Oι Survivors του ΣΚΑΪ… επαγγελματίες με σύστημα «καμήλα»

    Ημερομηνία:

    Mavropoulis
    Αν οι εθνικές εκλογές είναι το κεντρικό γεγονός που απασχολεί, πολύ λογικά και αναμενόμενα, την ελληνική κοινωνία το α’ εξάμηνο του 2023, τότε έχουμε μάλλον βρει τα επόμενα δύο, πέρα βέβαια από το όποιο απρόοπτο μας τύχει. Το ένα είναι ποιος θα πάρει το ποδοσφαιρικό πρωτάθλημα σε μια εξόχως ανταγωνιστική σεζόν και το άλλο φαίνεται ή σαφώς μπορεί να είναι το ριάλιτι των ριάλιτι, ήτοι η super έκδοση του «Survivor», που φέτος έχει προσθέσει στον τίτλο του και το «All Star», καθώς συμμετέχουν επίλεκτοι, λέει, παίκτες από τα προηγούμενα πέντε παιχνίδια. Ολα σε ένα, νοικοκυρεμένα.

    Και δεν είναι υπερβολή ότι το «Survivor All Star» διεκδικεί να γίνει αυτό που λένε και στα Τζουμέρκα και τα χωριά της Πίνδου talk of the town: στις εκλογές ψηφίζουν περί τα 5 εκατομμύρια πολίτες, με το ποδόσφαιρο ασχολούνται μάλλον περισσότεροι, ενώ το πρώτο επεισόδιο του «Survivor All Star» το είδαν κατά μέσον όρο 1.572.545 άνθρωποι, ενώ «πέρασαν» από τον ΣΚΑΪ έστω και για ένα λεπτό, κατά τη διάρκεια του τρίωρου προγράμματος, ωθούμενοι κυρίως από μια ακατανίκητη περιέργεια 3.612.072 τηλεθεατές! Αυτοδυναμία θα κέρδιζαν στο Φάληρο αν γίνονταν τηλεοπτική αναμέτρηση, στα πρότυπα της εκλογικής.

    survivor_all_star__2_
    Αφροδίτη Σκαφίδα και Κώστας Παπαδόπουλος στον πολύ δύσκολο στίβο μάχης

    Στα επόμενα τρία επεισόδια μετά το πρώτο (το παιχνίδι μεταδίδεται Κυριακή με Τετάρτη) οι αριθμοί έμειναν σε υψηλά επίπεδα, παρότι έπεσαν λίγο (από 40% στο 34% του τηλεοπτικού μεριδίου), κάτι που δείχνει ότι το φετινό «Survivor» μπορεί να αποτελέσει το βαρύ πυροβολικό του σταθμού στη μάχη της τηλεθέασης. Η επένδυση των 12 εκατ. ευρώ που έχει κάνει ο ΣΚΑΪ στο πανάκριβο τηλεπαιχνίδι του Τούρκου παραγωγού Ατζούν Ιλιτζαλί σημαίνει και τεράστιες προσδοκίες, η δικαίωση των οποίων πάντως θα φανεί τις επόμενες εβδομάδες, όταν θα ξεκινήσουν και οι ανταγωνιστικές παραγωγές των άλλων καναλιών («MasterChef» κ.λπ.).

    Η ιδέα του φετινού παιχνιδιού έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και γι’ αυτό ήδη συγκεντρώνει την προσοχή του τηλεοπτικού κοινού. Αντί ο Ατζούν να μαζέψει μερικά γνωστά ονόματα από διάφορους τομείς (θέαμα, αθλητισμός, μόντελινγκ, social media, κοσμικά και άλλα) και άγνωστους στο ευρύ κοινό ανθρώπους, που θα πήγαιναν στον Aγιο Δομίνικο διψασμένοι για αναγνωρισιμότητα αλλά ανίδεοι από τα τηλεοπτικά κόλπα, επιστράτευσε δοκιμασμένα πρόσωπα.

    Επέλεξε 26 (για αρχή, καθότι θα μπουν κι άλλοι στη συνέχεια) παίκτες που είχαν διακριθεί στους πέντε προηγούμενους κύκλους του ριάλιτι, ξέρουν τις δοκιμασίες, έχουν το κοινό τους και, κυρίως, γνωρίζουν πώς να δώσουν ενδιαφέρον στο παιχνίδι πλασάροντας ο καθένας τον εαυτό του ως μια τηλεοπτική περσόνα που μπορεί να μείνει για καιρό στην Καραϊβική, ακόμα και να κερδίσει το έπαθλο. Τουλάχιστον αυτό είναι το σκεπτικό της παραγωγής. Το αν θα λειτουργήσει θα φανεί παρακάτω.

