Οι «χρυσές» ευκαιρίες του fintech για τους Έλληνες – Τα μεγάλα deals και το εξωτερικό

    Ημερομηνία:

    Οι «εκρηκτικοί» ρυθμοί ανάπτυξης της αγοράς του fintech δημιουργεί νέες ευκαιρίες για «χρυσά» έσοδα σε διεθνές επίπεδο για τους Έλληνες experts του κλάδου.

    Από διάφορες μελέτες προκύπτει ότι η αντίστοιχη «πίτα» υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τα όρια του… τρισεκατομμυρίου τα προσεχή χρόνια σε παγκόσμια κλίμακα και από αυτήν οι ελληνικοί όμιλοι θα διεκδικήσουν το μεγαλύτερο δυνατό μερίδιο.

    Σύμφωνα με μια από αυτές, η αξία της αποτιμήθηκε στα 294,74 δισ. δολ. το 2023, το 2024 προβλέπεται να ανέλθει στα 340,10 δισ. δολ. και να εκτιναχθεί στα 1.152,06 δισ. δολ. με ορίζοντα το 2032, με μέσο ετήσιο ποσοστό αύξησης 16,5% για την συγκεκριμένη περίοδο (2024-2032) και τη Βόρεια Αμερική να κυριαρχεί πέρσι με μερίδιο 34,05% (Πηγή: fortune business insights).

    Άλλες έρευνες εκτιμούν ότι τα αθροιστικά έσοδα από τη «βιομηχανία» του fintech θα «χτυπήσουν» ακόμα και το 1,5 τρισ. δολ. (Boston Consulting Group/QED Investors) και μάλιστα νωρίτερα, από το 2030.

    Leader από ελληνικής πλευράς στο λογισμικό για τον χρηματοοικονομικό τομέα αποτελεί μια εισηγμένη της πληροφορικής, η Profile Software, με παρουσία σε περισσότερες από 50 χώρες, ενώ την είσοδό της στην ίδια αγορά (fintech) μέσω κάποιας εξαγοράς της εξωστρεφούς εταιρείας προετοιμάζει και η Q&R.

    Υπενθυμίζεται ότι η Profile, με πυρήνα των δραστηριοτήτων το fintech, πέτυχε δυναμική είσοδο στον τομέα της ΑΙ με το λανσάρισμα του AI.Adaptive, προϊόντος Τεχνητής Νοημοσύνης, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει είτε αυτόνομα είτε ενσωματωμένα σε άλλα προϊόντα.

    Όπως ανέφεραν πρόσφατα ο πρόεδρος και ο CEO της εισηγμένης, Χαράλαμπος Στασινόπουλος και Ευάγγελος Αγγελίδης, οι προσδοκίες του ομίλου φτάνουν μέχρι και στον υπερδιπλασιασμό ή τριπλασιασμό των μεγεθών της εντός τριετίας, με αιχμή και την αξιοποίηση της ΑΙ.

    Η Profile εξετάζει μεταξύ άλλων εξαγορές σε ισπανόφωνες και γερμανόφωνες αγορές και διατηρεί διεθνή παρουσία από την Καραϊβική και το Μαϊάμι, μέχρι το Ντουμπάι και την Σιγκαπούρη, το Λονδίνο, το Παρίσι, στο Όσλο, τη Στοκχόλμη κ.ά.
    Στα μεγάλα deals του κλάδου με ελληνικό ενδιαφέρον συμπεριλαμβάνονται, φυσικά, η στρατηγική συνεργασία της Epslion Net με την Εθνική Τράπεζα και αυτή της startup με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο αλλά με «ελληνικό DNA», της Plum του Βίκτωρα Τροκούδη, με την Eurobank.

    Οι συμφωνίες αυτές επιβεβαιώνουν ότι οι τράπεζες μπήκαν δυναμικά στο «παιχνίδι» και συμπορεύονται τόσο με ομίλους πληροφορικής όσο και με το startup οικοσύστημα. Το ελληνικής παραγωγής λογισμικό, οι υπηρεσίες, τα προϊόντα και οι πλατφόρμες παρουσιάζουν μεγάλη ζήτηση, τέτοια που υπόσχεται ιδιαίτερα ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης τα αμέσως επόμενα χρόνια.

    Οι συμφωνίες

    Το deal Epsilon Net -Εθνικής Τράπεζας προηγήθηκε της «τριπλής συμμαχίας» με το αμερικανικό fund General Atlantic για την εξαγορά του ποσοστού μειοψηφίας της ελληνικής εταιρείας πληροφορικής και μεταξύ άλλων αφορούσε εξ αρχής τη σύναψη μακροχρόνιας, αποκλειστικής συνεργασίας τους με αντικείμενο την από κοινού ανάπτυξη τεχνολογικών εφαρμογών & προϊόντων στους τομείς του Business Software, του fintech, της αυτοματοποίησης των ηλεκτρονικών πληρωμών (payments) καθώς και την ευρύτερη αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προκύπτουν στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού της ελληνικής οικονομίας (σ.σ. η τράπεζα απέκτησε το 7,5% έναντι 30,4 εκατ. ευρώ και στο πλαίσιο του νέου deal θα διπλασιάσει το ποσοστό της, με την General Atlantic να αποκτά το 29,58% και τον Ιωάννη Μίχο να διατηρεί το πλειοψηφικό 55,42%). Ανάμεσα στους νέους στόχους της Epsilon Net συμπεριλαμβάνεται η επέκταση των δραστηριοτήτων της στο εξωτερικό.

