ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΑΝΑΤΙΜΗΣΕΙΣ: Εχουν αυξηθεί οι δαπάνες… εκτός σπιτιού! ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

    Ημερομηνία:

     

    Τα νεότερα στοιχεία που φέρνει στο φως το «business stories» δείχνουν ξεκάθαρη στροφή της κατανάλωσης σε δαπάνες εκτός σπιτιού: ενώ στα σούπερ μάρκετ (για είδη διατροφής, καθαριστικά και άλλα βασικά είδη νοικοκυριού) παραμένουν καθηλωμένες εντός των ορίων αύξησης του πληθωρισμού (+12%), η αύξηση για δαπάνες εκτός σπιτιού είναι πολλαπλάσια. Εκπληκτική αύξηση τζίρου παρατηρείται σε εστιατόρια, καφέ και μπαρ, καθώς φτάνει ή ξεπερνά το 40%. Ακόμα και οι δαπάνες για βαλίτσες και αποσκευές καταγράφουν αύξηση 91% σε σχέση με τον περσινό Οκτώβριο, που ήταν και ο πρώτος εκδρομικός φθινοπωρινός μήνας μετά από δύο χρόνια! Ωστόσο, το καταναλωτικό μοντέλο διαφοροποιείται αισθητά από πέρυσι. Στης ακρίβειας τον καιρό αυξάνονται μεν οι δαπάνες του κόσμου για εστίαση και διασκέδαση πολύ πάνω από τον πληθωρισμό, πέφτει όμως ο όγκος πωλήσεων κατεψυγμένου κρέατος σε επαγγελματίες (για γύρο, σουβλάκι κ.λπ.). Ο τζίρος δεν καλύπτει ούτε καν τις ανατιμήσεις που έχουν μεσολαβήσει. Και αυτό σημαίνει ότι και οι επαγγελματίες μειώνουν τις μερίδες που σερβίρουν, αλλά και οι καταναλωτές περιορίζουν τις ποσότητες που αγοράζουν λόγω ακρίβειας.

     

     

    Που έγινε αύξηση του τζίρου

    Ο τζίρος τον φετινό Οκτώβριο αυξήθηκε σε σύγκριση με πέρυσι! Όμως σε σχέση με τα εμπορικά καταστήματα της Πάτρας θεωρείται ότι η αύξηση στα είδη ένδυσης αφορά περισσότερο τα πολυκαταστήματα. Συνολικά πάντως τα στατιστικά στοιχεία έχουν ως εξής (σε σχέση με τις αυξήσεις στην κατανάλωση):

     

    ■ στα σούπερ μάρκετ 12% (ενώ ο κλάδος διατροφής τρέχει με αυξήσεις τιμών 13%),

    ■ στους φούρνους 26% (όσο σχεδόν αυξήθηκε και η τιμή της φρατζόλας στο ψωμί),

    ■ στα πρατήρια καυσίμων 31% (ενώ οι τιμές τους έχουν αύξηση έως και 35%),

    ■ στα καταστήματα ρούχων κατά 5% (ενώ οι τιμές στην ένδυση αυξήθηκαν 3,5%),

    ■ στα παιδικά παιχνίδια κατά 3%.

     

    ICECAP

    Μεγάλη πτώση κατά 55% εμφανίζεται στις πωλήσεις ηλεκτρικών συσκευών, αλλά αυτό αποδίδεται στο ότι οι μεγαλύτερες αγορές έγιναν μαζικά από τους καταναλωτές έως τον Σεπτέμβριο, προκειμένου να προλάβουν την επιδότηση από το πρόγραμμα «Ανακυκλώνω – Αλλάζω συσκευή». Αν δεν υπήρχε αυτή η μετατόπιση των πωλήσεων μέσα στο καλοκαίρι, τον προηγούμενο μήνα θα εμφανιζόταν ακόμα μεγαλύτερη αύξηση της εσωτερικής ζήτησης.

    Αντιθέτως, τα ίδια στοιχεία δείχνουν αύξηση τζίρου για εξόδους, διασκέδαση και επικοινωνία:

     

    ■ στην εστίαση 39%,

    ■ στα μπαρ 40%,

    ■ στα φαστ φουντ 55%,

    ■ στα διόδια 17%,

    ■ στα ξενοδοχεία 30%,

    ■ στα κέντρα αισθητικής 24%,

    ■ στις τηλεπικοινωνίες 7% (όπου οι τιμές δεν αυξήθηκαν, αλλά μειώθηκαν κατά 2%-2,5%).

     

    Και πάλι όμως παρατηρείται διαφοροποίηση της συμπεριφοράς του καταναλωτή: η κατανάλωση κρέατος περιορίζεται, καθώς οι προμηθευτές κατεψυγμένου (που προορίζεται κυρίως για επαγγελματική χρήση όπως το σουβλάκι) είχαν αύξηση εσόδων 15%, που είναι μικρότερη όμως από αυτήν που είχε γενικά η τιμή στο κρέας μέσα σε έναν χρόνο (18%).

     

     

     

    Φλίγκος

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Τα εφήμερα σπέρματα του Διονύση Ζακυνθινού

    Του Δημήτρη Σ. Αβραμίδη Αν θυμάμαι καλά ο αείμνηστος φιλόλογος...

    9 νηστίσιμα πρωινά που δεν τους λείπει τίποτα

    Το πρωινό είναι από τα πιο σημαντικά γεύματα της ημέρας, και...

    Η αντίσταση του Μαυρόγυπα: Αναγέννηση και ανάπτυξη στο Δάσος της Δαδιάς μετά τις καταστροφικές φωτιές

    Είναι το μεγαλύτερο αρπακτικό πουλί της Ευρώπης, με άνοιγμα...

    Η Ντορέττα Παπαδημητρίου και ο Γιώργος Γεροντιδάκης πήγαν μαζί στο γήπεδο – Δείτε τη φωτογραφία

    Εδώ και μήνες δημοσιεύματα θέλουν την Αιγιώτισσα Ντορέττα Παπαδημητρίου και...