![DIVICO](https://flamis.gr/wp-content/uploads/2024/12/DIVICO.png)
Από τις 5 Ιανουαρίου οι οδηγοί που εισέρχονται στο κέντρο του Μανχάταν στη Νέα Υόρκη πληρώνουν διόδια 9 δολάρια με στόχο να αντιμετωπιστεί το κύμα των μετακινήσεων και οι ατελείωτες ώρες μποτιλιαρίσματος στην αμερικανική μεγαλούπολη. Η εφαρμογή των διοδίων (ή αλλιώς τελών συμφόρησης), παρότι μελετάται πέντε χρόνια και η νέα κυβέρνηση Τραμπ έχει δηλώσει ότι θα τα καταργήσει, είναι ήδη μια πραγματικότητα τις ώρες αιχμής στο περίφημο Big Apple (5 π.μ.- 9 μ.μ. τις καθημερινές και 9 π.μ. – 9 μ.μ. τα Σαββατοκύριακα). Τα τέλη συμφόρησης στο κέντρο της Αθήνας μαζί με αλλαγές στον Δακτύλιο και μελετημένα έργα οδικών παρεμβάσεων που να βασίζονται σε μελέτες κόστους-οφέλους βγάζουν από το συρτάρι οι συγκοινωνιολόγοι για να διαχειριστούν αποτελεσματικότερα τον κυκλοφοριακό γολγοθά των μετακινήσεων εντός της Αττικής και τις ατελείωτες ώρες των χαμηλών ταχυτήτων στις κεντρικές οδικές αρτηρίες της πόλης, με «βασιλιά» της αργοπορίας τον Κηφισό. Τα έργα υποδομής που οι συγκοινωνιολόγοι κατατάσσουν σε αυτή την κλίμακα είναι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, ο τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά που δημοπρατείται άμεσα, η αναβάθμιση της λεωφόρου Βουλιαγμένης, η σύνδεση του νέου αεροδρομίου με το παλιό, ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Οινόφυτα κ.ά. Ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) Θανάσης Τσιάνος επισημαίνει στο «business stories» ότι κομβικό ρόλο στις μετακινήσεις θα παίξει η συχνότητα των δρομολογίων του μετρό και η ανάπτυξη του δικτύου στο Λεκανοπέδιο. Αν, όπως λέει, οι συχνότητες των δρομολογίων πέσουν στα 3 λεπτά (από 4-4,5 στις Γραμμές 2 και 3 σήμερα και γύρω στα 6 λεπτά στον ΗΣΑΠ), θα είναι σαν να έχουμε φτιάξει μια νέα λεωφόρο μήκους 110 χιλιομέτρων. Ως παράδειγμα φέρνει την ολοκλήρωση της Γραμμής 4 του μετρό (Γαλάτσι – Γουδή), η οποία όπως αναφέρει ισοδυναμεί με την κατασκευή 4 αστικών αρτηριών σαν την Κηφισίας. Με ένα δρομολόγιο που θα έχει συχνότητα ανά 3 λεπτά μπορούν να μετακινούνται 20.000 επιβάτες (οι οποίοι πέφτουν στους 10.000 όταν η συχνότητα αυξάνεται στα 6 λεπτά). Το νούμερο αυτό χαμηλώνει σε μόλις 5.000 επιβάτες όταν το δρομολόγιο γίνεται με αυτοκίνητο με έναν επιβάτη σε δρόμο σαν την Κηφισίας και σε 7.000 αν πρόκειται για την Αττική Οδό.
![PhysioClinic](https://flamis.gr/wp-content/uploads/2025/01/physioclinic.jpg)