    Η Plum προσέλκυσε το επενδυτικό ενδιαφέρον της Eurobank χάρη στην δημοφιλή εφαρμογή της για την «έξυπνη» διαχείριση χρημάτων, που είναι διαθέσιμη σε 10 χώρες. Ένα deal το οποίο οδήγησε σε μια επένδυση 5+5 εκατ. ευρώ εκ μέρους της ελληνικής τράπεζας, με την είσοδό της στο μετοχικό κεφάλαιο της νεοφυούς fintech εταιρείας, με μειοψηφική συμμετοχή, αλλά και την σύναψη στρατηγικής συνεργασίας τους.

    Πρόσφατα, η Plum εξασφάλισε χρηματοδότηση 19 εκατ. ευρώ (B series) από σημαντικούς επενδυτές, παρέχοντας μέσω της πλατφόρμας της σε πάνω από 1,8 εκατ. χρήστες τη δυνατότητα να εξοικονομήσουν ή να επενδύσουν συνολικό ποσό 2,3 δισ. ευρώ από τα εισοδήματά τους μέχρι πρότινος (αριθμοί που πιθανότατα έχουν ανέβει σε υψηλότερα επίπεδα).

    Alpha Βank Λονδίνου μάλιστα, σε συνεργασία με την Uni Systems, βρίσκεται σε περίοδο εκσυγχρονισμού της τραπεζικής υποδομής.
    Μέσα στο καλοκαίρι ανακοίνωσε την λήψη τραπεζικής άδειας από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ), έπειτα από πρόταση της Τράπεζας της Ελλάδος η snappi. Αποτελεί κοινό εγχείρημα της Piraeus Financial Holdings, μητρικής εταιρείας της Τράπεζας Πειραιώς, και της Natech, της fintech εταιρείας στην Ελλάδα που εξειδικεύεται στην παροχή λύσεων λογισμικού για τραπεζικά συστήματα.

    Οι «χρυσές» ευκαιρίες του fintech για τους Έλληνες – Τα μεγάλα deals και το εξωτερικό

    Οι υπηρεσίες

    Οι προαναφερόμενες μελέτες επισημαίνουν ότι οι fintech εταιρείες παρέχουν διάφορες υπηρεσίες χρηματοοικονομικής τεχνολογίας, εργαλεία ή λύσεις σε άλλες επιχειρήσεις (B2B) ως υπηρεσία.

    Αυτές οι υπηρεσίες δίνονται συνήθως μέσω του cloud, επιτρέποντας σε άλλες εταιρείες να ενσωματωθούν και να χρησιμοποιήσουν τις δυνατότητες χρηματοοικονομικής τεχνολογίας χωρίς να αναπτύσσουν αυτές τις τεχνολογίες εσωτερικά. Επιπλέον, οι πάροχοι χρηματοοικονομικής τεχνολογίας προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και τεχνολογικών λύσεων, όπως επεξεργασία πληρωμών, πλατφόρμες δανεισμού Peer To Peer (P2P), ανίχνευση απάτης, τεχνολογία blockchain και περισσότερες λύσεις.

    Η έλευση της ανοιχτής τραπεζικής και η χρήση διεπαφών προγραμματισμού εφαρμογών (APIs) επιτρέπει τη συνεργασία μεταξύ εταιρειών fintech και παραδοσιακών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων. Αυτή η συνεργασία παρέχει στις εταιρείες fintech την ευκαιρία να αξιοποιήσουν τα δεδομένα και την υποδομή των παραδοσιακών τραπεζών για την παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας, την ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων και τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών. Η πανδημία επιτάχυνε τον ψηφιακό μετασχηματισμό των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών. Και καθώς οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές στρέφονταν όλο και περισσότερο στην ηλεκτρονική και την κινητή τραπεζική, υπήρξε μια αυξανόμενη ζήτηση για πλατφόρμες χρηματοοικονομικής τεχνολογίας. Επιπλέον, οι εταιρείες χρηματοοικονομικής τεχνολογίας που προσφέρουν υπηρεσίες πληρωμών και διεκπεραίωσης συναλλαγών παρουσίασαν αύξηση της ζήτησης, διότι το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι ανέπαφες πληρωμές και τα ψηφιακά πορτοφόλια έγιναν πιο διαδεδομένα κατά τη διάρκεια της πανδημίας και μετέπειτα.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ: Θλίψη στο νοσοκομείο για τον θάνατο νοσηλεύτριας

    Θλίψη σκόρπισε στο νοσοκομείο Αγρινίου και στην κοινωνία του...

    Επίμονο ρέψιμο: Έρευνα σε 10.000 άτομα αποκαλύπτει ασθένειες και συνήθειες που το προκαλούν

    Η ερυγή (ρέψιμο) είναι μια συνηθισμένη και φυσιολογική λειτουργία...

    ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΡΙΟΥ: Μπήκαν νερά από την οροφή… και έβρεχε μέσα στην κλινική! Μετέφεραν άρον άρον τους ασθενείς

    Η δυνατή νεροποντή που σημειώθηκε χθες 9/9/2024 το βράδυ την πόλη...
    Best Shop