Οι Αμερικανοί τουρίστες ξοδεύουν τα περισσότερα για shopping στην Ελλάδα

    Ημερομηνία:

    Οι Αμερικανοί είναι αυτοί που ξοδεύουν τα περισσότερα και με… διαφορά για ψώνια στην Ελλάδα, επιβεβαιώνοντας με απτά νούμερα ότι ανήκουν στους “high spenders” δηλαδή σε αυτούς που ξοδεύουν τα περισσότερα από τους ξένους επισκέπτες της χώρας μας.

    Οι Γάλλοι έρχονται δεύτεροι, ενώ πολύ κοντά στην τρίτη θέση ισοβαθμούν οι δύο μεγαλύτερες εθνικότητες όσον αφορά τον εισερχόμενο τουρισμό της χώρας, Βρετανοί και Γερμανοί.

    Τα στοιχεία προέρχονται από την πρωτογενή έρευνα που πραγματοποίησε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) σε ξένους τουρίστες που επισκέφτηκαν την Ελλάδα την περίοδο Μαϊου – Ιούνιου 2022, με σκοπό να αποτυπωθεί η διασύνδεση του εμπορίου με τον τουρισμό.

    Οι Αμερικανοί τουρίστες ξοδεύουν τα περισσότερα για shopping στην Ελλάδα

    Ακριβώς σε αυτή τη διασύνδεση αναφέρθηκε και από το βήμα της χθεσινής, σχετικής ημερίδας και ο υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας: Το αμέσως επόμενο διάστημα (σ.σ. και πάντως πριν τη νέα σεζόν του 2023) θα προχωρήσει μεταξύ του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού και της ΕΣΕΕ ένα μνημόνιο συνεργασίας ώστε να προωθηθεί στοχευμένα το “Shopping in Greece” (Ψώνια στην Ελλάδα).

    Σημειωτέον ότι μία κοινή καμπάνια του ΕΟΤ με την ΕΣΕΕ για την ενίσχυση της προβολής του ελληνικού εμπορίου μέσω του τουρισμού ικανοποιεί ένα διαχρονικό αίτημα του εμπορικού κόσμου.

    Το πραγματοποιηθέν δείγμα της πρωτογενούς έρευνας αποτελείται από 3.776 ερωτηματολόγια που συλλέχθηκαν από τις εξής περιοχές: Αττική, Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Ρόδος, Ηράκλειο, Χανιά, Κέρκυρα, Πάρος και Μύκονος.

    Μία βασική σκιαγράφηση της τουριστικής δαπάνης προκύπτει από τους ερωτηθέντες και σύμφωνα με αυτή, σε ένα σύνολο 201 ευρώ ανά ημέρα, κάτι λιγότερο από το 1/3 πάει στη διαμονή και ακολουθεί η δαπάνη για μεταφορές με το ¼ περίπου, ένα 17% πάει για εστιατόρια και καφέ, ένα 9% για αγορές κ.ο.κ.. ανά Περιφέρεια, η μεγάλη κερδισμένη είναι η Κρήτη με 238 ευρώ και ακολουθεί το Νότιο Αιγαίο με 189 ευρώ, η Κέρκυρα με 178 ευρώ, ενώ η Αθήνα είναι χαμηλότερα με 165 ευρώ.

    Οι Αμερικανοί τουρίστες ξοδεύουν τα περισσότερα για shopping στην Ελλάδα

    Ανά εθνικότητα, όσον αφορά την ημερήσια δαπάνη προηγούνται οι Αμερικάνοι με 232 ευρώ και ακολουθούν οι Γάλλοι με 184 ευρώ την ημέρα, ενώ Γερμανοί και Βρετανοί ξοδεύουν τα ίδια, ήτοι 180 ευρώ. Την πεντάδα αυτών που ξοδεύουν τα περισσότερα συμπληρώνουν οι Ιταλοί με 166 ευρώ την ημέρα.

