Οnline αγορές: Γιατί παραμένουν δημοφιλείς και μετά την πανδημία

    Ημερομηνία:

    Mavropoulis

    Σε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης συνεχίζουν ακόμη και μετά την πανδημία – κατά τη διάρκεια της οποίας γνώριζαν μεγάλη άνθιση-  οι οnline αγορές.

    GYMALL

    Σχεδόν οκτώ στους δέκα (76%) Έλληνες καταναλωτές πραγματοποιούν αγορές online τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα σύμφωνα με την έκθεση e-Commerce Index της PayPal.

    Παράλληλα για το 2022, όπως επισημαίνει ο ΣΕΠΕ, εκτιμάται ότι το e-commerce στην Ελλάδα θα αυξηθεί κατά 10%, με τον τζίρο να υπολογίζεται στα 15,8 δισ. ευρώ έναντι 14,4 δισ. ευρώ το 2021. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι οι online πωλήσεις στην Ελλάδα μέσα σε έξι χρόνια (2017-2022), υπερ-τριπλασιάστηκαν καθώς το 2017 βρίσκονταν στα επίπεδα των 5 δισ. ευρώ.

    Οι καταναλωτές είναι πλέον περισσότερο εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές αγορές ενώ από την πλευρά τους οι επιχειρήσεις, ακόμη κι οι μικρότερες καλούνται να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες προχωρώντας στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό.

    Είναι χαρακτηριστικά όσα ανέφερε κατά τη διάρκεια πρόσφατης εκδήλωσης για τις «τάσεις στο λιανικό εμπόριο», ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Γιώργος Καρανίκας επισημαίνοντας ότι «ο ψηφιακός μετασχηματισμός μετατράπηκε σε συνθήκη όχι μεγέθυνσης των εμπορικών επιχειρήσεων αλλά κυρίως βιωσιμότητας».

     

    Οι επενδύσεις στα ψηφιακά κανάλια

    Άλλωστε οι επενδύσεις στα ψηφιακά τους κανάλια στις οποίες προχωρήσαν εν μέσω πανδημίας οι επιχειρήσεις, από τα εμπορικά καταστήματα και τα σούπερ μάρκετ έως και τις ίδιες τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες, έχουν αναδιαμορφώσει ριζικά το αγοραστικό τοπίο προσφέροντας διαρκώς νέες δυνατότητες και ευκολίες στους καταναλωτές.

    Αρκεί μόνο να σκεφτεί κανείς την περίοδο του πρώτου lockdown όταν η αναμονή για την παράδοση των ηλεκτρονικών παραγγελιών στα online σούπερ μάρκετ ήταν αρκετές εβδομάδες. Δύο χρόνια μετά, το «στοίχημα» για τις επιχειρήσεις ήταν πλέον η παράδοση όχι μόνο εντός της ίδιας μέρας αλλά μέσα σε 60΄λεπτά από τη στιγμή της παραγγελίας.

    Ανεβαίνει σε περιόδους κρίσης το ηλεκτρονικό εμπόριο

    Την ίδια στιγμή, μέσα στις συνθήκες που έχει διαμορφώσει η ενεργειακή κρίση, τα ηλεκτρονικά καταστήματα λειτουργούν επιπλέον και ως εργαλεία σύγκρισης τιμών καθώς και ελέγχου των δαπανών για τους καταναλωτές.

    Όπως άλλωστε σημείωνε ο επικεφαλής της Convert Group Παναγιώτης Γκεζερλής το πρόσφατο συνέδριο του ΙΕΛΚΑ «σε περιόδους κρίσης το ηλεκτρονικό εμπόριο ανεβαίνει και ο καταναλωτής στρέφεται έντονα σε αυτό».

    Πρόσθεσε μάλιστα ότι η συγκεκριμένη τάση δυνάμωσε από το καλοκαίρι και μετά, κάτι άλλωστε που αποτυπώθηκε και στις online πωλήσεις των σούπερ μάρκετ. Εκεί όπου καταγράφεται όχι μόνο αύξηση σε αξία λόγω των ανατιμήσεων αλλά και σε επίπεδο τεμαχίων. Συνολικά στο 9μηνο του 2022 σύμφωνα με τον κ.Γκεζερλή, ο τζίρος του e-commerce ήταν στα 192 εκατ. ευρώ ενώ η τεμαχιακή αύξηση ανήλθε στο 8% το γ’ τρίμηνο του 2022.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Η Πάτρα έχει κυκλοφοριακό πρόβλημα;

    του Γιώργου Ζαφειρόπουλου, τ. Αντιδημάρχου Πατρέων Μου κάνει εντύπωση και...

    Η ψηφιακή στρατηγική της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας στην συνάντηση Βασιλόπουλου-Παπαστεργίου

    Την  ψηφιακή  στρατηγική της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και την...

    Συμμετοχή Ζαΐμη στην εκδήλωση της εβδομάδας Drone στο Άμστερνταμ

    Στην ετήσια εκδήλωση της εβδομάδας Drone  Amsterdam Drone Week...

    Ξεκινούν περιοδείες στην Αχαΐα οι υποψήφιοι ευρωβουλευτές του ΚΚΕ στη Δυτική Ελλάδα

    Το πρόγραμμα για τις επόμενες μέρες έχει διαμορφωθεί ως...