Η Barbara Butch, της φεμινίστρια που προωθεί το body positivity, βρέθηκε στο επίκεντρο μιας σκηνής που περιλάμβανε χορευτές και drag queens κατά τη διάρκεια της παράστασης της Παρασκευής, η οποία θύμιζε απεικονίσεις του Μυστικού Δείπνου, το τελευταίο γεύμα που λέγεται ότι μοιράστηκε ο Ιησούς με τους αποστόλους του.
Η Butch έγραψε τη Δευτέρα σε μια ανάρτηση στο Instagram ότι είχε γίνει στόχος «ιδιαίτερα βίαιης… διαδικτυακής παρενόχλησης».
«Αν και αρχικά αποφάσισα να μην μιλήσω για να ηρεμήσουν οι μισητές. Αλλά δεν θα σωπάσω. Δεν φοβάμαι εκείνους που κρύβονται πίσω από μια οθόνη, ή ένα ψευδώνυμο, για να ξεστομίσουν το μίσος και τις απογοητεύσεις τους… Είμαι δεσμευμένη και είμαι περήφανη» ανέφερε μέσα σε όλα.
Επισύναψε παράλληλα μια δήλωση της δικηγόρου της Audrey Msellati που ανέφερε ότι η πελάτισσά της είχε «απειληθεί με θάνατο, βασανιστήρια και βιασμό” και είχε γίνει στόχος “αντισημιτικών, ομοφοβικών, σεξιστικών και προσβλητικών σχολίων για το σώμα της». «Σήμερα καταθέτει αρκετές καταγγελίες για αυτές τις πράξεις, είτε διαπράχθηκαν από Γάλλους είτε από ξένους, και σκοπεύει να διώξει οποιονδήποτε την εκφοβίζει στο μέλλον».
Υπενθυμίζεται πάντως πως όπως τελικά προέκυψε, το συγκεκριμένο δρώμενο δεν απεικόνιζε τον Μυστικό Δείπνο, αλλά πραγματική έμπνευση πίσω απ’ όλο αυτό το σόου ήταν ο πίνακας του Ολλανδού καλλιτέχνη Jan Harmensz van Biljert (1598-1671), ο οποίος αναπαριστά τον γάμο του Πηλέα και της Θέτιδος. Ονομάζεται «Συμπόσιο των Θεών», φιλοτεχνήθηκε το 1635 και βρίσκεται στο μουσείο Μανίν στη Ντιζόν (δείτε εδώ).
Στο έργο αυτό βλέπουμε τους Ολύμπιους θεούς να γιορτάζουν για τον γάμο. Στο κέντρο του τραπεζιού βρίσκεται ο Απόλλωνας (και όχι ο Χριστός), ενώ ο Διόνυσος κάνει αυτό που ξέρει καλά: πίνει, τρώει, γλεντάει, έστω κι αν δεν είναι… μπλε, όπως αυτός της τελετής έναρξης στο Παρίσι. Και αν η τεχνοτροπία του Biljert θυμίζει κάτι από… Ντα Βίντσι, «μπερδεύοντας» ίσως τους πολλούς, η εξήγηση είναι μάλλον απλή: ο Ολλανδός ζωγράφος πέρασε ένα μέρος της ζωής του στη Ρώμη και, όπως πολλοί ακόμα συνάδελφοί του, επηρεάστηκε από την τεχνη του Καραβάτζιο (1571-1610).
Οι διοργανωτές των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι επίσης συγγνώμη από Καθολικούς και άλλους Χριστιανούς που τυχόν προσβλήθηκαν από την παρωδία του διάσημου έργου του Λεονάρντο ντα Βίντσι «Μυστικός Δείπνος» κατά την τελετή έναρξης την Παρασκευή.
«Σαφώς δεν υπήρξε καμία πρόθεση να δείξουμε ασέβεια απέναντι σε οποιαδήποτε θρησκευτική ομάδα. Η τελετή έναρξης επιχείρησε να γιορτάσει την ανοχή εντός της κοινότητας. Πιστεύουμε ότι επιτεύχθηκε αυτή η φιλοδοξία. Λυπούμαστε πολύ αν τυχόν ο κόσμος προσβλήθηκε», δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου η εκπρόσωπος της διοργάνωσης Παρίσι 2024 Αν Ντεσάμπ.
Από τη δική του πλευρά, ο καλλιτεχνικός διευθυντής και εγκέφαλος της φαντασμαγορικής τελετής έναρξης, Τομά Ζολί δήλωσε ότι η θρησκευτική ανατροπή δεν ήταν ποτέ στις προθέσεις του. «Θέλαμε να μιλήσουμε για τη διαφορετικότητα. Διαφορετικότητα σημαίνει να είμαστε μαζί. Θέλαμε να συμπεριλάβουμε τους πάντες, τόσο απλά», δήλωσε στους δημοσιογράφους το Σάββατο.