Τη μείωση των τιμών σε βασικά είδη διατροφής θα επιδιώξει το αμέσως επόμενο διάστημα η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης μέσα από τις συναντήσεις που ήδη ξεκίνησε με εκπροσώπους των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και στη συνέχεια με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ). Ο κ. Θεοδωρικάκος ζητεί από τον κλάδο να περιορίσει το περιθώριο κέρδους προκειμένου να επέλθει η επιθυμητή μείωση στις τιμές, με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ πάντως να απαντούν ότι ήδη δουλεύουν με πολύ χαμηλό περιθώριο κέρδους –1,5% μεσοσταθμικά–, ενώ μεταξύ των μεγάλων αλυσίδων υπάρχουν κάποιες που καταγράφουν ζημίες τα τελευταία χρόνια.
Ενα άλλο επιχείρημα που χρησιμοποιούν οι εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ στις διαβουλεύσεις που έχουν με τον νέο υπουργό Ανάπτυξης είναι ότι εάν είχε αρθεί το μέτρο του πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους για σειρά προϊόντων, προμηθευτές και λιανέμποροι θα είχαν μεγαλύτερη ευελιξία να μειώσουν τις τιμές σε βασικά είδη. Με ποιον τρόπο; Αυξάνοντας το περιθώριο κέρδους σε μη δημοφιλείς κωδικούς και μειώνοντάς το σε δημοφιλείς κωδικούς των βασικών κατηγοριών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Circana (πρώην IRI) στο τετράμηνο Ιανουαρίου – Απριλίου 2024 καταγράφηκε μείωση των τιμών ανά μονάδα προϊόντος, έστω και οριακή, 0,1%, ενώ τον Απρίλιο του 2024 σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2023 καταγράφηκε μείωση των τιμών ανά μονάδα προϊόντος της τάξης του 1,8%.