχέδιο προβλέπει ακόμα την απαλλαγή από δημοτικά τέλη των ιδιοκτητών μη ηλεκτροδοτούμενων κτηρίων, εφόσον προσκομίσουν υπεύθυνη δήλωση και βεβαίωση του αρμόδιου διαχειριστή δικτύου περί μη ηλεκτροδότησης και δεν αναζητούνται τυχόν οφειλές για την περίοδο πριν την υποβολή της σχετικής δήλωσης.

Με άλλη διάταξη εκσυγχρονίζεται μετά από 50 χρόνια το πλαίσιο επιβολής του τέλους παρεπιδημούντων, προκειμένου να επιβάλλεται από τους Δήμους με τρόπο δικαιότερο και αναλογικότερο, σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής και την επιβάρυνση που υφίσταται από τους επισκέπτες και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτή.

Συγκεκριμένα, δίνεται η δυνατότητα επιλογής του ποσοστού από τον κάθε δήμο στο 0,5% ή 0,75%, ώστε να ενισχυθούν τα έσοδα του κάθε δήμου ανάλογα με τις υποδομές που διαθέτει και τις τοπικές ιδιαιτερότητες.

Ακόμη, τριπλασιάζεται το πρόστιμο για την αυθαίρετη χρήση κοινόχρηστων χώρων και αυστηροποιούνται οι κυρώσεις από τη μη συμμόρφωση των παραβατών στην άρση της παράνομης κατάληψης, προκειμένου να διευκολυνθεί η απελευθέρωση του δημόσιου χώρου και η απρόσκοπτη διέλευση των πεζών.

Ρύθμιση προτείνει ότι η παροχή γάλακτος στους δικαιούχους εργαζόμενους των ΟΤΑ αντικαθίσταται από ετήσια καταβολή χρηματικού ποσού ύψους 300 ευρώ, αφορολόγητη και ακατάσχετη, προκειμένου να ωφεληθούν άμεσα οι εργαζόμενοι, καθώς όπως αναφέρει η αιτιολογική έκθεση, θα λάβουν τέλος οι καθυστερήσεις που παρατηρούνταν στην παροχή γάλακτος λόγω των χρονοβόρων διαγωνιστικών διαδικασιών.

Το νομοσχέδιο θα παραμείνει αναρτημένο στο www.opengov.gr και στο diavoulefsiypes.gr για παρατηρήσεις έως τις 16 Σεπτεμβρίου 2024.

Κοινοποίηση:

Τελευταία Νέα

Κοινοποίηση:

Περισσότερα Άρθρα
Σχετικα

Διαλύθηκε το σπίτι μου, ο Ηλίας πήγαινε δουλειά, λέει η σύζυγος του 57χρονου που σκοτώθηκε σε τροχαίο στον Άγιο Δημήτριο

Την τελευταία του πνοή στην άσφαλτο άφησε 57χρονος σε τροχαίο στον Άγιο...

Μεσσηνία: Περίεργη εξαφάνιση της ιστορικής καμπάνας της Ναυμαχίας του Ναυαρίνου – Έρευνες από τις Αρχές

Έντονη ανησυχία έχει προκαλέσει στη Μεσσηνία η εξαφάνιση της ιστορικής επετειακής...

“I am innocent” έλεγε ο 65χρονος που συνελήφθη για το διπλό φονικό στο Λόγγο! Εριξε… 30 μαχαιριές! Οικονομικά τα κίνητρα; ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ

Για ανθρωποκτονία από πρόθεση κατά συρροή κατηγορείται ο 65χρονος Ιταλός που...

Πάτρα: Έφυγαν από τη ζωή και θα κηδευτούν την Πέμπτη 11 και την Παρασκευή 12-6-2026

ΚΗΔΕΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΥΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΜΑΣ {ΒΑΡΒΑΡΑ χήρα ΓΕΩΡ. ΚΥΡΙΤΟΠΟΥΛΟΥ}  ΕΤΩΝ 82  ΚΗΔΕΥΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 11/6/2026...