Οι μεγάλες παρεμβάσεις στην Αττική που θα αλλάξουν τον «χάρτη» της κυκλοφορίας μέσα στην επόμενη πενταετία

    Ημερομηνία:

    Σε έναν από τους πιο επιβαρυμένους κυκλοφοριακά αστικούς ιστούς της Ευρώπης, το Υπουργείο Υποδομών επανεκκινεί παρεμβάσεις σε καίρια σημεία της Αττικής, με στόχο την αποσυμφόρηση βασικών οδικών αρτηριών και την αναβάθμιση της συγκοινωνιακής υποδομής.

    Ο πολυσύχναστος κόμβος της Μεταμόρφωσης, που συνδέει την Αττική Οδό με την Εθνική Οδό (ΠΑΘΕ), παραμένει ένα από τα πιο καυτά μέτωπα του λεκανοπεδίου. Το υπουργείο Υποδομών προχωρά στον ανασχεδιασμό του με τη δημιουργία δύο χωριστών εξόδων σε απόσταση περίπου 150 μέτρων, προκειμένου να διαχωρίζεται η ροή προς την Εθνική Οδό.

    Οι τελικές μελέτες αναμένεται να ολοκληρωθούν τους επόμενους μήνες, με την κατασκευή να εκκινεί εντός του 2025, όπως επιβεβαίωσε χθες σε ημερίδα για τα ΣΔΙΤ και τις πρότυπες προτάσεις ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος. Την κατασκευή θα αναλάβει ο νέος παραχωρησιούχος της Αττικής Οδού, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

    Η αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στο σημείο εκείνο χτυπά κόκκινα καμπανάκια εδώ και πολύ καιρό καθώς όσοι οδηγοί έρχονται από την Ελευσίνα και πηγαίνουν βόρεια μέσω της ΠΑΘΕ αλλά και εκείνοι που έρχονται από το αεροδρόμιο φτάνουν στο ίδιο σημείο εξόδου προκαλώντας έμφραγμα στο οδικό δίκτυο.

    Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης που θα βοηθούσε στην αποφόρτιση της Αττικής Οδού αν και δεν έχει ενταφιαστεί ως έργο ωστόσο όπως επανέλαβε χθες η πολιτική ηγεσία του υπουργείου εξακολουθεί να αντιμετωπίζει πρόβλημα χρηματοδότησης. Ο κ. Ταχιάος δήλωσε ότι το υπουργείο έχει ενδιαφέρον για την Κύμης αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα παραμένει το έλλειμμα διαθέσιμων πόρων. Υπενθυμίζεται ότι για το κομμάτι αυτό που σχεδιάστηκε να υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο υπάρχει ανάδοχος τα τελευταία τέσσερα χρόνια που είναι το κοινό σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΑCΤΟR.

    Σκαραμαγκάς: Τριπλός κόμβος με χρηματοδότηση στο συρτάρι

    Πιο δυτικά, στον κόμβο Σκαραμαγκά, προωθείται η κατασκευή ενός τριπλού ανισόπεδου κόμβου. Το έργο έχει ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα με εξασφαλισμένους πόρους και εκτιμώμενο αναθεωρημένο κόστος περί τα 65 εκατ. ευρώ.

    Η διάρκεια υλοποίησης υπολογίζεται σε τουλάχιστον τρία χρόνια από τη δημοπράτηση, που τοποθετείται εντός του 2025. Με την υλοποίηση του έργου θα βελτιωθεί η κυκλοφορία στην Λ. Αθηνών και Λεωφόρος Σχιστού ενώ θα παρέχεται πρόσβαση και προς την περιφερειακή του Αιγάλεω που σήμερα χρησιμοποιείται από μια δύσκολη διαδρομή που περνά μέσα από τον Ασπρόπυργο.

    Σε φάση αξιολόγησης παραμένει από τον Μάιο του 2023 η πρότυπη πρόταση που έχει καταθέσει στο υπουργείο η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για νέα οδική σύνδεση Ελευσίνας – Οινοφύτων, γνωστό και ως παράκαμψη της Αττικής, με στόχο την αποσυμφόρηση του Κηφισού. Το έργο, αν και τεχνικά ώριμο, η διαδικασία έγκρισης δεν έχει προχωρήσει καθώς η πρόοδος συνδέεται με την εκκίνηση του θεσμού των πρότυπων προτάσεων. Για το έργο έχουν αναφερθεί δημόσια ουκ ολίγες φορές και τα στελέχη της κατασκευαστικής εταιρείας. Ο νέος οδικός άξονας που θα είναι ένας κλειστός αυτοκινητόδρομος θα ξεκινά από την Ελευσίνα και θα καταλήγει στα Οινόφυτα εκτρέποντας τα φορτηγά από το κεντρικό οδικό δίκτυο της πρωτεύουσας. Σχετικά με την περίφημη γέφυρα της Βαρυμπόμπης, ο κ. Ταχιάος ανέφερε χθες ότι πρέπει να αντικατασταθεί καθώς δεν πληροί τις προδιαγραφές. Για το θέμα παραδέχτηκε ότι αντιδρά ο δήμος Κηφισιάς θέτοντας στο επίκεντρο το ζήτημα των διοδίων. Υπενθυμίζεται ότι το μέτρο της αναστολής είσπραξης διοδίων λόγω των αντιδράσεων επιβαρύνει σε ετήσια βάση με 25 εκ. τα δημόσια ταμεία καθώς χορηγείται ως αποζημίωση στον παραχωρησιόχο.