    Από τα ποιοτικά ευρήματα της έρευνας προκύπτει και η σημασία της προσέλκυσης επισκεπτών με υψηλότερο εισόδημα αλλά και η κρισιμότητα της αναβάθμισης τόσο της ψηφιοποίησης των τουριστικών εμπορικών επιχειρήσεων όσο και των καναλιών διανομής των ελληνικών προϊόντων για την σταθερή εξυπηρέτηση της εξωτερικής ζήτησης σε ανταγωνιστικές τιμές:

    Ειδικότερα, όπως προκύπτει, τα πιο δυναμικά τουριστικά εμπορικά προϊόντα είναι τα souvenirs (24,3%) και τα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα (19,2%) με τον κυριότερο λόγο των αγορών να είναι η τάση των ξένων επισκεπτών να προμηθευτούν αναμνηστικά από τον τόπο που επισκέπτονται (29,6%).

    Οι Αμερικανοί τουρίστες ξοδεύουν τα περισσότερα για shopping στην Ελλάδα

    Οι περισσότεροι ξένοι τουρίστες επιλέγουν για τις αγορές τους κυρίως τοπικά καταστήματα/τοπικές αγορές (62%) ενώ οι περισσότεροι από αυτούς (47,6%) δηλώνουν πως είναι παρά πολύ/πολύ πιθανό να αγοράσουν εξ’ αποστάσεως κάποιο ελληνικό προϊόν όταν επιστρέψουν στη χώρα τους.

    Στις βασικές προτάσεις για τη διαμόρφωση της στρατηγικής η έρευνα αναδεικνύει τις εξής:

    • Προσέλκυση μεγαλύτερου ποσοστού συνταξιούχων (silver economy) και επισκεπτών με υψηλότερο εισόδημα (μόνο 7% πάνω από 70.000 ευρώ).
    • Διεύρυνση της τουριστικής περιόδου.
    • Οι ξένοι επισκέπτες προτιμούν τις τοπικές αγορές/ τοπικά καταστήματα εξ ού και είναι απαραίτητη η μετάβαση στη βιωσιμότητα, στην ψηφιοποίηση κ.τ.λ.).
    • Αναβάθμιση των καναλιών διανομής των ελληνικών προϊόντων για την σταθερή εξυπηρέτηση της εξωτερικής ζήτησης και σε ανταγωνιστικές τιμές.
    • Αναβάθμιση των δυναμικών τουριστικών προϊόντων (π.χ. Souvenirs).
    • Διασύνδεση με κλάδους δημιουργικής οικονομίας (creative economy) και αγροδιατροφής.

    Όσον αφορά τον βαθμό ικανοποίησης των ξένων επισκεπτών από τις τιμές των προϊόντων στην εμπορική αγορά πάνω από 8 στους 10 (82%) δηλώνουν σε γενικές γραμμές ικανοποιημένοι. Οι Γερμανοί δηλώνουν περισσότερο ικανοποιημένοι (85,8%) και οι Αμερικανοί οι λιγότερο (79,3%). Οι επισκέπτες με εισόδημα 50.000 – 70.000 ευρώ είναι οι περισσότερο ικανοποιημένοι (88,5%) και οι έως 5.000 ευρώ οι λιγότερο.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    ΠΑΤΡΑ: Έφυγαν από τη ζωή και θα κηδευτούν το Σάββατο 23-11-2024

    KHΔΕΙΑ Την  πολυαγαπημένη  μας ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ( χήρα ) ΔΗΜ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΕΤΩΝ   83 Κηδεύουμε  το Σάββατο  23-11-2024  & ώρα 11 π....

    BINTEO: Μία από τις “καβάτζες” που έκρυβαν ναρκωτικά οι “9” της Πάτρας! Ποιος ο ρόλος του αστυνομικού που συνελήφθη

    Συνεχίζονται οι συζητήσεις στην Πάτρα και την ευρύτερη περιοχή,...

    Καμπανάκι για τον υψηλό ΦΠΑ και από τα σούπερ μάρκετ – Ανένδοτη η κυβέρνηση

    Χθες οι εκπρόσωποι της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος (ΕΣΕ)...

    Αναδιώτης και Τσιρώνης με τον Μεντβέντεφ σε σύνοδο των BRICS στο Σότσι

    Ελληνική παρουσία είχε το συμπόσιο των BRICS με βουλευτές και ευρωβουλευτές...
    Best Shop