    Ολοι είναι πλέον πονηρεμένοι και ξέρουν τα μυστικά της ιδιότυπης αυτής τηλεμαχίας. Και η παρατεταμένη παραμονή έχει ισχυρό αντίκρισμα. Οι αμοιβές που παίζουν στο «Survivor All Star» είναι επαγγελματικές. Τα χρόνια της αθωότητας και της εκμετάλλευσης παίκτη από παραγωγό -που θα έλεγε κι ο Μαρξ αν ήξερε τι θα ερχόταν 156 χρόνια μετά τη συγγραφή του «Κεφαλαίου»- πέρασαν ανεπιστρεπτί.

    Ο κάθε παίκτης που μετέχει φέτος λαμβάνει εβδομαδιαίως από 5.000 ευρώ και πάνω, ενώ κάποιοι, τους οποίους οι υπεύθυνοι του ριάλιτι θα ήθελαν ασκαρδαμυκτί στο παιχνίδι, αλλά ως τώρα δεν έχουν αποδεχτεί την πρόταση, μπορεί να πάρουν πολλαπλάσια ποσά αν τελικά δεχτούν να πάνε στον Αγιο Δομίνικο.

    survivor_all_star__3_
    Ο Κωνσταντίνος Βασάλος σε μια σκληρή δοκιμασία στον πολύ δύσκολο και απαιτητικό καινούριο στίβο αγωνισμάτων

    Δυναμικοί χαρακτήρες και «καλά παιδιά»

    Η συμμετοχή στο «Survivor All Star» παικτών που είναι πλέον τηλεοπτικά πρόσωπα και έχουν εμπειρία από τον φακό, λιγότερη ή περισσότερη δεν έχει σημασία, μειώνει μεν τον αυθορμητισμό και τις εύκολες γκάφες (βοηθά σε αυτό και η απουσία παικτών όπως ο Γιάννης Σπαλιάρας), αλλά οδηγεί σε έναν σκληρό, κυρίως υπόγειο, αλλά ενίοτε και προδήλως άγριο ανταγωνισμό. Δεν υπάρχουν πλέον κρυφά χαρτιά, μυστικές στρατηγικές και άδολες, αθώες συμπεριφορές. Εδώ στο περίφημο «πείραμα Στάνφορντ», που πήγαν όλοι ανυποψίαστοι, τελικά μετατράπηκαν σε ό,τι απαιτούσε ο ρόλος που τους δόθηκε, φανταστείτε τι θα γίνει σε ένα παιχνίδι που εξαρχής γνωρίζουν όλοι ότι η ίντριγκα, ο τακτικισμός, η παραπλάνηση και οι λυκοφιλίες είναι αναγκαία συστατικά της επιτυχίας, αρκεί να εκδηλώνονται χωρίς να προδίδονται στον φακό!

    Ο φακός θέλει δυναμικούς μεν χαρακτήρες, αλλά και «καλά παιδιά», που να συγκινούν τον μέσο τηλεθεατή (τους κυρ Παντελήδες, που θα έλεγε κι ένας πανελίστας «Τζαβέλας») που θα ψηφίζει από το σπίτι ποιος θα παραμείνει και ποιος θα αποχωρήσει. Ετσι, ο θεατρινισμός και οι χειρουργικές κινήσεις δίνουν και παίρνουν τις πρώτες ημέρες της κοινής συμβίωσης των παικτών, έστω κι ως αναγνωριστικές κινήσεις. Για παράδειγμα, ο Σπύρος Μαρτίκας (σειράς 2022) επισήμανε κάποια στιγμή ευθέως ότι ο Κώστας Αναγνωστόπουλος (2017), γνωστός και ως «Μισθοφόρος», φιλοτεχνεί έντεχνα το προφίλ του παίκτη που βγαίνει μπροστά για την ομάδα του, με στόχο όμως να κρύψει την αγωνιστική του αδυναμία και όχι πραγματικά για τους «συντρόφους» του, όπως ο… Ντ’ Αρτανιάν ή ο Αραμις.

