Οι πλοίαρχοι καταγράφουν κινδύνους σε 102 λιμάνια και ζητούν βελτιώσεις – Δείτε την έκθεσή τους

    Ημερομηνία:

    Βελτιώσεις σε συνολικά 102 λιμάνια σε νησιά αλλά και την ηπειρωτική Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων αυτών του Πειραιά και της Ραφήνας, ζητά με την Έκθεση Λιμένων 2024 η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ).

    Στην έκθεση που συνοδεύεται από χάρτες και φωτογραφίες που έχουν τραβήξει πλοίαρχοι όλων των εταιριών καταγράφονται οι «εξαιρετικά δύσκολες καταστάσεις» που αντιμετωπίζουν στην προσπάθειά τους να προσεγγίσουν τα λιμάνια αυτά.

    Αν και στην επιστολή προς το υπουργείο Ναυτιλίας και το Λιμενικό η ΠΕΠΕΝ επισημαίνει ότι έχουν γίνει προσπάθειες βελίτωσης των λιμανιών μέσω της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), εντούτοις οι Έλληνες πλοίαρχοι σημειώνουν ότι «η γενική εικόνα απαιτεί να δοθούν λύσεις οι οποίες θα συμβάλουν στην εξάλειψη των προβλημάτων που υπάρχουν.

    Η ΠΕΠΕΝ στις πάνω από 100 σελίδες της έκθεσής της καταγράφει προβλήματα που ξεκινούν από αλλαγή λαμπτήρων σε φάρους και σηματοδότες και φτάνουν έως την την κατασκευή νέων προβλητών ή βυθοκόρηση της λιμενολεκάνης τους.

    Διαβάστε το πρώτο τμήμα της έκθεσης για Άγιο Ευστράτιο, Αγκίστρι, Αίγινα, Αλόννησο, Αμοργό, Ανάφη, Άνδρο Αντικύθηρα, Αντίρριο, Αστυπάλαια, Βόλο, Δονούσα, Ζάκυνθο, Ηγουμενίτσα, Ηρακλειά, Ηράκλειο, Θάσο, Ιθάκη, Ικαρία, Φούρνους, Ίο, Καβάλα, Κάλυμνο

    Διαβάστε το δεύτερο τμήμα της έκθεσης για Κάρπαθο, Κάσο, Καστέλι Κισσάμου, Καστελόριζο, Κέα, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κίμωλο, Κουφονήσι, Κύθηρα, Κύθνο, Κυλλήνη, Λήμνο, Λειψούς, Λέρο, Λευκάδα, Μεγίστη, Μαντούδι, Μέθανα, Μήλο

    Διαβάστε το τρίτο τμήμα της έκθεσης για Μύκονο, Μυτιλήνη, Νάξο, Νεάπολη, Νίσυρο, Οινούσσες, Παξούς, Πάρο, Πάτμο, Πάτρα

    Διαβάστε το τέταρτο τμήμα της έκθεσης για Πειραιά, Δραπετσώνα

    Διαβάστε το πέμπτο τμήμα της έκθεσης για Πόρο, Ραφήνα, Ρέθυμνο, Ρίο, Ρόδο, Σαλαμίνα, Σαμοθράκη, Σάμο, Σαντορίνη, Θηρασιά, Σέριφο, Σίφνο, Σέριφο, Σητεία, Σίκινο, Σκιάθο, Σκόπελο, Σούδα, Σπέτσες, Σύρο, Σχοινούσα, Τήλο, Τήνο, Ύδρα, Φολέγανδρο, Χάλκη, Χίο, Ψαρά,

    Ενδεικτικά σημειώνουν ότι στην Κάσο η προσέγγιση και η ασφαλής πρόσδεση με νότιους και νοτιοανατολικούς ανέμους χαρακτηρίζεται «άκρως επισφαλής και επικίνδυνη», στην Τζια οι πλοίαρχοι ζητούν επέκταση του προβλήτα εκεί προς βορρά και προς νότο και εκβάθυνση της λιμενολεκάνης και φωτοσήμανση του λιμενοβραχίονα, στον Πόρο ζητούν εκβάθυνση του διαύλου και αυστηρό έλεγχο από το λιμενικό «για την αποφυγή της άναρχης κίνησης ιδιαίτερα στις ώρες διέλευσης των πλοίων εντός του διαύλου, το οποίο δημιουργεί κινδύνους ειδικά όταν πνέουν ισχυροί άνεμοι», στο Ρέθυμνο απαιτείται άμεση εκβάθυνση του λιμανιού το οποίο με τα χρόνια έχει γίνει ρηχό από φερτά υλικά, στη Φανερωμένη της Σαλαμίνας, η προσέγγιση και ο ελλιμενισμός του πλοίου χαρακτηρίζεται επικίνδυνα, στη Σαμοθράκη το λιμάνι χαρακτηρίζεται επικίνδυνο για μεγάλα πλοία και εκτεθειμένο στον βοριά, ενώ ο προβλήτας στη Νάξο, ετοιμόρροπος.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Τα νέα επικίνδυνα challenges που απειλούν παιδιά και εφήβους

    Η πνιγμονή και η λάθος κατάποση – είτε πρόκειται για τροφή...

    Το project των 250 εκατ. ευρώ από τη βασιλική οικογένεια του Άμπου Ντάμπι στην Ερμιόνη

    Προχωρά η πολυσυζητημένη, πλέον, στρατηγική επένδυση, συνολικού ύψους 250 εκατ. ευρώ που...

    Τέλος η τελωνειακή απαλλαγή στα δέματα κάτω των 150€ στην ΕΕ – Τι αλλάζει για Temu, Shein, e-shops και καταναλωτές

    Από τις αρχές του 2026 καταργείται σε επίπεδο ΕΕ η τελωνειακή απαλλαγή...

    Brain regain: «Επιστροφή με bonus» σε όσους γυρίζουν στην Ελλάδα

    Χιλιάδες πολίτες που έφυγαν στα χρόνια της κρίσης αποφασίζουν να επιστρέψουν, με την Πολιτεία...