Συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ ήδη έχουν πιάσει δουλειά και επισκέπτονται ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα, ώστε κάθε μήνα να καταγράφουν και να καταχωρούν στο σύστημα τις ενδείξεις των μετρητών.
Μάλιστα, οι καταναλωτές θα κληθούν να συσχετίσουν τον αριθμό του κινητού τους με τον αριθμό της παροχής, ώστε με γραπτά μηνύματα να ενημερώνονται για το διάστημα κατά το οποίο θα μεταβαίνουν στην οικία τους τα συνεργεία του Διαχειριστή Δικτύων.
Για τα ακίνητα όπου ήδη έχουν γίνει μετρήσεις, πρακτικά σημαίνει πως θα αρχίσουν να λαμβάνουν εφεξής λογαριασμούς ρεύματος εκκαθαριστικούς, δηλαδή η χρέωση του ρεύματος θα γίνεται επί της πραγματικής κατανάλωσης σε μηνιαία βάση.Η έναρξη της μηνιαίας καταμέτρησης από τον ΔΕΔΔΗΕ έχει ήδη ξεκινήσει και σταδιακάθα επεκταθεί σε όλη τη χώρα.
Η διαδικασία για την καταμέτρηση
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, όλοι οι λογαριασμοί ρεύματος από εδώ και στο εξής θα είναι εκκαθαριστικοί, δηλαδή η χρέωση θα γίνεται επί της πραγματικής κατανάλωσης ρεύματος.
Στην περίπτωση που τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ δεν μπορέσουν να αποκτήσουν πρόσβαση στο ρολόι και σταθεί αδύνατο να μετρήσουν την κατανάλωση, τότε ο λογαριασμός ρεύματος θα είναι έναντι.
Με άλλα λόγια, θα γίνει μία εκτίμηση για τις κιλοβατώρες που καταναλώθηκαν, με βάση την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας της προηγούμενης χρονιάς.
Υπάρχει, πάντως, η δυνατότητα εντός 4 ημερών από την ημέρα της ανεπιτυχούς επίσκεψης του ΔΕΔΔΗΕ, να δηλώσει ο ίδιος ο πολίτης την κατανάλωση.
Αυτό μπορεί να γίνει με δύο τρόπους, τηλεφωνικά και online και συγκεκριμένα:
– Με δωρεάν κλήση: Μπορεί να καλέσει κανείς στο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης πελατών του ΔΕΔΔΗΕ στη δωρεάν γραμμή 800-400-4000
– Ηλεκτρονικά: Μπορεί κανείς να καταχωρήσει την ένδειξη του μετρητή του στην ιστοσελίδα του ΔΕΔΔΗΕ, στο https://apps.deddie.gr/ccrWebapp/newccticket.html?type=8
Όπως προαναφέρθηκε ωστόσο, ο ΔΕΔΔΗΕ θα φροντίσει να αντιστοιχήσει αριθμούς κινητών με παροχές, προκειμένου να ενημερώνει τους καταναλωτές για τις ημέρες και τις ώρες που θα διενεργούν τις επισκέψεις τους για καταμέτρηση τα συνεργεία.
Τι άλλαξε στην εποχή των κυμαινόμενων τιμολογίων
Η καταμέτρηση των παροχών σε μηνιαία βάση από τον ΔΕΔΔΗΕ, θα επεκταθεί και θα συνεχιστεί έως ότου ολοκληρωθεί πανελλαδικά, όπως υπολογίζεται προς τα τέλη του καλοκαιριού Ιούλιο – Αύγουστο.
Με την 4μηνιαία καταγραφή που ισχύει σήμερα, ένας πάροχος ο οποίος εκδίδει μηνιαίως λογαριασμούς, ουσιαστικά χρειάζεται να εκδίδει τρεις έναντι λογαριασμούς πριν τον επόμενο εκκαθαριστικό.
Στην πράξη, αυτό σημαίνει πως για τρεις μήνες ο πελάτης πληρώνει για ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας που εκτιμάται ότι έχει καταναλώσει, και μόνο τον επόμενο μήνα με βάση την πραγματική κατανάλωση του συνολικού 4μηνου. Το ίδιο ισχύει και για τους πελάτες των παρόχων που λαμβάνουν ηλεκτρονικό λογαριασμό, ενώ στην περίπτωση των έγχαρτων λογαριασμών (που είναι διμηνιαίοι), οι έναντι και οι εκκαθαριστικοί εναλλάσσονται.
Η συγκεκριμένη πρακτική δεν συνιστούσε ιδιαίτερο πρόβλημα, τις εποχές όπου τα τιμολόγια είχαν σταθερή χρέωση. Κι αυτό γιατί ένας «φουσκωμένος» εκκαθαριστικός λογαριασμός θα μπορούσε να προκύψει μόνον αν οι εκτιμήσεις για τους τρεις μήνες που προηγήθηκαν ήταν μικρότερες από την πραγματική κατανάλωση, με συνέπεια να «συγκεντρωθούν» αρκετές κιλοβατώρες στον τέταρτο μήνα.
Όταν όμως πλέον οι χρεώσεις πέρασαν στην εποχή των «κυμαινόμενων τιμολογίων», τα πράγματα διαφοροποιήθηκαν και είναι εξαιρετικά σημαντικό οι καταναλώσεις κάθε μήνα να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Η αιτία είναι πως μία «φουσκωμένη» κατανάλωση στον εκκαθαριστικό (επειδή για οποιονδήποτε λόγο είχαν υποεκτιμηθεί οι καταναλώσεις των προηγούμενων τριών μηνών) ανεβάζει ακόμη περισσότερο τη συνολική χρέωση, αν ο εκκαθαριστικός συμπέσει με έναν μήνα όπου οι τιμές είναι αυξημένες.