    Η επισήμανση έγινε μπροστά στον ίδιο τον Αναγνωστόπουλο, ο οποίος, ως παλιοσειρά, απάντησε ψύχραιμα στον φαρμακοποιό για να μη μοχλεύσει κι άλλο τη συζήτηση, αλλά αν έχει κάνει έστω και ένα συμβόλαιο ως ελεύθερος σκοπευτής στην όποια καριέρα του ως μισθοφόρος τότε ήδη πρέπει να καταστρώνει σχέδιο για να γυρίσει σύντομα ο Μαρτίκας στην εκτέλεση συνταγών ασφαλιστικών ταμείων.

    Ο Κωνσταντίνος Βασάλος (της τάξης του ’17) παρεμβαίνει σε όλες τις κρίσεις, σαν «μάνα του λόχου» και «καλό παιδί», ξέροντας ότι αυτό αρέσει στο κοινό και τον είχε πάει μακριά πριν από έξι χρόνια, ενώ είναι εντυπωσιακό το πώς η Κατερίνα Δαλάκα (σειράς 2018 και 2019) κρατά χαμηλό προφίλ παρατηρώντας τις κινήσεις όλων των άλλων, συμπαικτών και αντιπάλων, για να καταλάβει στρατηγικές, ενώ στην πραγματικότητα είναι ένας χαρακτήρας που δύσκολα κρύβει συναισθήματα. Η εμπειρία της από την παρουσία σε δύο «Survivor» στο παρελθόν την έχουν κάνει εξπέρ.

    Ενδεικτικό του πόσο δασκαλεμένοι είναι πια οι παίκτες αποτελεί και το παράδειγμα του Στέλιου Χανταμπάκη, ο οποίος είχε επιδοθεί σε ανοιχτές συγκρούσεις, ακόμα και μηχανορραφίες στο παιχνίδι του 2107 και εκδιώχτηκε τότε κακήν κακώς από το κοινό, ενώ τώρα έχει τακτική… Stealth: κινείται κάτω από τα ραντάρ, όσο γίνεται απαρατήρητος, για να μην καταστεί στόχος συμπαικτών και τηλεθεατών!

    survivor_all_star__1_

    Η απουσία Ντάνου και οι νέες συμμετοχές

    Ενας πρώην παίκτης που απέρριψε πρόταση περίπου λευκής επιταγής και φέρεται αποφασισμένος να μην εμπλακεί ξανά με το «Survivor» αδιαφορώντας για τα χρήματα είναι ο Γιώργος Αγγελόπουλος. Ο νικητής του πρώτου κύκλου, το 2017, έγινε πασίγνωστος από το παιχνίδι, αλλά μπορεί να καυχιέται ότι κι εκείνος συνέβαλε περισσότερο από τον καθέναν για να απογειωθεί τότε το παιχνίδι στις τηλεθεάσεις. Και προς απογοήτευση των οπαδών του, μα και του Ατζούν, έχει αποφασίσει να κάνει άλλα πράγματα στη ζωή του, ίσως ακόμα και θέατρο – εδώ η απογοήτευση είναι όλη δική μας. Λείπουν, όμως, κι άλλοι παλιοί, συμπαθέστατοι και επιδραστικοί παίκτες, ορισμένοι εκ των οποίων πάντως μπορεί να εμφανιστούν στη συνέχεια.

    Η παραγωγή, άλλωστε, έτσι κι αλλιώς, αναλύει όλα τα δεδομένα βήμα-βήμα και παρεμβαίνει για να αποφύγει την… κοιλιά στο πρόγραμμα. Για παράδειγμα, από τα πρώτα τέσσερα επεισόδια φάνηκε ότι οι Μαχητές δεν είναι τόσο ανταγωνιστικοί, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να γίνουν πελάτες των Διασήμων στα αγωνίσματα, όπως η Βραζιλία σε κάθε Μουντιάλ την τελευταία 20ετία. Αρα πρέπει να ενισχυθούν με καλούς παίκτες, πιο πολύ κι απ’ όσο ο Παναθηναϊκός με μεταγραφές που κυνηγάει Πρωτάθλημα μετά από πολλά χρόνια.

    Πληροφορίες αναφέρουν ότι θα πάνε το επόμενο διάστημα στον Αγιο Δομίνικο παίκτες όπως η Ελευθερία Ελευθερίου (τραγουδίστρια, λέει), ο Γιώργος Κόρομι, ενώ διακαής πόθος της παραγωγής είναι ο Τριαντάφυλλος, που είχε διαπρέψει στο «Survivor ’21», κυρίως εκτός αγωνιστικής πίστας. Σε κάθε περίπτωση αναμένεται να ανακατευτεί πολύ η τράπουλα στην πορεία.