    Επέκταση προς Ίλιον

    Η επέκταση της Γραμμής 2 του μετρό προς το Ίλιον, με τρεις νέους σταθμούς (Παλατιανή, Ίλιον, Άγιος Νικόλαος), αποτελεί τη μοναδική επέκταση μέσου σταθερής τροχιάς που έχει λάβει πλήρεις περιβαλλοντικές άδειες.

    Ωστόσο, το έργο των 550 εκατ. ευρώ παραμένει στάσιμο, καθώς η χρηματοδότηση μέσω του ΕΣΠΑ 2021–2027 δεν έχει ακόμη «κλειδώσει» αν και έχουν εξασφαλιστεί κάποιοι λιγοστοί πόροι, ενώ ο διαγωνισμός δεν έχει προκηρυχθεί, αν και είχε εξαγγελθεί από το 2023. Εφόσον ολοκληρωθούν οι διαδικασίες το 2025, η κατασκευή θα μπορούσε να ξεκινήσει εντός του 2026. Με το έργο η διαδρομή Ίλιον- Ελληνικό θα διαρκεί 30 με 35 λεπτά και Ίλιον Ομόνοια 15 λεπτά. Από την στιγμή που στην νέα προγραμματική περίοδο θα πρέπει να περάσουν η γραμμή 4 του μετρό που ήδη κατασκευάζεται αλλά και η βορειοδυτική επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης δεν είναι σαφές αν θα μπορέσουν να χρηματοδοτηθούν τρία έργα μετρό.

    Σήραγγα Ηλιούπολης και υπογειοποίηση Ποσειδώνος

    Ανολοκλήρωτος παραμένει ο σχεδιασμός και για τη σήραγγα Ηλιούπολης, που εξέταζε και η Lamda Development, η οποία είχε χρηματοδοτήσει την σχετική μελέτη. Αν και θεωρείται έργο κομβικής σημασίας για τη σύνδεση του Ελληνικού με την Αττική Οδό, προσκρούει στο υψηλό κόστος που υπολογίζεται περί τα 450-500 εκ. και στην απουσία κρατικής στήριξης.

    Αντίθετα, ως έργο κομβικής σημασίας για την κυκλοφορία των οχημάτων αποτελεί η υπογειοποίηση της Ποσειδώνος, η οποία εκτελείται από την ΑΒΑΞ και αναμένεται να παραδοθεί σταδιακά έως το 2028.

    Ασάφεια για επεκτάσεις μετρό προς Γλυφάδα

    Αν και έχουν διατυπωθεί προτάσεις για νέα επέκταση μετρό προς Γλυφάδα, κυρίως από ιδιώτες επενδυτές, οι μελέτες δεν έχουν ξεκινήσει και το έργο παραμένει σε προκαταρκτικό στάδιο χωρίς σαφές χρονοδιάγραμμα ή χρηματοδότηση.

    Η διοίκηση της Lamda Development δεν έχει κρύψει άλλωστε το ενδιαφέρον της  για την έλευση του μετρό μέσα στην νέα πόλη του Ελληνικού με το σκεπτικό ότι η ανάπτυξη θα φέρει επιπλέον κίνηση και επομένως θα ήταν χρήσιμος ένας σταθμός μετρό στην περιοχή. Άλλωστε στο θέμα αναφέρθηκε πρόσφατα και ο επικεφαλής της εταιρείας Oδυσσέας Αθανασίου από το βήμα της γενικής συνέλευσης λέγοντας ότι είναι διατεθειμένη να χρηματοδοτήσει σχετικές μελέτες όπως έκανε με την σήραγγα της Ηλιούπολης για να εξασφαλίσει την πρόσβαση της νέας πόλης στο μετρό.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Βίντεο: Η στιγμή της έκρηξης νάρκης του Β’ Παγκοσμίου στον Πύργο

    Με ελεγχόμενη έκρηξη καταστράφηκε νάρκη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, που είχε εντοπιστεί στην...

    Οι εξηγήσεις του Λευκού Οίκου για τις μελανιές στο χέρι του Αμερικανού προέδρου

    Ερωτήματα για την κατάσταση της υγείας του Προέδρου των...

    Τα οικονομικά αυτών των ζωδίων βελτιώνονται από τις 20 του μήνα

    Τρία ζώδια προσελκύουν την οικονομική επιτυχία όλη την εβδομάδα από τις...

    «Έχω δοκιμάσει τα πάντα, αλλά ποτέ δεν έχω έρθει σε οργασμό»

    Το να καταφέρει μία γυναίκα να φτάσει σε οργασμό δεν είναι...