Στην ημιτελική φάση μπαίνει η «μάχη» για τις νέες τοπικές επιχειρήσεις ύδρευσης και αποχέτευσης. Το Υπουργείο Ενέργειας, όπως πληροφορείται, η στήλη έχει ετοιμάσει ανανεωμένη πρόταση του προς τους δήμους για το πως πιστεύει πως πρέπει να προχωρήσει η ενοποίηση τους των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ). Πληροφορίες της στήλης αναφέρουν πως το υπουργείο κάνει λίγο «σκόντο» στο «γενικό κανόνα» που προβλέπει «ένα πάροχο ανά περιφερειακή ενότητα» (σ.σ. Νομό), καθώς μπορεί να επιτρέψει έως και 2 διαδημοτικές ΕΥΑ στους μεγάλους νομούς ή ενοποίηση ΕΥΑ σε δήμους που συνορεύουν ακόμα και αν ανήκουν σε διαφορετικούς νομούς. Τρία, τουλάχιστον, φαίνεται να είναι τα «αγκάθια»: Το πρώτο είναι πως θα πρέπει να ενοποιηθούν οικονομικά υγιείς ΔΕΥΑ με οικονομικά μη υγιείς, κάτι που εγείρει αντιδράσεις από τις υγιείς, οι οποίες θα κληθούν να «φορτωθούν» τις μη υγιείς, μαζί και τα βάρη (στους καταναλωτές) για την κάλυψη των ζημιών τους. Το δεύτερο «αγκάθι» είναι οι αντιδράσεις ορισμένων ΔΕΥΑ στο σχέδιο της κυβέρνησης να ενταχθούν οι ΔΕΥΑ του υπολοίπου Αττικής, Βοιωτίας, της Φωκίδας αλλά και της Κορινθίας στην ΕΥΔΑΠ Α.Ε. αλλά των ΔΕΥΑ του υπολοίπου Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής στη ΕΥΑΘ Α.Ε.
Μάλιστα, το κυβερνητικό σχέδιο αναφέρει πως «τουλάχιστον» οι παραπάνω ΔΕΥΑ θα ενταχθούν στην ΕΥΔΑΠ και στην ΕΥΑΘ. Αυτό σημαίνει πως η κυβέρνηση αφήνει το παράθυρο και για επιπλέον ΔΕΥΑ στην ΕΥΔΑΠ και την ΕΥΑΘ. Αυτό δεν σημαίνει μόνο πως κάτι τέτοιο θα έφερνε πιθανώς επιπλέον τοπικές αντιδράσεις, αλλά και θα μπορούσε να αλλάξει την αποτίμηση των μετοχών της ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ, κάτι που ίσως θα είχε σημασία ενόψει της διάθεσης τους από το ΤΑΙΠΕΔ στα πλαίσια της επιστροφής του 51% στο δημόσιο. Το τρίτο «αγκάθι» είναι το μοντέλο λειτουργίας των ΔΕΥΑ το οποίο χαρακτηρίζεται από αρμόδια κυβερνητικά στελέχη ως κορυφαίο case study της δυσλειτουργία του ελληνικού Δημοσίου! Προφανώς, για να γίνουν τα παραπάνω, θα πρέπει να ξεμπλέξει και το «κουβάρι» της λειτουργίας των ΔΕΥΑ.