    Ενα από τα μεγάλα διλήμματα που προέκυψαν για την παραγωγή στο «Survivor All Star» ήταν η διαμόρφωση των ομάδων.

    Και οι 26 παίκτες είναι πλέον διάσημοι, καθώς εξ ορισμού είχαν συμμετάσχει σε κάποιο ή κάποια από τα προηγούμενα «Survivor», κάτι που τους έδωσε πολύ περισσότερα από τα 15 λεπτά δημοσιότητας που δικαιούται ο καθένας μας, σύμφωνα με τον Αντι Γουόρχολ! Υπό αυτή την έννοια ο διαχωρισμός Διάσημοι – Μαχητές χάνει το νόημά της και γι’ αυτό τον λόγο τα σαΐνια του Ατζούν σκέφτηκαν να το κάνουν Μπλε – Κόκκινοι, όπως είναι άλλωστε και τα χρώματα των ομάδων, με τις μπαντάνες, τις κορδέλες και τα λάβαρα που φέρει η καθεμία στους αγώνες.

    Επειδή όμως αυτό θα άλλαζε το σχήμα που επικράτησε επί πέντε χρονιές κι έτσι είχαν μάθει οι τηλεθεατές το παιχνίδι, κρίθηκε ότι μια τέτοια ανατροπή θα μπέρδευε τον κόσμο και αφέθηκε ως είχε. Με δεδομένο όμως ότι κατά τη διάρκεια του φετινού ριάλιτι τυχαίνει να διεξαχθούν και οι βουλευτικές εκλογές, θα είχε γούστο να συγκρούονται Μπλε και Κόκκινοι, έτσι για να μπαίνει ο κόσμος στο κλίμα.

    Εκεί που δεν είχε κανένα δίλημμα η παραγωγή ήταν το πώς θα έριχνε εξαρχής… αλατοπίπερο στο παιχνίδι: επέλεξε να στείλει στον Αγιο Δομίνικο τρία ζευγάρια και μάλιστα να τα χωρίσει σε αντίπαλες ομάδες ελπίζοντας να γίνει των… Κράμερ. Ετσι έφτασαν στο νησί ο Βασάλος με την Ευρυδίκη Βαλαβάνη (αν και πρώην ζευγάρι, θεωρούνται αχώριστοι λόγω της φιλικής τους σχέσης), ο Σπύρος Μαρτίκας μαζί με τη Βρισηίδα Ανδριώτου και ο Σάκης Κατσούλης με τη Μαριαλένα Ρουμελιώτη, ενώ υπάρχει πάντα η ελπίδα των παραγωγών ότι από την πολύμηνη παραμονή στον ίδιο χώρο όλο και κάποιο νέο ειδύλλιο θα προκύψει – οι προσδοκίες ίσως δικαιώνονται με το φλερτ που λέγεται ότι αναπτύσσεται μεταξύ Μάριου-Πρίαμου Ιωαννίδη και Ελένης Χαμπέρη, χωρίς πάντως να είναι κάτι βέβαιο.

    Ηδη όμως υπήρξε το πρώτο στραβοπάτημα με τον σχεδιασμό αυτό, καθώς η Ανδριώτου αποχώρησε για προσωπικούς λόγους, αφήνοντας τον Μαρτίκα κλαμένο και με βλέμμα επιτηδευμένης θυματοποίησης να ζει στη σκληρή μοναξιά και να δίνει όρκους, όχι πίστης, αλλά νίκης στο παιχνίδι για χάρη και της αγαπημένης του.

    Το σύστημα «καμήλα»

    Από τις πρώτες ημέρες, τους νέους κανόνες και τους καινούριους στίβους αγωνισμάτων που σκαρφίστηκε ο Ατζούν είναι φανερό ότι το «Survivor All Star» θα είναι πολύ πιο δύσκολο και απαιτητικό από τα προηγούμενα. Το φαγητό δίνεται με τη ρέγουλα και η παραγωγή έχει αυστηρή εντολή να μην αφήνει τους παίκτες να σουλατσάρουν στα πέριξ και να αγοράζουν ό,τι θέλουν από φούρνους ή να τσουρνεύουν κοτόπουλα και φρούτα από κήπους ντόπιων, όπως έγινε κάποια στιγμή στο παιχνίδι του 2017.

    Οι παίκτες προειδοποιήθηκαν γι’ αυτές τις συνθήκες πείνας και ορισμένοι επέλεξαν, μάλλον συμβουλευόμενοι περίεργα sites το Διαδίκτυο, σαν τους αντεμβολιαστές για τον κορωνοϊό, να ακολουθήσουν το σύστημα «καμήλα»: έφαγαν το καταπέτασμα τις προηγούμενες ημέρες της εισόδου τους στο ριάλιτι ώστε να έχουν… λίπος και να αντέξουν! Γι’ αυτό και μερικοί και μερικές εμφανίστηκαν στις παραλίες του Αγίου Δομίνικου με κορμί… χειμώνα – αυτή είναι η κομψή απόδοση των περιττών κιλών! Προφανώς δεν υπολόγισαν ότι όσο περισσότερο τρώει κανείς τόσο πιο εύκολα πεινάει μετά, καθότι το στομάχι έχει αυτή την κακή συνήθεια της διαστολής!

    Η εμφάνιση, δε, ορισμένων είναι τελείως διαφορετική από το πώς ήταν στα προηγούμενα «Survivor» όπου είχαν πάρει μέρος. Και παρότι δεν έχουν περάσει χρόνια, συχνά το παιχνίδι μοιάζει με… reunion σχολικών τάξεων που συναντώνται μετά από δεκαετίες και δύσκολα αναγνωρίζει ο ένας τον άλλον, πέρα από τον μαθητικό τους έρωτα – ενίοτε ούτε κι αυτόν, αν έχει μεσολαβήσει επώδυνος χωρισμός ή παρίσταται ζηλιάρης ή ζηλιάρα σύζυγος.

    Οσο για τους στίβους μάχης, τα πράγματα είναι πιο άγρια και πιο βάρβαρα από ποτέ. Στο τρίτο επεισόδιο κιόλας οι παίκτες ήταν αναγκασμένοι να κυλιστούν σε βούρκους, να γεμίζουν λάσπες και να μοιάζουν με… Χουλκ, αλλά σε πιο λεπτή έκδοση. Φαίνεται ότι ειδικά γι’ αυτό τον στίβο ο Ατζούν εμπνεύστηκε από τις προεκλογικές συγκρούσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη σε Τουρκία και Ελλάδα αυτή την περίοδο.

    Πάντως σε τόσο απαιτητικές αγωνιστικές συνθήκες το πιο λογικό είναι να αποχωρούν πρώτοι οι παίκτες που είναι πιο αδύναμοι στα αθλήματα και δεν φέρνουν νίκες στην ομάδα τους. Εξ ου ο πρώτος που έφυγε ήταν ο 43χρονος σχεδιαστής κοσμημάτων Περικλής Κονδυλάτος, που απογοήτευσε ομάδα και κοινό πιο πολύ κι από τον Κριστιάνο Ρονάλντο στο πρόσφατο Μουντιάλ. Βέβαια όταν έμπαινε στο παιχνίδι δήλωνε «επιστρέφω στους στίβους μάχης του “Survivor All Star” και είμαι διατεθειμένος να ξεκινήσω πόλεμο που θα τον κερδίσω κατά κράτος!», αλλά το μόνο που κατάφερε ήταν να αλλάξει σε τέσσερις ημέρες κράτος – από τον Aγιο Δομίνικο βρέθηκε ξανά στην Ελλάδα.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    ΠΑΤΡΑ – ΦΩΤΟ: Τα χάλια στο Δημοτικό Θέατρο

    Δημοτικό Θέατρο Απόλλων!!!! Μία μικρογραφία της Σκάλας του Μιλάνου...

    Ο Κώστας Σβόλης στην ημερίδα “Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα”

    Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα. Οι πυλώνες της ευρωπαϊκής οικονομίας. Δυο...

    ΠΑΤΡΑ: Συνεργεία του Δήμου καθάρισαν τον Άγιο Βασίλειο

    Οι εργαζόμενοι στον τομέα Καθαριότητας του Δήμου Πατρέων, αξιοποιώντας...

    ΠΟΥ: Εντοπίστηκε σε υψηλή συγκέντρωση ο ιός της γρίπης των πτηνών στο αγελαδινό γάλα

    Ο ιός της γρίπης των πτηνών H5N1 εντοπίστηκε σε πολύ υψηλές...